Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Изгуби ли регистрационния е-мейл?

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

www.MotoForum.bgКонцентратМото енциклопедия (Модератор: Terziev)Тема: Въртящ момент, мощност и връзка между тях
Страници: 1 2 [3]   Надолу
Изпечатай
Автор Тема: Въртящ момент, мощност и връзка между тях  (Прочетена 74038 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
miroki
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Мотор: nqmam
Публикации: 2


Ел. поща
« Отговор #30 -: октомври 22, 2010, 14:43:06 »

Да Аз си смятах на лист и после преписах грешка в преписването е , Иначе е сметнато вярно на татък. Просто пиемете, че ги има 0 лите.
Е като изключа, че реално буталото ми е 79мм а не 71 и тогава силата става по-голяма.4899 N
и Върт. Момент 199 N/m,а не 161, което пак е множко. Истината е със синусите някак, защото трябва да има значение ъгълът , но как?
Активен
Honda_VFR
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Мотор: Honda VFR750F RC36
Публикации: 124



« Отговор #31 -: октомври 22, 2010, 16:57:52 »

 Very Happy
грешка в сметките няма Very Happy
като изключим грешката в дименсиите ( пише се Nm - нютон ПО метър ) ,ако не закръгляваш , с тези размери които си дал се получава 148 Nm , което си е реална стойност за един 1,3 литров двигател. Ето къде е грешката  Very Happy Кой е този въртящ момент ? Това е въртящия момент само при това положение на коляновия вал и само при това налягане, и при всички други положения на КВ ще е друг. В примера , ъгъла между мотовилката и коляновия вал е 90 градуса, и може да приемем ,че това е максималния ВМ. Между другото, за средното ефективно налягане си познал. Наистина се върти около 1 MPa. От тук обаче започват проблемите. Предполагам че търсиш средния ефективен ВМ на двигателя. Той НЕ Е равен на максималния.  За да получиш средния ВМ трябва да вземеш под внимание механичния к.п.д. на двигателя, или с други думи загубите от триене, сгъстяване и изпускане на гориво-въздушната смес. Това число е някъде около 0,7 - 0,8 за четиритактов ДВГ. Трябва да включиш и консумацията на спомагателните устройства ( ако има такива - маслена помпа, водна помпа и т.н.т.) и тогава може и да получиш това което търсиш.  Mad
Активен
добрин1976
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Мотор: balkan
Публикации: 2


Ел. поща
« Отговор #32 -: август 12, 2012, 17:23:25 »

имам един въпрос ако на един ел. мотор му се променят оборотите понякъкъв начин чрез редуктор или р предавка ще променим ли мощноста на мотора
Активен
Nakata1
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Мотор: Honda Transalp 600V, Avo 425 S, Jawa 350, Jawa 250,Jawa 175Z Jawa 555 50
Публикации: 141


Ел. поща
« Отговор #33 -: август 24, 2012, 08:15:40 »

Мощноста на ел. мотора не може да се променя с предавки, ремъчни, редуктори и др. С предавките Увеличаваш или намаляш оборотите за сметка на силата /въртящият момент/. Съответно при понижаваща предавка /намаляне на оборотите/ увеличаваш силата /въртящият момент/за сметка на мошноста и обратно, при повишаваща предавка увеличаваш скороста на въртене-респективно мошноста /работата за единица време/ за сметка на намаляне на въртящият момент. Мощноста на ДВГ е константна за определените обороти, колкото са по високи оборотите - толкова по голама е мощноста, естествено до определени граници-докато оборотите достигнат стойности при които  се влошава пълненето на цилиндрите с горивна смес поради намаленото време за пълнене. Въртящия момент/силата на ДВГ/е функция от мошноста, той също се променя с оборотите, но за сметка на инерционните сили на въртящите се части и увеличеното нарягане, респективно сила над буталото.Или грубо казано с подаването на газта увеличаваме мошноста и в определени пропорции въртящия момент, а със сменянето на предавките променяме стойностите на въртящия момент с така наречените прости механизми.
Пример голямо зъбно колело - голямо рамо на лоста, малко зъбно колело - малко рамо на лоста, опора на лоста в точката на зацепване. Very Happy Четете техничека литература, в наръчника на мотоциклетиста от 60-те години тези неща са обяснени много подробно и същевременно на прост език. Поздрави! Very Happy
Активен
Honda_VFR
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Мотор: Honda VFR750F RC36
Публикации: 124



« Отговор #34 -: август 30, 2012, 21:47:10 »

имам един въпрос ако на един ел. мотор му се променят оборотите понякъкъв начин чрез редуктор или р предавка ще променим ли мощноста на мотора


Здравей !

Краткия отговор е  - Да

Но няма да ти хареса как се променя.  Какъвто и редуктор да поставяш след двигател, независимо ел. или ДВГ, мощноста само ще намалява. А причината е, че все още няма редуктори ( или други устройства ) с к.п.д. 1 или по-голям от 1.

Ето Ви една статия която няма връзка с въпроса ,но е приятна за четене:
http://fakti.bg/avto/4465-imalo-edno-vreme-butala   - част 1
http://fakti.bg/avto/4509-imalo-edno-vreme-butala-2 - част 2
 Mad
Активен
бай иван
ниво 2
**
Неактивен Неактивен

Мотор: урал
Публикации: 80


Ел. поща
« Отговор #35 -: септември 04, 2012, 21:20:55 »

пичове,пичове.толкова много теория,(изтекоха ми очите да я чета)че най-накрая нищо не разбрах.не искам да обидя никого.вмъквам се заради оня бай иван дето не е чувал и виждал боксер да развива по-вече от 10000 об.мин.във формула 1 доколкото зная по-вечето двигатели са именно боксери (мерцедес например).
Активен
zlati
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: ZX12R
Публикации: 3489


Пауър ис нотинг уидаут гума!


Ел. поща
« Отговор #36 -: септември 05, 2012, 10:56:10 »

доколкото зная по-вечето двигатели са именно боксери (мерцедес например).

Байо, байоооо ... вече сме 2012г. а не средата на 60-те  Smile Smile

V8 говори ли ти нещо, или само си на семки?
Активен
Che_
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: KTM SX 250
Публикации: 4161



« Отговор #37 -: септември 05, 2012, 12:28:25 »

V8 говори ли ти нещо, или само си на семки?


V8 значи че са 8 волта  agranom
Активен
den4o7
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Мотор: с човешка тяга
Публикации: 21


Ентусиаст


« Отговор #38 -: септември 05, 2012, 12:35:47 »


V8 значи че са 8 волта  agranom

CZ 350 12V  Smile
Активен
Страници: 1 2 [3]   Нагоре
Изпечатай
www.MotoForum.bgКонцентратМото енциклопедия (Модератор: Terziev)Тема: Въртящ момент, мощност и връзка между тях

News - MotoZone

Отиди на:  



Страницата е създадена за 0.199 секунди с 20 запитвания.