Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Изгуби ли регистрационния е-мейл?

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Страници: 1 [2] 3 4   Надолу
Изпечатай
Автор Тема: EFI конверсия на 97' Suzuki Intruder VS800  (Прочетена 1481 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
totomoto
totomoto
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Мотор: HORNET
Публикации: 206


Ел. поща
« Отговор #15 -: март 26, 2020, 15:09:50 »

Човече, изумителна работа !!! Следя с интерес. Накрая задължително трябва да добавиш едно "I" след Intruder 800  Mad
Активен
Вагман
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Мотор: Сузуки Интрудер VS800
Публикации: 16


« Отговор #16 -: март 26, 2020, 17:03:11 »

Човече, изумителна работа !!! Следя с интерес. Накрая задължително трябва да добавиш едно "I" след Intruder 800  Mad
...от TDI ли?  Very Happy Mad

Следващата снимка е от опит за монтаж на горивния регулатор. Той бе отрязан от една горивна рейка с мисълта, понеже е пластмасов ще мога да запуша отвора от сряза със залепване и допълнително разтопяване/спояване с поялник. Да, ама не.Впоследствие се оказа, че колкото и да опитвах, все не можа да издържи проверката на налягане и протичаше. Явно това не бе варианта. Насочих се към вариант 2, но по-късно:
[/url]        

Малко хромово покритие за всички планки:
  Филтърче за въздуха за пр.ход:        
 
Синята тръба е за довеждане на въздуха за пр. ход от клапана до предния дросел. Така свързвам двата дросела към въздуха, който ще се регулира от клапана. По-късно, когато вече запалих двигателя и нещата се поуточниха се оказа, че този клапан е твърде голям за този двигател. С други думи, въздухът който пропускаше в затворено положение бе твърде много, а оборотите бяха 2-300 по-високи от необходимите 1150-1200, следователно този клапан отпадаше като вариант. Язък за труда по монтажа му, но... така е при  DIY проектите :
   

Почнах и инсталацията:
       

Дюзите са с 8 отвора за перфектна емулсия:
                 

Вариант 2 за горивния регулатор. Този път е метален и може да се заварява. В срещуположната на регулатора страна са заварени две тръби. Едната е за обратния бензин, който отива към съда на помпата, а тази до нея е за бензина идващ от кранчето на резервоара:
         
Активен
Grobarq
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Vърховен Транспортер и... червен...
Публикации: 6121


Толкова бавно,че да те видят!


Ел. поща
« Отговор #17 -: март 26, 2020, 17:40:28 »

Ако правилно съм те разбрал, целта беше направи си сам за да ти излезе по-евтино нали?
Защо не  експериментира върху intruder 1400?
Активен
Lepa Brena
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Мотор: kawasaki z650
Публикации: 34


Ел. поща
« Отговор #18 -: март 26, 2020, 18:46:22 »

... колко би струвал подобен проект в сервиз!? Ако се осигури всичко и се остави на сервизния майстор да експериментира? Някой има ли представа? Аз все си мисля че  кинтите ще са по три....дет биха се дали за една Микро-мега...помпа,две бобини .два дросела ..и малко кабел....
« Последна редакция: март 26, 2020, 19:03:48 последно от Lepa Brena » Активен
ildivvy
Suzuki GSX 750 fen forever !
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Honda CBR600F4i Sport 07',Aprilia Pegaso 650ie 03'
Публикации: 3586



« Отговор #19 -: март 26, 2020, 20:05:26 »

Проекта и изпълнението са уникални! Няма кой да се занимава да прави на някой мотора инжекцион...Така си мисля!

Сега,ако може,две забележки,без да ми се кара целия форум  Very Happy:

1. Не ми хареса мястото на 'компа'! По-скоро буксата с кабелите към него... Няма ли да се притискат лошо,когато някой седне на задната седалка? Знаем много добре за подобни проблеми с един много известен модел  Smile Smile...
2. Защо не използва горивен филтър с вграден регулатор? Не е скъп,а щеше да ти спести доста място и 'разправии'... В момента слагаме такъв на едно БМВ и говоря от 'първо лице'!

И един последен оф-топик: Направи, накрая или в началото на темата, един списък с използваните компоненти (марка и модел) и евентуални цени...
« Последна редакция: март 26, 2020, 20:07:11 последно от ildivvy » Активен
phoenix
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Готин
Публикации: 1874



« Отговор #20 -: март 26, 2020, 21:17:50 »

Ако тази конверсия се окаже успешна, както изглежда, има потенциала да стане серийна у нас Very Happy
Активен
BoneCollector
VT1100C '94
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 641


Loud pipes save lifes


WWW
« Отговор #21 -: март 26, 2020, 21:20:49 »

Поздравления и от мен! Както за знанията, уменията и труда
по реализирането на проекта, така и за усилията да го
споделиш с всички нас. Следя темата с интерес  Very Happy
Активен
Вагман
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Мотор: Сузуки Интрудер VS800
Публикации: 16


« Отговор #22 -: март 26, 2020, 21:28:34 »

Ако правилно съм те разбрал, целта беше направи си сам за да ти излезе по-евтино нали?
Защо не  експериментира върху intruder 1400?
Извинявай, но не схващам въпроса. Аз си харесах точно този мотор и затова го купих. Описах го в още в началото - онова, дето се случва от пръв поглед Smile Съответно той стана обект на конверсията. Друг, освен споменатото АВО Турист нямам. А и впоследствие като се зачетох и за 1400 кубиковия брат, не ми се стори да де нещо повече, че да съжалявам. За мен и 50 коня са си много, а и не търся мощност и скорост а да се возя, като пенсионер и кефа от подобренията по машината.

Започнах да свързвам и горивната система:
[/url]                

Тук някъде запалих за първи път. Започнах първите уточнения кое-как и защо се получава:


А това е завършения вид на връзката за празния ход със клапана, който се оказа непригоден и ще има друг :
         

Тук някъде открих проблем в управлението на мотора. Започнах да проверявам управлението на бобините и дюзите спрямо положението на к.вал, за да установя какво точно се случва. Микроскърт еку-то има една супер екстра в софтуера. По принцип, едно еку за да управлява секвенционално един двигател му е нужно сигнал за положението на к.вал и синхронизиращ сигнал от разпр. вал. Така екуто ще зане освен кога идва ГМТ, но и че това е точно ГМТ на първи цилиндър. Веднъж намерило 1ви цилиндър, екуто знае кога да пусне следващия наред, после следващия...и отново първия... Повече синхр. сигнал не му е нужен, докато не се наложи ново палене.  Много двигатели фабрично нямат датчик на разпр. вал. Нямат даже и място където да се монтират впоследствие. Моят двигател е от тези и затова както писах по-рано, оригиналното запалване подава искра всеки оборот, а не през оборот. Това е защото не знае кога и кой от двата цилиндъра е в ГМТ. Така, подавайки им искра всеки оборот, все единия ще запали а при другия искрата ще е "Wasted Spak". На сл. оборот ще е обратно.
Та, някой се е сетил, че може да се използва сигнала от МАП сензора като синхронизация, понеже засмукването на въздуха е само един път/такт за два оборота на к.вал. Така се спестява един доп.сензор и се работи само с наличния така или иначе МАП. Та, Мегаскърт разработили тази идея и я включили в софтуера си. Съответно мен много ме изкефи това и бях задал всички параметри за да може двг-то ми работи секвенционално със синхронизация по МАП сензора. След известни настройки мотора започна да се синхронизира още по време на стартирането, както е по план, но след запалването единия цилиндър нещо се губеше със мокра свещ и отново студен ауспух wall Викам си НЕЕ! Започнах да задавам въпроси на разработчиците и на други запознати в съпорт форума им и...накрая се оказа, че самият код за синхронизацията по МАП има проблем след запалване, да подреди цилиндрите. Оказа се, че вместо да пали единия цилиндър в единия оборот, другия на втория оборот от цикъла ба двг, искрата за втория цилиндър се подава в оборота на първия, но тогава той не е на компресия, а на продухване. Следващия оборот няма никаква искра и после пак отначало.
Ето за това говоря. Вижда се сигнала към задната бобина спрямо цигнала от к.вал.
 
Това е на предния:


Когато обаче се пуснат само двата сигнала за бобините на осцилоскопа, двата сигнала са много близки по появяване, демек и двата са в един и същи оборот.


 

А това е един много добър начин да си направите "дисекция" на работата и управлението на двгто си, за да разберете кое-как и защо:
 

Ето и WBO2 контролерчето със сензора. Второто такова за другия цилиндър е налично, но още не ми е донесено. Тук е мястото да спомена, че съм решил да имам широколентова сонда на всеки цилиндър, защото екуто ми позволява да се коригира сместа поотделно по цилиндри, на базата на сигнала от собствената му сонда, а същевременно и двата гледат от една и съща таргет таблица за смесите. Да спомена също и възможността сам да си настройва горивните таблици докато караш, според смесите които си задал в тази таргет таблица. Същата опция има и за настройка на смесите при студен старт само.
 

Трябваше да си направя удължение на кабела на сензора, защото контролерчето трябва да го монтирам под седалката там, където преди планувах да седят старите бобини:
       

Тези са аут завинаги, без право на завръщане. Търся им купувач:

 

Завършен вид. Не си личи да е променян нещо:
[
       

И така, остана отворен въпроса какво стана с проблема в управлението? Ами имах два варианта за да продължа.  Първият е да превключа на несеквенционално управление, където двг-то си пърпореше безгрижно на двата цилиндъра, но да загубя някои ценни екстри на съвременното управление, както и малко по-висок разход на гориво. И вторият - От съпорт форума не дадоха нишани, че оправянето на софтуера за синхронизацията по МАП им е приоритет, което означаваше аз да си монтирам нарочен датчик на разпределителния вал, който да ми прави синхронизацията. Естествено избрах по-сложното.

 

Единственото достъпно място по главите, където имах достъп до нещо, което се движи и да подава сигнал когато му трябва на екуто бе капака за регулиране на луфтовете на изпуск. клапани на предния цилиндър. Отдолу са реглажните винтове на кобилиците, които се движат във вертикална посока. Именно от главата на винта ще взема сигнал с един сензор, базиран на датчик на Хол:
     
 
Малко промени по ел.инсталацията за да може да работи новия сензор:
     

След известни промени в настройките двигателя запали с напълно синхронизирана работа:
 

Реших да сложа и термо щит върху задната глава за да не се загрява излишно горивния регулатор и съответно горивото, което се връща към помпата:

 
 


 Така неусетно стигнах до последната важна част от проекта, а именно бърза безжична връзка с еку-то. Досега всички настройки и връзка м-у него и лаптопа ставаше по кабел през един RS232-USB конвертор, защото лаптопа ми няма RS вход. За безжична комуникация трябва или RS232-Bluetooth конвертор или RS232-WiFi такъв, които обаче конвертори трябва да са програмирани да работят с Микроскърт екуто. Аз избрах WiFi безжична комуникация, защото е доста по-бърза и стабилна, веднъж уточнена. Бързината е важна, за да не се накъсва информацията на екрана, а и да не се губят данни, когато се правят логове на параметрите на двигателя, докато се движиш с мотора. Моторът не е автомобил, където можеш да сложиш лаптопа на седалката, да си гледаш или записваш данни, които после можеш да анализираш с една друга програма. За моторите е удобно да логваш и гледаш параметри на телефон или малък таблет в джоба. За това си има приложение на андроид. Аз лично ще използвам телефона си и като дисплей за няколко параметъра, като обороти, температура на антифриза,зареждане ....каквото се сетя, за което съм предвидил и стойка с USB изход за захранване. Затова и отпаднаха предварително подготвения оборотомер/волтметър и Косо термометър.
Та, закупих от ибей един RS232-WiFi конвертор, който трябваше да бъде и спец. преработен да го включвам директно в DB9 конектора, в който включвам и кабела, иначе трябва да се запоява на платката на еку-то, което не ми харесваше въобще. Този вариант така и не проработи, въпреки, че платих допълнително. Накрая, след известни перипетии и пообразоване в сферата на TCP/IP протоколите, се наложи да махна доработките по конвертора и да запоявам на платката. Това проработи и лаптопа започна да вижда вифи мрежа "Мегаскърт". След малко настройки се свързах с екуто, както с лаптопа, така и с още един таблет и телефона ми. Всичко работи безупречно и бързо. Въпреки перипетиите бях щастлив. Моторът ми стана доста модерен за 97ма година модел Smile
       
Естествено вифи модулчето е защитено с термосвиваем шлаух и закрепено неподвижно за корпуса на сниманата позиция.

С това, основната част по проекта бе завършена. Какво остава още:
1. Да дойде новия клапан за пр.ход и да го настроя да работи
2. Да си купя акумулатор, защото сега използвам автомобилен с кабели от колата ми.
3. Да си направя гражданска отговорност.
4. Да се оправи времето.
5. Да карам и да донастройвам. Да се уча да използвам всички налични екстри.
6. Да се махне шибания вирус навън.
7. Да започна работа...

 Проектът стана готов за около 3 месеца при подготвени части на 90%. Работа средно по 4 дена седмично по около 4-4.5 часа може би. Задължително искам да спомена, че значителна помощ по заварките на алуминий и малки стругарски намеси ми оказаха приятелите от сервиз Хеед 91, както и моя приятел Пламен, който освен с осигуряване на някои части, ми предоставя от години гаража си.

По-нататък ще кача и видеа от каране и т.н.случки с мотора и мен.
Благодаря на всички за вниманието, търпението и оценките.
Иво

 


Активен
phoenix
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Готин
Публикации: 1874



« Отговор #23 -: март 26, 2020, 21:55:33 »

А дано ти се сбъднат очакванията Mad
Активен
Вагман
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Мотор: Сузуки Интрудер VS800
Публикации: 16


« Отговор #24 -: март 26, 2020, 22:10:43 »

Проекта и изпълнението са уникални! Няма кой да се занимава да прави на някой мотора инжекцион...Така си мисля!

Сега,ако може,две забележки,без да ми се кара целия форум  Very Happy:

1. Не ми хареса мястото на 'компа'! По-скоро буксата с кабелите към него... Няма ли да се притискат лошо,когато някой седне на задната седалка? Знаем много добре за подобни проблеми с един много известен модел  Smile Smile...
2. Защо не използва горивен филтър с вграден регулатор? Не е скъп,а щеше да ти спести доста място и 'разправии'... В момента слагаме такъв на едно БМВ и говоря от 'първо лице'!

И един последен оф-топик: Направи, накрая или в началото на темата, един списък с използваните компоненти (марка и модел) и евентуални цени...

Благодаря!
Друго място за компа просто няма. Над него може би остана към сантиметър или по-малко до седалката. Тя обаче е с твърда основа, защото на това място седи и ориг. запалване. По-ниско е, но седалката трябва да е предвидена да не подава. А и аз се надявам, ако возя някой отзад, то това да са само фини каки Smile

Филтър с регулатор е за с-ми без обратно гориво - "Returnless" нали!? Ами..първо, въобще не съм се сетил. Второ, обичам горивото да циркулира, а не евентуално да направи газова тапа заради нагряването на горивните линии след гасене. Измислям си... Very Happy

Забравих да постна и как изглеждат някои възможни екрани на приложението за андроид от телефона ми:
[/url]
« Последна редакция: март 26, 2020, 22:22:55 последно от Вагман » Активен
Grobarq
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Vърховен Транспортер и... червен...
Публикации: 6121


Толкова бавно,че да те видят!


Ел. поща
« Отговор #25 -: март 26, 2020, 22:34:38 »

Няма кой да се занимава да прави на някой мотора инжекцион...Така си мисля!






Май правилно мислиш Very Happy Още с първия пост на Вагман звъннах на Бого и го попитах   това възможно ли е да се случи?
Перифразирам отговора - Няма проблем, знам го как става, но си е голяма играчка и известна сума пари. Преди време мислех за един такъв мотор... Нямам време за подобен проект...
Знаеш колко мотори са му на главата..
И каза, че автора е тръгнал по по- сложния път Surprised ( изброи ми набързо някои работи които за мен са на чужд език Smile) Имало някои готови компоненти... Абе общо взето всичко е едни пари и време. И знания които Вагман явно има!
Вагман попитахте за Интрудер 1400 защото всички се стремят към по- големия мотор. А щатския и канадския вариант са и по- мощни Very Happy
Като гледам по снимките си купил много лачен екземпляр!
Изобщо не се вижда интервенцията по аспусите с ламбда сондите!

Дай някаква цена на карбивете, може да им намерим пазар Very Happy

Активен
phoenix
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Готин
Публикации: 1874



« Отговор #26 -: март 26, 2020, 22:38:46 »

Задната седалка винаги може да се усили с една метална скара отдолу, за де не се смачка компът, ако седне някоя не толкова фина кака Very Happy
Активен
KokoVmaxa
............ няма вечен кеф!
Moderator
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: със по две свещи
Публикации: 2382


- " RBT Custom motors " -

231941703
WWW Ел. поща
« Отговор #27 -: март 26, 2020, 22:40:54 »

 АФР-а не изглежда добре , връзка за широколентова и настройа по нея ?

 *** От къде  е Кутията с многото и различно цветове кабели ......... има ли опция за двойни цветове и избор на мм2 ?
Активен
BoneCollector
VT1100C '94
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 641


Loud pipes save lifes


WWW
« Отговор #28 -: март 27, 2020, 06:51:55 »

Иво, на тема реле регулатор - решението, което в момента съм приложил, е Shindengen SH847, което
е от сериен тип. С всички останали релета досега, статорите ми са изкарвали по около 40к km.
Дотук съм на 35 с това реле и ако успея да повъртя тази година, ще имам и отговор дали то
си заслужава значително по-високата цена. Във всеки случай знаеш, че трябва да се направи
нещо по въпроса, особено ако надеждността и дълговечността са ти критерий.
Активен
ildivvy
Suzuki GSX 750 fen forever !
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Honda CBR600F4i Sport 07',Aprilia Pegaso 650ie 03'
Публикации: 3586



« Отговор #29 -: март 27, 2020, 07:45:08 »

За филтър с вграден регулатор имам предвид от 'класическия тип' с обратно гориво! Конкретно Mann WK69/1 (3bar) или Mann WK69/2 (4bar) Mahle KL156/3 (4bar)! Може да видиш снимки в нета. Размера му е същия,като на твоя филтър,просто има още един изход...На колко бара е твоя регулатор (какъв иска управлението)? Мисля,че ако решиш да си го преправиш, ще стане доста лесно и ще си отвориш малко място от стария регулатор и няколко маркуча!
  Има ли датчик за температура на охл.течност? Не си показал,а сигурно има... Това управление не може ли да работи и без ламбда-сондите (на алфа-Н принцип) или ти държеше на 'пълния пакет опции' ? Ако ще сменяш регулатор/изправителя на напрежението,търси МартоСМД от форума  Very Happy! МОС-транзисторно с гаранция и т.н. Има си тема момчето!
« Последна редакция: март 27, 2020, 07:46:53 последно от ildivvy » Активен
Страници: 1 [2] 3 4   Нагоре
Изпечатай
www.MotoForum.bgКонцентратРемонт, тунинг, въпроси, моточасти и аксесоариНагледно - DIY (Модератори: KokoVmaxa, kawa_maniak89, pechoto)Тема: EFI конверсия на 97' Suzuki Intruder VS800

Отиди на:  

WebMoto.bg - борса за мотори, части, аксесоари, екипировка, гуми



Страницата е създадена за 1.104 секунди с 23 запитвания.