Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Изгуби ли регистрационния е-мейл?

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

www.MotoForum.bgСтилChoppers (Модератор: puna_kazanlak)Тема: Проблем с Honda VTX-1300 - 2003г.
Страници: [1] 2   Надолу
Изпечатай
Автор Тема: Проблем с Honda VTX-1300 - 2003г.  (Прочетена 566 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
milenskip
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Мотор: Чопър
Публикации: 10


Ел. поща
« -: юли 12, 2018, 16:54:28 »

Здравейте, колеги.
След придобивката от миналата година, към настоящия момент ме настигна проблем. Той се изразява в следното:
Най-общо казано двигателя не работи добре. Пали супер лесно, но след като запали и поработи около 1мин започва да излиза чернилка от ауспуха. След като загрее започва едно припукване от ауспуха, не държи равномерно обороти, не може да се изфорсира, тоест като започна да подавам газ плавно и постепенно, започва да вдига оборотите припуквайки и с леки гърмежи, но ако му подам рязко газ се дави зверски, започва да пука, да гърми, понякога направо гасне, друг път просто се дави и т.н.
Какво е направено до момента:
- Свален и напълно ревизиран и почистен карбуратор - всичко от-до вкл дюзи,отвори,клапа и тн. Всичко е на мястото си и работи. Единственото, което не успях да тествам дали работи е датчика за позицията на дроселовата клапа (throttle position sensor), но просто няма как да го тествам, а и не знам точно как.
- Преди време се скъса мембраната на шибъра (диафрагмата), която е сменена комплект с чисто нова-оригинална, но със старата игла.
- Ускорителната помпа е тествана и работи.
- Свалих кутия на филтъра, за да регулирам pilot screw-a (съотношението въздух-гориво), и когато се опитам да му подам по-рязко газ понякога връща горивото и въздуха и го изкарва през отвора на карба.
- Горе долу е регулирано съотношението гориво-въздух, което подобри малко работата на празен ход, но остана проблема с подаването на газта-давенето.
- Свещите са сменени и са на по-малко от 1000км, бяха доста черни, с доста нагар по тях. Изчистих ги и пак са сложени.
- Тествано е подаването на искра на всички 4 свещи - ОК са.
След разговори с няколко човека, казват, че има богата горивна смес, според ситуацията до момента.

Моля, дайте някакви препоръки какво може да е.

Благодаря предварително на всички отзовали се.
Активен
ildivvy
Suzuki GSX 750 fen forever !
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Honda CBR600F4i Sport 07',Aprilia Pegaso 650ie 03'
Публикации: 3260



« Отговор #1 -: юли 12, 2018, 20:17:16 »

Как е положението с въздушния филтър и целия смукателен колектор,възд.кутия и т.н.? Да не е запушено нещо там и да не му достига въздух? Колко километра си му навъртял откакто го имаш? Кога се развали? В смисъл,стана ли нещо по-различно (ремонт,настройка,авария или др.) и след това да е заработил по-зле?
Активен
milenskip
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Мотор: Чопър
Публикации: 10


Ел. поща
« Отговор #2 -: юли 13, 2018, 19:44:57 »

Положението според мен е ок. Всичко е на мястото си, вакуума е тестван, маркучите са здрави, общо взето качили всичко е ОК.
За една година му навъртях около 1000км. Изобщо не съм го карал.
А btw, ситуацията, след която стана цялата тази дивотия произлезе от това, че един, връщайки назад с колата си, не вижда мотора и го бута. Както е на стойката той пада надясно, на страната, на която се намира карба и филтъра. След това започна драмата.
Говорих с доста хора, които твърдят, че падането на мотора нямат общо с проблема ... може би е така, не знам.
След това отидох при един познат-майстор, с който след като разглобихме карба, се оказа, че мембраната на шибъра е сцепена. Купих нова-оригинална комплект с шибъра (продават се комплект) и я сменихме.
Може би се подобри работата след това, но не беше като преди. Та от там, всичко, което е правно по него е описаното по-горе, както и днес разни неща. Най-общо днес минахме процедурата отново, целия карб, вакууми, свещи, тръбички, всичко е проверено и в изправност. С разликата, че след като пренастроихме отново съотношението въздух-гориво и го оставихме да загрее хубаво, сложих въздушния филтър и реших да направя едно кръгче. Първоначално ситуацията беше трагична, пука, пляка, гърми, пак от време на време връща гориво през карба и го изкарва към филтъра. Но колкото повече карах, работата на мотора се подобряваше, но и след 5-6км много кратко каране, не работи добре. Поне изчезна прекъсването и пукането от ауспуха. Има го само при върната газ и не постоянно. Та започваме да мислим в друга насока, която е следната: нормално количество гориво, но много въздух. Защото това, което пропуснах да напиша по-горе е, че мотора е със спортен K&N филтър и права генерация Cobra (аз не съм преправял нищо, така го купих), но с оригиналните-фабрични дюзи. А където и да четох, всички казват, че след смяна на филтъра и генерацията е необходимо да се сменят и дюзите. Та мисля да пробвам с други дюзи и бих се радвал ако някой успее да помогне с намирането им.
Активен
apollo11
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: TDM (900)
Публикации: 2726



Ел. поща
« Отговор #3 -: юли 13, 2018, 19:57:06 »

Щом преди 1000км е бил ок,проблема не са ти дюзите..възможно е и мембраната да не е баш за тоя карб..като твърдост
Активен
ildivvy
Suzuki GSX 750 fen forever !
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Honda CBR600F4i Sport 07',Aprilia Pegaso 650ie 03'
Публикации: 3260



« Отговор #4 -: юли 13, 2018, 20:01:22 »

Мембраната не играе никаква роля при работа на ниски обороти! Колегата казва,че там са основните му проблеми! Нивото на бензина в поплавковата камера е проверено,предполагам? Мотора е с един карбуратор и би трябвало да е по-лесна настройката му! Огледайте отново възд.кутия и захвата и към карба...От кой град си?
Активен
milenskip
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Мотор: Чопър
Публикации: 10


Ел. поща
« Отговор #5 -: юли 13, 2018, 20:11:08 »

От София съм. Проверено е нивото на поплавъка - както е посочено в менюъла и е точно до милиметър, а именно 18,5мм. Проблема е при работата на празен ход и даването при подаване на газ още в ниските обороти. Стигне ли до високите, нещата се подобряват, въпреки че смятам, че и там нещо не е както трябва. Общо взето мисля, че цялостната работа на двигателя не е в оптимално състояние. Нямам престава каква е причината, мислим и минаваме през различни варианти, като този с дюзите ми е най-логичен към момента с оглед факта, че разглобихме карба на съставни части, вакуум, тръби, свещи, клапанното тяло на вакуума, датчика за позицията на дроселовата клапа, дюзите са като чисто нови-светят, мембрани, проверено е и маслото за наличие на бензин, общо взето всичко.
Кутията е огледана, маркучите също, гумената гарнитура на карба си е на място и уплътнява, всичко изглежда ок и там. Какво имаш предвид под настройка на карбуратора ?
« Последна редакция: юли 13, 2018, 20:13:15 последно от milenskip » Активен
ildivvy
Suzuki GSX 750 fen forever !
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Honda CBR600F4i Sport 07',Aprilia Pegaso 650ie 03'
Публикации: 3260



« Отговор #6 -: юли 13, 2018, 20:19:28 »

Да не сте объркали местата на дюзите вътре? Малко вероятно е,но не е като да не се е случвало! Щом преди е работел добре,следва и сега да може да е така! Колегите от София могат да предложат доказани майстори,ако нищо не помогне!
Активен
milenskip
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Мотор: Чопър
Публикации: 10


Ел. поща
« Отговор #7 -: юли 13, 2018, 20:33:28 »

При този карбуратор е невъзможно, просто всички дюзи са различни и всяка може да отиде само на едно единствено място. Не знам какво да мисля вече, поотчаях се като цяло. Ще пробвам с дюзите, ако изобщо успея да намеря. Ако не .... нямам идея, просто не знам какво друго е възможно да се провери и направи. Мисля, че сме проверили абсолютно всичко, което има каквато и да е връзка със сместа.
Активен
Grobarq
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Vърховен Транспортер и... червен...
Публикации: 5076


Толкова бавно,че да те видят!


Ел. поща
« Отговор #8 -: юли 13, 2018, 21:59:26 »


Да ви припомня на всички какво написа колегата в първия си пост:







 Пали супер лесно, но след като запали и поработи около 1мин започва да излиза чернилка от ауспуха. След като загрее започва едно припукване от ауспуха, не държи равномерно обороти, не може да се изфорсира, тоест като започна да подавам газ плавно и постепенно, започва да вдига оборотите припуквайки и с леки гърмежи, но ако му подам рязко газ се дави зверски, започва да пука, да гърми, понякога направо гасне, друг път просто се дави и т.н.

 

........................


..................






- Свещите са сменени и са на по-малко от 1000км, бяха доста черни, с доста нагар по тях. Изчистих ги и пак са сложени.









Само не разбрах кога са били черни свещите и кога са сменени? Били са черни преди да бутнат мотора на земята или си му навъртял 1000км припуквайки и си ги направил черни с голям нагар?
Черни свещи са индикация за задръстен въздушен филтър, богата горивна смес или лошо регулиран карбуратор.
Колко харчи този мотор в момента?

А да не би все пак някаква друга центровка да е избягала? Къде имаше следи от бутането мотора?
Активен
milenskip
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Мотор: Чопър
Публикации: 10


Ел. поща
« Отговор #9 -: юли 13, 2018, 23:26:10 »

Свещите са сменени веднага след като го купих миналата година. Падането на мотора стана след смяна на свещите.
Преди падането не съм ги махал, за да проверя дали са били черни и преди това. Просто тогава работата на мотора беше значително по-добре и по презумпция смятам, че не са били черни, но не мога да съм сигурен. Влошената работа като цяло започна след падането на мотора. Както казах, след смяната на шибъра и мембраната се подобри, но не чувствително. От там насетне, колкото повече го карах, толкова повече се влушаваше работата на мотора, до ден днешен, в който вече знаете какво е положението с него.
Най-интересното е, че (не преувеличавам изобщо), моторът дава разход 5 и понякога една идея под 5/100км. Нямам представа дали това е нормален разход за него (на мен ми се струва доста нисък), защото нямам база за сравнение с друг такъв. По-скоро да каже някой колега, който кара 1300.
Каква центровка е възможна за този мотор, освен предварението и центровката на вала ?
Щети по мотора нямаше, освен една незабележима драскотина по подложката на задната спирачка, колкото и странно да звучи.
Активен
Минко Илчев
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Мотор: Хонда кросов, Aprilia Scarabeo 150, Honda CBR 125
Публикации: 7


Доброто има юмруци!

Flottsteller+Str
« Отговор #10 -: юли 14, 2018, 02:36:34 »

- Свален и напълно ревизиран и почистен карбуратор - всичко от-до вкл дюзи,отвори,клапа и тн.

     Не мога да помогна, но къде са дюзите и за какво служат в карбураторния двигател?
Активен
evilution
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Suzuki
Публикации: 1969



« Отговор #11 -: юли 14, 2018, 09:51:24 »

     Не мога да помогна, но къде са дюзите и за какво служат в карбураторния двигател?

Очевидно има предвид жигльорите.
Активен
ildivvy
Suzuki GSX 750 fen forever !
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Honda CBR600F4i Sport 07',Aprilia Pegaso 650ie 03'
Публикации: 3260



« Отговор #12 -: юли 14, 2018, 22:33:37 »

На тези мотори,отдавна не се прави "центровка"! Няма какво да бараш! Всичко е електронно! Има датчик на кол.вал (понякога има и на разпр.вал) и от там,електрониката се 'грижи' за всичко!

П.П. Под дюзи,колегата разбира жигльорите!
Активен
the Truth
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: ZX 11 / Busa
Публикации: 665


"Torque" rider! ;-)


« Отговор #13 -: юли 14, 2018, 23:05:18 »

С познатият ти механик може да проверите смукача и работата му,и ако всичко е наред с него най-добре е да потърсите насоки чрез "запушване" на въздушния филтър...поне ще ви насочи дали работи богато или бедно!

п.п. Ако има от къде да вземете "прозрачна свещ",може доста да си улесните диагностиката!
п.п.2 Разхода на гориво не бива да го вземаш за основен фактор,тъй като е силно зависим от начина на каране!
п.п.3 Тия Хонди могат да "пукат" на празен ход и от лошо работеща свещ -въпреки че и/или защото са с по две на цилиндър!
 Very Happy
Активен
milenskip
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Мотор: Чопър
Публикации: 10


Ел. поща
« Отговор #14 -: юли 15, 2018, 16:03:05 »

Да, под дюзи нека се има предвид жигльори.
Проверката на искрата бе направена като изваждаме всяка свещ, въртим и гледаме искрата. Направена е до толкова, до колкото да видим с просто око дали изобщо дава искра, и да два такава, но както казвате не е ясно в цилиндъра какво се случва.
Смукача също е изваден и почистен, тестван и работещ
Та ще пробвам и с нови свещи, но този път с топлинното число препоръчано от производителя.
Друго като насока - доста по-често от преди започна се вижда огън от ауспуха, тоест дооооста късно възпламеняване на сместа. Тук някаква препоръка или предположения? Или отново сме насочени към неправилното, поради нещо, изгаряне на сместа ...
Активен
Страници: [1] 2   Нагоре
Изпечатай
www.MotoForum.bgСтилChoppers (Модератор: puna_kazanlak)Тема: Проблем с Honda VTX-1300 - 2003г.

Отиди на:  

WebMoto.bg - борса за мотори, части, аксесоари, екипировка, гуми



Страницата е създадена за 0.109 секунди с 21 запитвания.