Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Изгуби ли регистрационния е-мейл?

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

www.MotoForum.bgКонцентратМото енциклопедия (Модератор: Terziev)Тема: Мото vs авто антифриз
Страници: 1 [2] 3 4 ... 6   Надолу
Изпечатай
Автор Тема: Мото vs авто антифриз  (Прочетена 23988 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
JorroZ
Жоро
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Мотор: Kawasaki Vulcan и Jawa 250 /353
Публикации: 125



« Отговор #15 -: февруари 28, 2018, 20:16:39 »

Аз дори не бях чувал, че има мото антифриз и авто антифриз  Smile . Знам такъв за алуминиеви глави G12(червен) и обикновен - син. Все са на база етиленгликол. Мотора, като го взех, беше със зелен на цвят антифриз. След кратко проучване установих, че германците ползват зелен цвят за антифриза за алуминиеви глави, което се води аналог на нашия червен. Та си карам модел G12, за алуминиеви глави.

Като купувам, гледам на етикета да е посочен освен състава, така и спецификационните номера на различните автопроизводители. Мерцедес например дават спецификация МВ238.1 - и на етикета пише, че разредителя отговаря на тази спецификация. Евтините гаражни разработки съм забелязал, че не поставят тези номера. Автопроизводителите също така са дали списък с утвърдени марки, които препоръчват. Последно купувах на Sheron, беше една от посочените в гореспоменатия списък марки. Такъв взех и за мотора, по-малка ми се видя веротността да е менте.

И не на последно място - винаги го разреждам в посоченото от мануела съотношение. Неразредения антифриз е гъст, натоварва помпата и цялата система, и допринася за кавитация.
Активен
apollo11
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: TDM (900)
Публикации: 2813



Ел. поща
« Отговор #16 -: февруари 28, 2018, 20:30:35 »

Да, но ако не е суха може да се промие с техен продукт преди да се налее охлафителя. Дават го, че става и за ретро автомобили и за нормални коли и мотори.

Ама чух някви слухове, че май не било чак таквоз чудо, каквото го рекламират.
80$ без доставката  Sad за охладителя и пре..нещо си за почистване от Н2О
Активен
Grobarq
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Vърховен Транспортер и... червен...
Публикации: 5129


Толкова бавно,че да те видят!


Ел. поща
« Отговор #17 -: февруари 28, 2018, 20:36:20 »

А някой да ме светне, ако си използвал половината туба от 2л антифриз ( немски червен...не мога да се сетя името му сега) преди...да кажем 3-4г какво се случва с останалия в пластмасовата туба? В смисъл годен ли е?

П.П. Аз мисля, че нищУ му няма,ама...
Активен
apollo11
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: TDM (900)
Публикации: 2813



Ел. поща
« Отговор #18 -: февруари 28, 2018, 20:44:50 »

Би трябвало да е ок..все пак не е "работил"
Активен
evilution
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Suzuki
Публикации: 1997



« Отговор #19 -: февруари 28, 2018, 20:48:30 »

Да, но ако не е суха може да се промие с техен продукт преди да се налее охлафителя. Дават го, че става и за ретро автомобили и за нормални коли и мотори.

Ама чух някви слухове, че май не било чак таквоз чудо, каквото го рекламират.


Ето ти:
http://www.jov.bg/product/313/propilen-glikol-farma-10-l.html
На тия хора творението е пропилен гликол базирано. Няма нужда от инхибитори на корозия, ама това му е единственото предимство. Топлоносимостта на етилен гликоловите атифризи с вода е доста по-добра.
Активен
ivan_j
Ivan_J's Garage www.ivan-j.ga
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Suzuki DR650SE, Honda XR250 Baja, Piaggio Liberti 125, NSU OSL 251, Horex Regina 400, Lambretta Li150 s.1, Moto Guzzi V65TT
Публикации: 2902


От кал да си, Иван да си!


WWW
« Отговор #20 -: февруари 28, 2018, 21:27:37 »

Имах КДХ. Автомобилния антифриз се пени, с мото няма пяна.
Всички антифризи си имат антипенни добавки, вероятно мото антифризите са с повече, помпите се въртят с по-високи обороти.
Активен
max
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha xt600
Публикации: 598



Ел. поща
« Отговор #21 -: февруари 28, 2018, 21:43:24 »

Не знам какви точно са разликите в химичния състав , но правих една италианска недомислица на която радиатора е по средата на мотора , и за обдухване на радиатора бяха оставили две смешни въздухопроводчета . Това нещо имаше проблем с помпа и полузапушени маркучи , смених всичко и си казвам ще пробвам системата за течове с вода преди да налея антифриза
Минах няма и километър и то без да го зоря и това се изпика , съответно после започна да загрява . Прибирам се , доливам , обезвъздушавам , пак проба , пак се изпика .  Sad  Не знам колко пъти и все едно и също , реших да пробвам с антифриз ,но ми свиди червения да не се изпикае и сипах син или зелен , също само ,че повече километри изкара , сипах червен и заспа , чак не повярвах .  Surprised
Активен
HondaPBR125
Nakamichi
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1048



Ел. поща
« Отговор #22 -: февруари 28, 2018, 23:15:39 »

това с водата е яко филм
Всеки знае, че кипи при около 100С и като види на таблото да показва 98-103С и започват въпросите ...леле какъв антифриз да сложа, леле тоя е с точка на кипене 200С, оня е с 300С. Обаче...
Много малко хора се замислят за няколко факта в охладителната система...

1.Водата кипи при 100С - факт, само че водата кипи при 100С при 1 бар налягане (атмосферно налягане при 0м), охладителната система е затворена и капачката поддържа в повечето случай 0.9-2 бара което като добавим атмосферното налягане от 1 бар стават 2-3 бара. По схемата която има по-долу се оказва, че при 2 бара, водата кипи при 1.8 бара водата кипва при 131С, а при 2.6 бара - при 140С.


2.Освен че има налягане в системата, течността вътре се движи от водната помпа. Много малко хора обръщат внимание, че водата циркулира ВИНАГИ по следния начин: водна помпа > двигател > термостат > радиатор > водна помпа. Така помпата винаги нагнетява течността в блока/главата, а термостата отпуска жегата към радиатора - по този начин се натрупва допълнително налягане в блока/главата където е жегата и където има опасност от кипене. Затова всеки знае, че е препоръчително като закипи чайника двигателя да не се гаси ...за да не спира потока и да падне точката на кипене

3. На път за прегряване се получава следното - в блока/главата се образуват мехури като в канче на котлона преди да кипне - така всяко отделно мехурче не позволява на водата да отнеме температурата от желЕзото и така на съответното място се натрупва още и още жега и така многото жега образува още мехури, още мехури водят до още жега и край

4. Антифирза е мазен, обикновено мазнотиите са с по-малка плътност и се провират по-трудно през дупки - течностите с по-малка плътност имат по-малко молекули които да натоварят жегата от огинО и да я закарат до радиатора. Това е причината само концентрат да не охлажда толкова добре колкото водата, това е и причината бегачките да се карат с дестилирана вода. Друг въпрос е, че химията на антифриза не се ли разреди с вода започва да разгражда желязото

5. Антифриза помага само и единствено да маже ако има нещо за смазване в двигателя и да пази от замръзване - поради тази причина аз не виждам защо трябва да се дават 1000000лв за антифриз. Предостатъчно е един хубав авто-антифриз (разбира се не от 2лв/литъра) на прилична цена в концентрация която е оптимална за времето в което прекарва мотора зимъска - тоест ако мотора не нощува на температура по-ниска от 0С, да не се прави разтвора за -80С ...както почти винаги "за всеки случай, да съм си сигурен"

Така аз ги виждам нещата, според мен 10000 пъти по-важно е водата да е дестилирана отколкото антифриза да е от 100лв/Литъра
Активен
apollo11
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: TDM (900)
Публикации: 2813



Ел. поща
« Отговор #23 -: февруари 28, 2018, 23:39:11 »

 ..a сега, дано брата прочете това!  Smile
Ако някой иска да се изкаже против,да заповяда! Very Happy
Смятам да се получи интересна тема а оглвд на ползите които произтичат от обсъждането на за/против
Активен
Skywlak
Георги
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha XJ 600 s Yamaha TDM 900
Публикации: 1879


бавно с усмивка :-)


Ел. поща
« Отговор #24 -: февруари 28, 2018, 23:47:29 »

..a сега, дано брата прочете това!  Smile
Ако някой иска да се изкаже против,да заповяда! Very Happy
Смятам да се получи интересна тема а оглвд на ползите които произтичат от обсъждането на за/против
Ми тури си вода ...отворко...
Активен
kawasaki 750
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: RSV mille & zx10r
Публикации: 420


Прост народ, слаба държава


Ел. поща
« Отговор #25 -: февруари 28, 2018, 23:51:02 »

Мисля, че не е толкова важно да е дестилирана водата, а по-скоро да не е "твърда" - наличие на CaCO3 като тази във Варна. От години ползвам вода от водопровода за разреждане(при автомобилите) и проблеми няма, стига да се ползва качествен антифриз. По-скоро основен проблем на антифризите е киселинността.  Затова е важно, антифриза да е с доказано качество от доказан производител. За двуколесните ползвам готов за употреба продукт на мотул и така вече 15г. Цвета е електрикаво зелен, а проблеми с охлаждането няма. "Софийската чешмяна вода е с приблизително рH = 7 рH единици, т.е. тя е неутрална".
Активен
Lancer4o
:)
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Aprilia Leonardo 300, Suzuki GSX-R 600 k4
Публикации: 1206



« Отговор #26 -: март 01, 2018, 01:33:32 »

Ех, че хубава тема. Тъкмо се чудих какво да купувам.

Я препоръчайте някой хубав антифриз за Ка Четвърти? Преди време на Р1 бяхаме слагали жълт febi. Бутилката мисля, че беше литър и половина концентрат и го разредихме 1:1 с дейонизирана вода и общо взето, не го върна  Very Happy

Активен
mikluho
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha V-max 1200
Публикации: 343


Vmax owner


« Отговор #27 -: март 01, 2018, 10:10:24 »

Ех, че хубава тема. Тъкмо се чудих какво да купувам.

Я препоръчайте някой хубав антифриз за Ка Четвърти? Преди време на Р1 бяхаме слагали жълт febi. Бутилката мисля, че беше литър и половина концентрат и го разредихме 1:1 с дейонизирана вода и общо взето, не го върна  Very Happy

Не че е баш антифриз
ама е много добро .
Да го кипнеш трябва да си Оли  Very Happy
Маркучите в нормален температурен режим са абсолютно меки  Sad
Пази всички детайли по системата от корозия и секакво
Много малка склонност към кавитация
https://www.ebay.ie/itm/Evans-Waterless-Engine-Coolant-Prep-Fluid-Race-Rally-Drift-Off-Road/263325549620?hash=item3d4f6d0434:m:mYzM6PDn4Qd7IXmvs4wVc_A


Активен
HondaPBR125
Nakamichi
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1048



Ел. поща
« Отговор #28 -: март 01, 2018, 10:38:56 »

пак идва на 100+лв
Активен
Гост
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 14116


« Отговор #29 -: март 01, 2018, 12:14:42 »

Не че е баш антифриз
ама е много добро .
Да го кипнеш трябва да си Оли  Very Happy
Маркучите в нормален температурен режим са абсолютно меки  Sad
Пази всички детайли по системата от корозия и секакво
Много малка склонност към кавитация
https://www.ebay.ie/itm/Evans-Waterless-Engine-Coolant-Prep-Fluid-Race-Rally-Drift-Off-Road/263325549620?hash=item3d4f6d0434:m:mYzM6PDn4Qd7IXmvs4wVc_A





Точно за това говорех.

Чували ли сте за Evans waterless coolant.

https://www.evanscoolant.com

Безводен охлафител. Няма вода в него и не корозира. Топлообмена е много по-добър. Не кипи и няма налягане в системата. Не старее и никога не се сменя. Обаче много скъпо бе. И колко е вярно... Surprised

Обаче се чуват някви слухове, че не си струвало, и че било малко ала-бала работата. Surprised
Ей тоя пич, нещо ги плюе, ама трудно му разбирам нещо.

https://youtu.be/VACKWvcXbXA
« Последна редакция: март 01, 2018, 12:19:29 последно от ЧЕФО » Активен
Страници: 1 [2] 3 4 ... 6   Нагоре
Изпечатай
www.MotoForum.bgКонцентратМото енциклопедия (Модератор: Terziev)Тема: Мото vs авто антифриз

Отиди на:  

WebMoto.bg - борса за мотори, части, аксесоари, екипировка, гуми



Страницата е създадена за 0.157 секунди с 20 запитвания.