Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Изгуби ли регистрационния е-мейл?

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

www.MotoForum.bgКонцентратМото енциклопедия (Модератор: Terziev)Тема: Мото vs авто антифриз
Страници: [1] 2 3 ... 6   Надолу
Изпечатай
Автор Тема: Мото vs авто антифриз  (Прочетена 14623 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
apollo11
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: TDM (900)
Публикации: 2670



Ел. поща
« -: февруари 28, 2018, 13:09:11 »

Айде,давайте... Very Happy
Освен че трябва да са за алуминиеви двг, какво друго е общото/различното между тях

П.с.
Давам жокер - мотул за мотори го дават до 136°С на кипене; другите не споделят точката на кипене;
Автомобилните са с точка на кипене 105-115°С
Термостатите на колите(бензиновите) са напълно отворени на 83-89°;
Термостатите н моторите са в сходен диапазон и/или до 95°
До тук това мога да кажа като натрупана информация за мен

Всички вентилатори трябва да започват работа на 95-100 градуса


Въпросът е, заслужават ли си двойните и тройни цени на специализираните продукти за мотори!?
Активен
radko87
ниво 2
**
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha XJ6n '11
Публикации: 52


Ел. поща
« Отговор #1 -: февруари 28, 2018, 13:38:53 »

Интересен въпрос. Аз като сменям, взимам от Yamaha, но цената е височка. В нета хората трвърдят, че е все тая стига да e етилен гликол ( ethylene glycol) и най-важното, да няма добавки срещу корозия от този тип (silicate type corrosion inhibitors) защото имал лошо влияние върху уплътнения.
Активен
mendi
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Honda XL 500 R - бивш; Yamaha TT 600 S - бивш; Suzuki DR-Z 400; Yamaha TDM - бивш; BETA 350
Публикации: 1075


Ел. поща
« Отговор #2 -: февруари 28, 2018, 13:44:07 »

Всички за на база етиленгликол или за по маркетингово (моно етиленгликол). Не замръзващо е и полиетилен гликол (ПЕГ) но той се използва за други битови приложения главно защото е не токсичен за разлика от "обикновенния".

С две думи - има малка разлика само в добавките, и такса "марка".

Лично аз си купувам "мотоциклетен" за ДРЗ-то, ама го сменям през три години и е литър, така че дали ще дам 10 или 23 лева ми е все едно. На ТДМ-а още не съм го сменял, като се наканя ще му мисля.
Активен
Alexander3dartwork
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: CBF500 / Bros
Публикации: 1383



WWW
« Отговор #3 -: февруари 28, 2018, 13:44:34 »

Въпросът е, заслужават ли си двойните и тройни цени на специализираните продукти за мотори!?

То малко като въпроса дали си заслужава да сипваш 100 октана и добавики.... Surprised

Иначе казано, аз на трактора съм му слагал евтин антифирз и нямам проблеми, и без термостат съм карал и пак съм нямал проблеми...  въпроса тук е другаде... ако караш напилена писта/кросак... и я караш на умирачка си е върховна глупост да караш с някаква охладителна течност с неясни характеристики...  Surprised
Активен
StefanBG
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Мотор: Honda CB600F Hornet
Публикации: 6



« Отговор #4 -: февруари 28, 2018, 14:06:33 »

Със сигурност има разлика и в добавките против запенване. По-високооборотните двигатели на мотоциклетите създават повече предпоставки за образуване на мехурчета, които създават изолиращ слой между течността и повърхността. Затова се слагат добавки на силиконова основа. Може би има и в автомобилния, но количеството е различно.
Активен
Георги Петков
Жоро
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha FZ6 Fazer 2004
Публикации: 403



Ел. поща
« Отговор #5 -: февруари 28, 2018, 14:57:02 »

Форделката ми събира 5.6л антифриз, а мотора ми събира 2л... цената и да е тройна пак излизат на една крайна цена.
Това е консуматив, който се сменя на 2 години и не мисля, че трябва да ви събаря финансово.
Дали е точно 3 пъти по-добър антифриза надали... всичко, което е "мото" винаги означава поне 100% увеличение в цената.

Активен
evilution
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Suzuki
Публикации: 1952



« Отговор #6 -: февруари 28, 2018, 17:44:06 »

Айде,давайте... Very Happy
Освен че трябва да са за алуминиеви двг, какво друго е общото/различното между тях

П.с.
Давам жокер - мотул за мотори го дават до 136°С на кипене; другите не споделят точката на кипене;
Автомобилните са с точка на кипене 105-115°С
Термостатите на колите(бензиновите) са напълно отворени на 83-89°;
Термостатите н моторите са в сходен диапазон и/или до 95°
До тук това мога да кажа като натрупана информация за мен

Всички вентилатори трябва да започват работа на 95-100 градуса


Въпросът е, заслужават ли си двойните и тройни цени на специализираните продукти за мотори!?


Съвременните автомобили също работят на по-високи температури и тия 8х градуса, които си писал не са много типични за такива. Почти съм убеден, че има антифризи с по-висока точка на кипене. Колкото по-концентриран е, толкова по-висока точка на кипене има, като чист концентрат гони 200 градуса. Обаче чистия концентрат има по-лоши охлаждащи свойства от водата, и е добре да се търси компромис между едното и другото.
Оборотите на двигателя нямат толкова общо, понеже водната помпа се свързва с редукция и помпата трябва да е конструирана така, че да е съобразена с тия обороти, така, че да не възниква кавитация.
Активен
apollo11
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: TDM (900)
Публикации: 2670



Ел. поща
« Отговор #7 -: февруари 28, 2018, 18:56:49 »

Не става дума дали съм сбъркал с няколко градуса в дадената информация за термостата и/или антифриза
Има автомобилни антифризи на 115-120° и пак са по-евтини от мотоциклетните..и да,както има масла,така има и антифризи за високонатоварени машини като пистарки на 15-17000 оборота..
Порових се доста и не открих инфо по какво се отличават едните от другите
И тук не става въпрос за 10лв разлика,а просто за политика на пазара..
За пример, в моя менуъл пише само да е етиленгликол основата и да е за алуминиеви двг..
От тук започна всичко  Smile
Така, цакат ли ни с топла бира и колко точно ни цакат?

П.с.
Отделно срока за смяна на новите класове антифризи се вдига на 5години(автомобилните), за мотоциклетните не пише нищо по тях
Активен
VRSC Fan
ниво 5
*****
Активен Активен

Мотор: Yamaha FZ6N
Публикации: 1109


Fly or Die


Ел. поща
« Отговор #8 -: февруари 28, 2018, 19:09:56 »

Аз мото антифриз не съм ползвал никога..ползвам Yacco ANTIGEL ORGANIQUE концентрат и си го разреждам с деминерализирана вода..
Точка на кипене след 180 градуса.
Активен
apollo11
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: TDM (900)
Публикации: 2670



Ел. поща
« Отговор #9 -: февруари 28, 2018, 19:21:43 »

Точката на кипене е тая ПРЕДИ разРеждането

Сега се обадих на едно място- вносител и нсервиз на Ххх марка за смазОчни продукти,чийто масла ползваме за авто,мото и тежкотоварния парк..
антифриза който предлагат е само концентрат до -79°  и точка на кипене 173°
При разРеждане 50/50 става -35° и +109°
Активен
Гост
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 14116


« Отговор #10 -: февруари 28, 2018, 19:23:59 »

Няма никакво значение, стига да е за алуминиеви блокове.
Активен
VRSC Fan
ниво 5
*****
Активен Активен

Мотор: Yamaha FZ6N
Публикации: 1109


Fly or Die


Ел. поща
« Отговор #11 -: февруари 28, 2018, 19:26:14 »

Точката на кипене е тая ПРЕДИ разРеждането



Да,така е аз разреждам 25%..демек три части концентрат,една част вода..  Very Happy и така точката на кипене остава по-висока..
Активен
Гост
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 14116


« Отговор #12 -: февруари 28, 2018, 19:26:18 »

Чували ли сте за Evans waterless coolant.

https://www.evanscoolant.com

Безводен охлафител. Няма вода в него и не корозира. Топлообмена е много по-добър. Не кипи и няма налягане в системата. Не старее и никога не се сменя. Обаче много скъпо бе. И колко е вярно... Surprised
« Последна редакция: февруари 28, 2018, 19:29:41 последно от ЧЕФО » Активен
Alexander3dartwork
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: CBF500 / Bros
Публикации: 1383



WWW
« Отговор #13 -: февруари 28, 2018, 19:33:29 »

Чували ли сте за Evans waterless coolant.
https://www.evanscoolant.com
Безводен охлафител. Няма вода в него и не корозира. Топлообмена е много по-добър. Не кипи и няма налягане в системата. Не старее и никога не се сменя. Обаче много скъпо бе. И колко е вярно... Surprised

Май го бяхме коментирали преди в някоя друга тема.... използват го в силно тунинговани двигатели

едит: имаше нещо от типа че системата трябва да е напълно суха преди наливането на това чудо
едит2: май имаше и други марки
Активен
Гост
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 14116


« Отговор #14 -: февруари 28, 2018, 19:55:52 »

Да, но ако не е суха може да се промие с техен продукт преди да се налее охлафителя. Дават го, че става и за ретро автомобили и за нормални коли и мотори.

Ама чух някви слухове, че май не било чак таквоз чудо, каквото го рекламират.
Активен
Страници: [1] 2 3 ... 6   Нагоре
Изпечатай
www.MotoForum.bgКонцентратМото енциклопедия (Модератор: Terziev)Тема: Мото vs авто антифриз

News - MotoZone

Отиди на:  



Страницата е създадена за 0.202 секунди с 20 запитвания.