Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Изгуби ли регистрационния е-мейл?

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

www.MotoForum.bgКонцентратЗа начинаещия МоТо-Форумист!Тема: Основно окомплектоване на мотора за път
Страници: 1 [2] 3 4 ... 6   Надолу
Изпечатай
Автор Тема: Основно окомплектоване на мотора за път  (Прочетена 5241 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
Гост
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 14141


« Отговор #15 -: февруари 25, 2018, 21:25:44 »

А знаете ли как да спрете теч на бензин от спукан резервоар? Става дума за малка пукнатина. С помощта на сапун. Да, точно така, най-обикновен сапун. Натривате с натиск сапуна върху пукнатината и теча спира. Very Happy Това е временно, разбира се.
« Последна редакция: февруари 25, 2018, 21:30:01 последно от ЧЕФО » Активен
VRSC Fan
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha FZ6N
Публикации: 1003


Fly or Die


Ел. поща
« Отговор #16 -: февруари 25, 2018, 23:35:23 »

Аз нося армейски мултифункционален инструмент../клещи,няколко вида отвертки,нож,трион../всичко това мн компактно..и едно миниатюрно гедоре Бош..здрав скотч,сигнална жилетка..всичко това се събира под седалката..

Но най-важното е зареден телефон + допълнителна батерия или голям чарджър..Още по-важно е в телефона да има номера на приятели които изобщо не им пука къде се намираш и като им звъннеш палят и тръгват да те спасяват...Те това е важното!
Активен
Гост
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 14141


« Отговор #17 -: февруари 26, 2018, 00:34:39 »

Китан, зависи от човека. Почти не се сещам за ремонт който да не мога да направя по мотора си. Друг е въпроса, че някои ремонти е безсмислено да правиш на пътя. Но не виждам проблем да сменя блокирали лагери на главината например. Стига да имам дорник и чук. В такъв случай бих се добрал до първото населено място и там бих се опрвил сам. Всеки авто сервиз би ми услужил с чук и дорник и малко работно място, срещу скромно заплащане или почерпка. Даже лагер ще намеря чрез тях. Защо да си развалям пътуването заради някакъв тъп лагер? Но, това съм аз. В днешно време малцина са като мен. Който не може не бива да пипа.
Активен
kitan
ниво 5
*****
Активен Активен

Мотор: изтребител
Публикации: 3732



Ел. поща
« Отговор #18 -: февруари 26, 2018, 02:35:57 »

Китан, зависи от човека. Почти не се сещам за ремонт който да не мога да направя по мотора си. Друг е въпроса, че някои ремонти е безсмислено да правиш на пътя. Но не виждам проблем да сменя блокирали лагери на главината например. Стига да имам дорник и чук. В такъв случай бих се добрал до първото населено място и там бих се опрвил сам. Всеки авто сервиз би ми услужил с чук и дорник и малко работно място, срещу скромно заплащане или почерпка. Даже лагер ще намеря чрез тях. Защо да си развалям пътуването заради някакъв тъп лагер? Но, това съм аз. В днешно време малцина са като мен. Който не може не бива да пипа.
е и аз това имах в предвид,в случая,че той на дали ще може да направи друго,освен някое развито болче или нещо счупено с изолирбана,колкото да се махне от там

налягането в гумите обаче може да си мери и светлоотразителната жилетка не е лоша идея,че веднъж стоях 20 минути без да мога да се наведа,да погледна мотора от страни,щото колите си минаваха със 100+ на 50см от мен.само успях да сваля бившата през мантинелата и така си стоях с надеждата трафика да спре.много е гадно като няма авариина лента,а от страни е мантинела
Активен
Гост
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 14141


« Отговор #19 -: февруари 26, 2018, 08:27:25 »

Има хора, които са гъзобръки и една крушка даже не могат да сменят сами. Други стават, но нямат опит. Не го знам колегата от кои е, но ако не е с две леви ръце, аз ще му покажа и обясня някои основни неща. Жило как да смени, верига как да натегне, колело как да свали, масло как да си смени, филтри и свещи как да сменя, зареждането как да си измери. Колко човека съм научил, че още един ли няма да науча? Стига да иска ще го науча. От него зависи, тия работи стават с мерак. Мерак няма ли нищо няма да излезе.

Аз изповядвам схващането, че когато човек е гладен вместо да му даваш храна по-добре го научи как да лови риба и той никога вече няма да е гладен. Та и аз така, вместо да им правя моторите ги уча как сами да си ги правят, но само ако искат. Попадал съм и на тарикати, които не искат да се цапат, а търсят балък да им прави мотора безплатно. Е, не съм аз балъка, плащат си като попове за обслужването, при това по стандартни цени. Виж, на пътя да го спася безплатно, нама проблем, но хитреци хич не обичам.
За толкова години имах един случай с едно много нагло лайно. Аз го уча как да си чисти карбуратора, а той пуши и блее настрани, изобщо не гледа в ръцете ми и не го интередува. Просто човека си чака безплатния ремонт и не иска да се цапа. Иначе хитрец.
-Бате Чефо ще ми покажеш ли как?
-Ще ти покажа бе пич, гледай сега.
Като го усетих няколко пъти, че изобщо не гледа и не го интересува, го оставих с пръснат карбуратор на улицата, тарикатчето. Чак не му се вярваше, че го гоня. Smile
-Ама нали братя, тва, онова?
-Ами ела, викам, ти ми изчисти целия гараж бе отворен.
-Що да ти чистя аз гаража?
-Щот и мен ме мързи, викам, пък нали братя, тва, онова? Smile Айде, моторчето, торбичката с карбуратора и хващай баира да побуташ малко, че да запомниш кога си се пробвал на тарикат да се правиш.
« Последна редакция: февруари 26, 2018, 08:52:17 последно от ЧЕФО » Активен
ivan_j
Ivan_J's Garage www.ivan-j.ga
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Suzuki DR650SE, Honda XR250 Baja, Балкан 250, Балкан МПС, NSU OSL 251, Horex Regina 400, Lambretta Li150 s.1
Публикации: 2892


От кал да си, Иван да си!


WWW
« Отговор #20 -: февруари 26, 2018, 09:16:35 »

Въпроса ми е за дълъг път какви са необходимите неща, които човек е хубаво да носи със себе си. В случай, че има проблем с машината.


След като задаваш такъв въпрос, най-вероятно си нямаш идея как се ремонтира мотоциклет. Тогава за какво са ти инструменти?
Преди път занеси мотора при майстора си, да му направи профилактика и пълен преглед.
Вземи си комплект за лепене на гуми и се научи да го ползваш и тръгвай смело.
Активен
Rossen_Bossen
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: RST1000 Futura
Публикации: 2829



« Отговор #21 -: февруари 26, 2018, 09:16:58 »

Ако е пистарка - дебитна карта и презервативи.

Ако е чопър - бира, успокоителни и  вазелин. (Много горят ауспусите, нали...)
Активен
sam_g
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Honda VFR 800 V-tec, (ABS, 2006); Ex: Honda CB600F - Hornet '01
Публикации: 591


V-я си FR-а


« Отговор #22 -: февруари 26, 2018, 13:09:36 »

Още ти е голяма тръпка, а и час и половина не е "дълъг път" за повечето.

А-а-а, някои казват, че правят София-Бургас за час и половина  Smile Което си е над 300 км.  Very Happy
Активен
apollo11
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: TDM (900)
Публикации: 2557



Ел. поща
« Отговор #23 -: февруари 26, 2018, 13:16:21 »

Абе,няма как да го нправят за по-малко от 2 и половина  Very Happy
И все пак,каране до 2-3 часа не измаря..4-5-6 и нагоре,особенонпо скучен път адски измаря
Колегата да си сложи ключета 8-19 + права и кръстата отверка,ключ за предна/задна гума,шестограмо ако има нужда и да кара..
Аз за толкова години,само веднъж гърнето ми падна  Smile и го закачих с миши опашки
Активен
xx22xx22
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha
Публикации: 139


Ел. поща
« Отговор #24 -: февруари 26, 2018, 13:46:18 »

Носете си турникет , марля ,триъгълна кърпа тиксо и ластичен бинт и се научете кога и как да ги използвате .
И дано да са винаги излишни .
Активен
kitan
ниво 5
*****
Активен Активен

Мотор: изтребител
Публикации: 3732



Ел. поща
« Отговор #25 -: февруари 26, 2018, 14:11:46 »

аз честно казано полза от комплекта за лепене на гумите не виждам.освен ако не си с голдуинга или с големите дисаги на Оги и да си носиш компресор

ако все пак намериш къде да ти напомпат спадащата гума,намираш дупката и завиваш една рапидка в дупката и газ,до първия гумаджия
Активен
kr_karakolev
ниво 2
**
Неактивен Неактивен

Мотор: колело
Публикации: 94


Ел. поща
« Отговор #26 -: февруари 26, 2018, 15:03:24 »

А-а-а, някои казват, че правят София-Бургас за час и половина  Smile Което си е над 300 км.  Very Happy

Хм интересно Smile В интерес на истината със повече от 210 км/ч не съм го движил за момента и да беше само на прав участък.Кофтито е че научавам нещата сам ,но топлото време идва и се надявам да покарам в група и да науча нещо и от други колеги ,а това е много.
Едно от нещата беше със бутането на вътрешната ръчка.Тъкмо бях изпистил завоя (на Аксаковска панорама първия ляв завой посока Варна)видях че,не мога да взема завоя,върнах газта мотора се изправи и след няколко (незнам стотни може би) дадох газ и избутах яко вътрешната ръчка и пущината зави.Забелязах че колкото е по-висока скороста тряба да бутам и по-силно.Мммм и ми държа жега пет мин сигурно Smile
Активен
Oggie
Група Модератори
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Kawasaki Vulcan 2000 Classic LT
Публикации: 2294



« Отговор #27 -: февруари 26, 2018, 15:10:11 »

Ама то дори и да ги закърпиш с фитили пак е до първия гумаджия. Обикновено комплектите вървят с флакони със сгъстен въздух буквално е една шепа всичко. Проблема при мен е че нямам централна стойка и е тегава работа. Иначе дисагите не са толкова големи, просто гледам да са пълни. Вулкана няколко килограма в повече изобщо не го трогват а дисагите празни не изглеждат особено добре. И без това ги разкарвам постоянно поне да им използвам пространството. 
Активен
sam_g
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Honda VFR 800 V-tec, (ABS, 2006); Ex: Honda CB600F - Hornet '01
Публикации: 591


V-я си FR-а


« Отговор #28 -: февруари 26, 2018, 15:49:57 »

...Забелязах че колкото е по-висока скороста тряба да бутам и по-силно.Мммм и ми държа жега пет мин сигурно Smile


Колкото по- висока ти е скоростта, толкова по- хоризонтално на кормилото трябва да са ти ръцете когато "буташ", а и тя позата си ти е приведена и нагъзена, т.е. и ти си почти хоризонтално на мотора. Изправен и от високо, няма как да стане лесно. Very Happy
Активен
BrainStormeR
ниво 2
**
Неактивен Неактивен

Мотор: Doppel X
Публикации: 68



Ел. поща
« Отговор #29 -: февруари 26, 2018, 17:13:36 »

Стори ли ми се или много от хората тук не носят основна аптечка при каране на по-дълги растояния?

Активен
Страници: 1 [2] 3 4 ... 6   Нагоре
Изпечатай
www.MotoForum.bgКонцентратЗа начинаещия МоТо-Форумист!Тема: Основно окомплектоване на мотора за път

News - MotoZone

Отиди на:  



Страницата е създадена за 0.17 секунди с 20 запитвания.