Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Изгуби ли регистрационния е-мейл?

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

www.MotoForum.bgКонцентратЗа начинаещия МоТо-Форумист!Тема: Основно окомплектоване на мотора за път
Страници: [1] 2 3 ... 6   Надолу
Изпечатай
Автор Тема: Основно окомплектоване на мотора за път  (Прочетена 7010 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
kr_karakolev
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha R6 2003
Публикации: 124


Ел. поща
« -: февруари 25, 2018, 12:37:09 »

Въпроса ми е за дълъг път какви са необходимите неща, които човек е хубаво да носи със себе си. В случай, че има проблем с машината.

« Последна редакция: февруари 25, 2018, 18:31:41 последно от Oggie » Активен
ildivvy
Suzuki GSX 750 fen forever !
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Honda CBR600F4i Sport 07',Aprilia Pegaso 650ie 03'
Публикации: 3258



« Отговор #1 -: февруари 25, 2018, 12:47:56 »

Най-добре едно малко комплектче от тези с комб.клещи и различните приставки,които могат да се слагат на него,както и няколко малки ключета и универсална отверка...Всъщност,мотора ти няма ли си комплекта с инструменти? Виж какво съдържат,окомплектовай си един такъв и готово!
Активен
GAZZE77O
Японеца
ниво 5
*****
Активен Активен

Мотор: Suzuki GSX-R 600 SRAD
Публикации: 745


Хоя в Подката, душата в рая с 300+....


Ел. поща
« Отговор #2 -: февруари 25, 2018, 13:11:57 »

Най-важното е пари. После  някой друг шестограм, свинска опашка, болтове някви, гайки, клещи, изолирдбанд. Питай Китан колко пъти съм спасявал положението. Ама пустия СРАД имаше место в опашката за един куфар с инструменти  Smile
Активен
mikluho
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha V-max 1200
Публикации: 341


Vmax owner


« Отговор #3 -: февруари 25, 2018, 13:36:19 »

.................. неща които човек е хубаво да  носи със себе си.В случай че има проблем с машината.
По принцип най добре е
+

Ама пусто нали не е толко мазен курбана  Very Happy


Силно препоръчвам ето тези китайски инструменти. По 10-на лева са и за път са тип-топ.






« Последна редакция: февруари 25, 2018, 13:56:49 последно от mikluho » Активен
kitan
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: изтребител
Публикации: 3931



Ел. поща
« Отговор #4 -: февруари 25, 2018, 14:35:58 »

Чудих се  дали да направя нова тема или не но реших да пиша тук в тази.Та въпроса ми е за дълъг път какви са необходимите неща които човек е хубаво да  носи със себе си.В случай че има проблем с машината.
оригиналния инструмент на мотора и кеш,най много някоя свинска опашка и скоч разбира се,ма той за номера.

Активен
Гост
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 14116


« Отговор #5 -: февруари 25, 2018, 14:49:03 »

Оригиналния инструмент, сгъваем нож, биндер ленти, изолирбант, едно кабелче, бушончета, ремонтен комплект за жила, армирано тиксо. Последното е безценно. По-ценно е от биндерлентите. Може да лепи спойлери, багаж, скъсани ботуши, панталони, якета, палатки.  Целия фар, барабар с таблото можеш да залепиш с тиксо за мотора. Може малка тубичка металпластик, лепи спукани картери. Също тубичка дефламол за изгорено от ауспуха, алергозан таблетки за ужилвания от насекиоми. Силно алергичните е добре да си носят комплек за инжекция метилпреднизолон. За обикновено ужилване от пчела помага натриване с чесън, но ако не си алергичен. Всичко се събира в малка чантичка за тоалетни принадлежности. Освен тиксото, то е обемно.
« Последна редакция: февруари 25, 2018, 14:51:09 последно от ЧЕФО » Активен
Гост
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 14116


« Отговор #6 -: февруари 25, 2018, 16:19:24 »

Не съм. Това е само за дълъг път. Иначе нося само оригиналния инструмент, ножче, биндерленти и бушончета. Те си стоят винаги в мотора. Дефламол, алергозан и тиксо и комплекта за жила ги взимам само на път. Всъщност нося много малко неща.
« Последна редакция: февруари 25, 2018, 16:21:11 последно от ЧЕФО » Активен
Oggie
Група Модератори
ниво 5
*****
Активен Активен

Мотор: Kawasaki Vulcan 2000 Classic LT
Публикации: 2409



« Отговор #7 -: февруари 25, 2018, 18:16:56 »

Аз си нося няколко различни мултитула и един сгъваем нож. Сгъваемо гедоре с всякакви инструменти, които съм отсявал през времето-ключове, тел, кабели, мейзерки, клещи, резачки за тел, отверки, два френски ключа, ремонтен комплект за жила, бушони. Отделно компресор, комплект за лепене на гуми и флакон с пяна. Фенерче две карти на България едната на парцал другата чисто нова. Напълно оборудвана аптечка, аварийна мигаща светлина и пожарогасител. Шнурове и ленти за закрепване на багаж. Всичко това се вози постоянно с мен в дисагите - оставям си място само за една бутилка вода. Всичко е във вътрешни непромокаеми торби с формата на дисагите. Ако нося багаж - важните неща в чанта на резервоара а на дълъг път една голяма чанта на задната седалка.

« Последна редакция: февруари 25, 2018, 18:33:20 последно от Oggie » Активен
kitan
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: изтребител
Публикации: 3931



Ел. поща
« Отговор #8 -: февруари 25, 2018, 19:00:34 »

аз съм на мнение,че проблема не може ли да се оправи с инструментите на мотора,хич и да не се захващам за него

са не е лошо да се сменят клещите и отверките,че тия копилета,яко скатават от към качеството и повечето са ужасни

ако не става с комплекта,си трябва пара и те така.сервизи и хотели дал господ

принципно кат си поддържаш мотора,няма какво толкова да му се случи,дето да не трябва професионалист да го оправи.та и притесненията са малко от старата школа дето се влачеше и щайга с инструменти отзад.

Оги и Чефо да кажат,колко често си използват тея неща дето мъкнат с тях.

така ми подариха една аптечка за мотор...сума време я мъкнах с мен и все се чудех,не предизвиквам ли съдбата с нея.нема да ви кажа с къв кеф я подарих заедно с мотора
Активен
Oggie
Група Модератори
ниво 5
*****
Активен Активен

Мотор: Kawasaki Vulcan 2000 Classic LT
Публикации: 2409



« Отговор #9 -: февруари 25, 2018, 19:29:42 »

Инструментите си ги ползвам, като работя по мотора. Аз така и го събрах тоя комплект. Постепенно от куфара с инструменти добавях и съответно изваждах от гедорето на мотора докато останаха само тези които са наистина нужни. Сега като ми се налага да правя нещо в гаража, рядко се налага да посягам към другите инструменти. За щастие не се е налагало да ползвам комплекта за лепене на гуми и аптечката. Ремонтният комплект за жила го купих след, като се прибрах веднъж с пътна помощ. Пожарогасителят го нося щото просто има място никой не съм гасил с него - остана ми от една кола, която продадох а в другата си имам друг. Компресора го ползвам от време на време. Пропуснах, че и манометър си нося. Компресора съм го пробвал на мотора дали работи но като помпя гуми си взимам ток от колата, иначе ако се наложи на път съм извел контакт за него. Мотора има дисаги перманентно закачени и дали ще ги нося празни или пълни е все тая. Даже ако са пълни не се деформират толкова с времето. Круизъри и туръри сме така но наистина за човек с пистов мотор може и да звучи странно. При вас целта е спорт, при нас комфорт. Ако подкарам пистов мотор със сигурност няма да му сложа топ каса за да си мъкна половината гараж. И м/у другото и оригиналният комплект инструменти си седи на мястото.
« Последна редакция: февруари 25, 2018, 19:34:46 последно от Oggie » Активен
NikDaPhreak
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Балкан М1, Kawasaki VN15, Suzuki LA650, Балкан С2
Публикации: 1620



« Отговор #10 -: февруари 25, 2018, 19:32:13 »

Какво нося зависи много от това къде и с кой мотор пътувам. До Италия с Балкана носих резервен цилиндър, 2 бутала и резервно динамо, резервна вътрешна гума и не малко инструменти. Лошото е, че не е като да не ми потрябваха. Хубавото е, че ги носех. То на Балкан с оригиналния комплект инструменти и основен ремонт може да му се направи, стига да имаш чарковете...
Иначе на дълъг път нося едно малко гедоре, 2 раздвижени ключа, ключ за свещи, някоя и друга читава свещ, 1/2 литър масло, спрей за лепене на спукана гума, 1-2 отвертки, клещи, тел, армирано тиксо, бушони и малко кабел. Компресор си имам вграден. Налагало ми се е да ползвам тия дреболии и повечето пъти, когато се е налагало, са си свършвали чудесно работата. Е, случвало се е да се прибирам и с бус с изтекли води на Голдуинга примерно. Там без гарнитура на главата няма никакъв шанс да продължа, а това е нещо, дето се купува едва когато потрябва. Та за всяко пътуване е добре човек да има резервни пари. За Европа не е задължително да са в брой, щото банкомати не е като да няма.
Активен
Гост
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 14116


« Отговор #11 -: февруари 25, 2018, 19:41:51 »

Комплекта за жила съм ползвал за да помогна на колега, биндер лентите съм ползвал за да закрепя цъфнали спойлери с паднали болтчета. С тях съм стягал слюди, огледала, стойки за ГПСи, скъсани дисаги и подобни. С тиксото съм си лепил скъсания панталон. Веднъж ми се сцепи ботуша, та го бинтовах с него. Лепих палатката на Попа от Кюстендил. Лепих скъсаната си чанта тип салам. Лепил съм мигачи и разни счупени елементи на паднали колеги. Услугвал съм с гайки М6 на колеги, загубили свойте. Лично аз повече съм ремонтирал екипировката си. Мотора никога не ме е предавал, освен веднъж, когато претоварих Супертенерето и строших багажника в една гора.

Относно лекарствата. Дефламол ползвах с 12-ката като карах по къси гащи. Често се горях на генерацията. Накрая свикнах да се пазя. Алергозана съм го давал на колеги. Чесън съм ползвал при ужилване два пъти.
« Последна редакция: февруари 25, 2018, 21:11:19 последно от ЧЕФО » Активен
kitan
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: изтребител
Публикации: 3931



Ел. поща
« Отговор #12 -: февруари 25, 2018, 20:12:04 »

аз питах на вас лично дали са ви трябвали тия неща,не да помагате на колеги.теорията ми е,че един добре поддържан мотор,няма нужда от кой знае какви инструменти.

виж за манометъра мисля че е добра идея

даже веднъж мой приятел изкара компресорче(от смарт каза) с манометър което беше много компактно и реално ако се сдобия с такова някой ден,ще си го сложа при комплекта с ключовете
Активен
Painter
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Suzuki DL V-Strom650, ex: Honda Bros, Kawasaki KLE 500.
Публикации: 1022


Live to live. Ride to ride. Never mix these 2


« Отговор #13 -: февруари 25, 2018, 21:13:14 »

Оригиналния инструмент, сгъваем нож, биндер ленти, изолирбант, едно кабелче, бушончета, ремонтен комплект за жила, армирано тиксо. Последното е безценно.

+1
След първото по-сериозно падане (с предното колело върху мантинелата), армираното тиксо НИКОГА не излиза от топкасата заедно с два добри ластика с куки. Не знаеш кога  ще ти потрябва, при ситуация се чупят ръкохватки на съединител, мигачи, огледала...и куп други работи  Very Happy Пък и в града се случват простотии понякога

« Последна редакция: февруари 25, 2018, 21:58:03 последно от Painter » Активен
Гост
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 14116


« Отговор #14 -: февруари 25, 2018, 21:19:26 »

Лично аз, за себе си съм ползвал ключе 10, да сваля затлачен с глина преден калник, който блокираше колелото. Също ключе 8 за да отвия цицката за обезвъздушаване за да  отпусна налягането в спирачения апарат. Разказвах ви за този случай. Ползвал съм френски ключ и клещи за да поизправя изкривен от падане педал на задната ми спирачка. Повечето пъти съм вадил инструмента не заради повреда, а заради щета от инцидент. Да, прав си, че добре поддържания и обслужен мотор не те предава, но винаги може да се случи инцидент, падане, изтърване, някой отзад да не спре навреме... Никой не е застрахован.
« Последна редакция: февруари 25, 2018, 21:21:40 последно от ЧЕФО » Активен
Страници: [1] 2 3 ... 6   Нагоре
Изпечатай
www.MotoForum.bgКонцентратЗа начинаещия МоТо-Форумист!Тема: Основно окомплектоване на мотора за път

Отиди на:  

WebMoto.bg - борса за мотори, части, аксесоари, екипировка, гуми



Страницата е създадена за 0.185 секунди с 20 запитвания.