Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Изгуби ли регистрационния е-мейл?

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Страници: 1 [2] 3 4   Надолу
Изпечатай
Автор Тема: Акумулатор  (Прочетена 4130 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
Hesh
ниво 2
**
Неактивен Неактивен

Мотор: '09 Kawasaki Ninja 250r Special Edition
Публикации: 69



Ел. поща
« Отговор #15 -: февруари 08, 2018, 14:30:14 »

Взех ето това днес, мисля, че ще свърши работа.

Активен
Vladi4
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: 50сс, 150сс, 175сс, 250сс, 350сс, 750сс, 850сс и сега BMW R 1100 GS
Публикации: 1255

Директор на ветрови превал.


Ел. поща
« Отговор #16 -: февруари 08, 2018, 14:37:05 »

Не е въпросът за волтажа на зарядното, а за ампеража, или за силата на тока. Всички акумулатори и на коли и на мотори са по 12 волта, и това е напрежението. Обаче зареждането, или силата на тока е различна. Автомобилните акумулатори се зареждат със 7-8 ампера, а мотоциклетните с 1-1,5 ампера заряден ток. Ако треснеш на един мотоциклетен акумулатор зарядно за кола със 7-8 Ah за повече от два часа ще го изпържиш тоя акумулатор и вместо да изпишеш вежди, ще избодеш очи. Very Happy И обратното. Ако на акумулатор за кола от 70 Аh сложиш зарядно за мотора, за да го зарежда с 1 Ah ще чакаш 3 денонощия да се зареди този акумулатор. Very Happy
Активен
Hesh
ниво 2
**
Неактивен Неактивен

Мотор: '09 Kawasaki Ninja 250r Special Edition
Публикации: 69



Ел. поща
« Отговор #17 -: февруари 08, 2018, 14:41:35 »

Не е въпросът за волтажа на зарядното, а за ампеража, или за силата на тока. Всички акумулатори и на коли и на мотори са по 12 волта, и това е напрежението. Обаче зареждането, или силата на тока е различна. Автомобилните акумулатори се зареждат със 7-8 ампера, а мотоциклетните с 1-1,5 ампера заряден ток. Ако треснеш на един мотоциклетен акумулатор зарядно за кола със 7-8 Ah за повече от два часа ще го изпържиш тоя акумулатор и вместо да изпишеш вежди, ще избодеш очи. Very Happy И обратното. Ако на акумулатор за кола от 70 Аh сложиш зарядно за мотора, за да го зарежда с 1 Ah ще чакаш 3 денонощия да се зареди този акумулатор. Very Happy

Да и аз така разбрах, за това търсех по-специфично зарядно. На този пише, че е от 1.2 до 120AH.
Активен
Гост
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 14115


« Отговор #18 -: февруари 08, 2018, 14:43:03 »

Взех ето това днес, мисля, че ще свърши работа.



Да и аз така разбрах, за това търсех по-специфично зарядно. На този пише, че е от 1.2 до 120AH.
Перфектен избор. Mad

Да ти кажа една особеност на умните зарядни. Ако по някаква причина акумулатора ти е изтощен много и напрежението му (V) падне под определено ниво, зарядното отказва да го зарежда. В такъв случай включи акумулатора на старо, аналогово (глупаво) зарядно може и автомобилно. Остави го за 30 мин., колкото да вдигне напрежението и после го пусни на умното зарядно да си го зареди както трябва. Не е желателно да разреждаш до толкова акумулатора, но ако се случи, знаеш какво да правиш.

« Последна редакция: февруари 08, 2018, 15:05:26 последно от ЧЕФО » Активен
Hesh
ниво 2
**
Неактивен Неактивен

Мотор: '09 Kawasaki Ninja 250r Special Edition
Публикации: 69



Ел. поща
« Отговор #19 -: февруари 08, 2018, 14:51:17 »

Да ти кажа една особеност на умните зарядни. Ако по някаква причина акумулатора ти е изтощен много и напрежението му (V) падне под определено ниво, зарядното отказва да го зарежда. В такъв случай включи акумулатора на старо, аналогово (глупаво) зарядно може и автомобилно. Остави го за 30 мин., колкото да вдигне напрежението и после го пусни на умното зарядно да си го зареди както трябва. Не е желателно да разреждаш до толкова акумулатора, но ако се случи, знаеш какво да правиш.

Ясно, благодаря, ще го имам в предвид ако се случи.
Активен
Oggie
Група Модератори
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Kawasaki Vulcan 2000 Classic LT
Публикации: 2512



« Отговор #20 -: февруари 08, 2018, 14:53:25 »

Аз преди години си взех тази буца от Louis. Има всевъзможни функции, проверка на здравето на батерията, деградация в проценти. Прави някакви цикли на разреждане и зареждане. Преди да ползвам акумулатора го оставям за 2-3 денонощия да си извърти всички процедури и до сега проблеми не съм имал. Даже съживих един стар акумулатор от предният ми мотор и го подарих на един приятел за да може да се прибере, че неговият се беше сцепил. После се оказа че дъртаняна го изкара цял сезон без проблеми.

Активен
Hesh
ниво 2
**
Неактивен Неактивен

Мотор: '09 Kawasaki Ninja 250r Special Edition
Публикации: 69



Ел. поща
« Отговор #21 -: февруари 08, 2018, 14:56:19 »

Да попитам къде е най-добре да го включа да се зарежда акумулатора? Защото предполагам ще са нужни няколко часа, но студения гараж става ли като вариант или?
Активен
Гост
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 14115


« Отговор #22 -: февруари 08, 2018, 14:57:15 »

Има и друга далавера от умните зарядни. Аз например не свалям акумулатора през зимата. (Гаража ми е "топъл") Мотора има букса за запалка. От време на време включвам зарядното в буксата и го заебавам за ден, два, три (докато сетя). Зарядното след като вдигне нивото на заряда, минава в поддържащ режим и само "гъделичка" акумулатора със съвсем слаб ток. Един вид лека чекия. Държи го одървен, без да свършва. Smile Тази процедура я правя веднъж  месечно, като се сетя.

Да попитам къде е най-добре да го включа да се зарежда акумулатора? Защото предполагам ще са нужни няколко часа, но студения гараж става ли като вариант или?

Става. Зареждай смело. Не е хубаво заряда да се прави в жилищно помещение. Изпаренията не са здравословни.

Апропо, под топъл гараж не се разбира отопляем. Топъл гараж значи, че естествената температура в него винаги е чувствително над нулата.
« Последна редакция: февруари 08, 2018, 15:04:43 последно от ЧЕФО » Активен
Hesh
ниво 2
**
Неактивен Неактивен

Мотор: '09 Kawasaki Ninja 250r Special Edition
Публикации: 69



Ел. поща
« Отговор #23 -: февруари 08, 2018, 15:03:57 »

Става. Зареждай смело. Не е хубаво заряда да се прави в жилищно помещение. Изпаренията не са здравословни.

Апропо, под топъл гараж не се разбира отопляем. Топъл гараж значи, че естествената температура в него винаги е чувствително над нулата.

Окей, в гаража ще го заредя тогава.
Активен
Гост
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 14115


« Отговор #24 -: февруари 08, 2018, 15:04:16 »

Аз преди години си взех тази буца от Louis. Има всевъзможни функции, проверка на здравето на батерията, деградация в проценти. Прави някакви цикли на разреждане и зареждане. Преди да ползвам акумулатора го оставям за 2-3 денонощия да си извърти всички процедури и до сега проблеми не съм имал. Даже съживих един стар акумулатор от предният ми мотор и го подарих на един приятел за да може да се прибере, че неговият се беше сцепил. После се оказа че дъртаняна го изкара цял сезон без проблеми.


Браво, Оги, това е супер. Mad И аз мисля да си купя зарядна станция. Това с циклите и десулфатизирането е голяма екстра.
« Последна редакция: февруари 08, 2018, 15:06:41 последно от ЧЕФО » Активен
Oggie
Група Модератори
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Kawasaki Vulcan 2000 Classic LT
Публикации: 2512



« Отговор #25 -: февруари 08, 2018, 15:38:08 »

Не знам дали ги продават още то сигурно са излезли и още по-модерни. Имам го от 4-5 години и си работи безпроблемно. Оня дъртия акумулатор който му завързах беше напълно умрял поне 1 година беше прекарал на един рафт в гаража. Поседя 2 денонощия на зарядното и излезе че се зарежда до 25% запалихме мотора с него и си тръгна. Казах му да не гаси мотора докато не се прибере. Той не просто се прибра ами си изкара целия сезон до зимата с умрелия акумулатор и другата година си купи друг. Въпреки, че специално тоя ми приятел не е фактор той в годината изкарва мотора десетина пъти.
Активен
FIFO
What happens in my garage, stays in my garage!
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: RR300 2t; SM 610ie ,ZX-12R; VTR 1000F; VFR 750RR; ZX-9R; EN 500; ZZR 250R; KMX 125R; LTZ 400; Pepe 50; REV3 270;
Публикации: 975



WWW
« Отговор #26 -: февруари 08, 2018, 16:42:50 »

Умрелите акумулатори много често хич не са умрели, а имат нужда от профилактика.
Процедурата която правя е:
-Зареждам 10/10 (10% за 10ч)
-Разреждам бавно до 10,5V (с крушка)
-Зареждам отново 10/10
ако се наложи се повтаря процедурата.

Причината акумулаторите да не държат на товар е, че при разреждане на акумулатора от 10,5V и надолу започват да се образуват кристали от оловен сулфат по плочите. Оловния сулфат пречи на електролита да достига до плочите и от там ниския капацитет.
Активен
Skywlak
Георги
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha XJ 600 s Yamaha TDM 900
Публикации: 1939


бавно с усмивка :-)


Ел. поща
« Отговор #27 -: февруари 08, 2018, 17:08:37 »

Не знам дали ги продават още то сигурно са излезли и още по-модерни. Имам го от 4-5 години и си работи безпроблемно. Оня дъртия акумулатор който му завързах беше напълно умрял поне 1 година беше прекарал на един рафт в гаража. Поседя 2 денонощия на зарядното и излезе че се зарежда до 25% запалихме мотора с него и си тръгна. Казах му да не гаси мотора докато не се прибере. Той не просто се прибра ами си изкара целия сезон до зимата с умрелия акумулатор и другата година си купи друг. Въпреки, че специално тоя ми приятел не е фактор той в годината изкарва мотора десетина пъти.

Зарядно Bosh C3 "вдъхна живот" на старата ми yuasa
Активен
phoenix
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Готин
Публикации: 588



« Отговор #28 -: февруари 08, 2018, 17:29:49 »



Препоръчвам го. Купил съм две и работят без грешка както с акумулаторите на моторите, така и с тези на колите.
Активен
Гост
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 14115


« Отговор #29 -: февруари 08, 2018, 17:52:39 »

Поддържащото "зарядно" е най-ненужната вещ. Умното зарядно го замества напълно, но освен да поддържа, може и да зарежда, а поддържащото, освен да поддържа нищо друго не може. Пари хвърлени на вятъра.
« Последна редакция: февруари 08, 2018, 19:11:43 последно от ЧЕФО » Активен
Страници: 1 [2] 3 4   Нагоре
Изпечатай
www.MotoForum.bgКонцентратЗа начинаещия МоТо-Форумист!Тема: Акумулатор

Отиди на:  

WebMoto.bg - борса за мотори, части, аксесоари, екипировка, гуми



Страницата е създадена за 0.297 секунди с 20 запитвания.