Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Изгуби ли регистрационния е-мейл?

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Страници: 1 2 [3] 4   Надолу
Изпечатай
Автор Тема: Настройка на ребаунда..  (Прочетена 7169 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
Гост
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 14115


« Отговор #30 -: февруари 01, 2018, 18:29:32 »

Чефо, миналата година имах същите размишления, защото не ми гаресваше как потъва предницата на ТДМ-а, дори натегната почти на максимум. След известно умуване прежалих пари за прогресивни пружини и сега предното окачване е страхотно и много по-адекватно. Разликата между стоковата и афтърмаркет пружината е огромна - първо новата пружина освен по-дебела и твърда е и с 13 см. по-дълга от стандартната. в стоковото окачване съотношението между пружина и втулка беше почти 50/50, докато сега е пружина и само 3 см. втулка.
След един сезон каране с новата конфигурация мога да заявя, че тези пружини си заслужават всяка стотинка от цената като сега нито предницата потъва топкова силно, определено се връща по-бързо, като се подобри и скоростта на влизане в завой и поведението на мотора вътре в него.
Ти си виновен за всичко. Sad
Заради теб току-що поръчах прогресивни пружини за Триумфа. Оръсих се 300 кинта. Sad Очаквам да поемеш половината разходи. Да видиш, че който много приказва му олекват джобовете. А пък смятай ако не ми харесат. Smile Smile Smile
Сега сериозно. Как ще ми преведеш парите? Smile


Едит: Ако стане една схема за транспорта може да изкарам късмет и да спестя 100 кинта.
« Последна редакция: февруари 01, 2018, 19:26:49 последно от ЧЕФО » Активен
sheytanov16
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Мотор: suzuki gsxr 1000 k5
Публикации: 13


Ел. поща
« Отговор #31 -: февруари 01, 2018, 23:54:32 »

https://www.youtube.com/watch?v=Ikjw4IheeF4&t=65s Деив Мос тук доста добре обяснява как да се настрои окачването
Активен
Kris_inc
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha TDM 900
Публикации: 250



Ел. поща
« Отговор #32 -: февруари 02, 2018, 10:51:56 »

Ти си виновен за всичко. Sad
Заради теб току-що поръчах прогресивни пружини за Триумфа. Оръсих се 300 кинта. Sad Очаквам да поемеш половината разходи. Да видиш, че който много приказва му олекват джобовете. А пък смятай ако не ми харесат. Smile Smile Smile
Сега сериозно. Как ще ми преведеш парите? Smile


Едит: Ако стане една схема за транспорта може да изкарам късмет и да спестя 100 кинта.


Ще видиш, че като ги сложиш и покараш с тях ще си сигурен, че това са едни от най-добре похарчените пари за ъпгрейд за мотора. И е важно да запазиш вискозитета на маслото както е по менюъл, за да работи адекватно окачването.

Каква марка си поръча? Моите са Wirth от louis и като ги поръчвах бяха намалени на 100 евро.

Ето и снимка на която се вижда разликата между стоковата ми пружина и прогресивната.

« Последна редакция: февруари 02, 2018, 11:01:11 последно от Kris_inc » Активен
Che_
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: KTM SX 250
Публикации: 4196



« Отговор #33 -: февруари 02, 2018, 12:16:00 »

Аз Тайгъра го карам на максимален прелоуд, щот съм тежък и ребаунда ми е почти на максимум. Окачването е дългоходово и ако го отпусна започва да ми сее задницата. Предницата няма настройки и много се гмуркаше при агресивно спиране. Добавих допълнителни пружинки от клапани на Лада за малко прелоуд и това е. И маслото ще сменя с по-гъсто. Проблема се появяваше при агресивно каране по неравен път със завои, ставаше много гумен. Сега е добре.

Ко каза ко...брей, колко съм изпуснал че не вече не влизам чест във форума

Какво имаш редви че ребаунда е на максимум?Отворрен или затворен?

Ребаунда регулира е клапана през който минава маслото, когато се връща(разтяга) окачването. Настройва се според условията и препочитанията на водача, но кат оцяло идеята е след като се е свило окачването да се връща с такава скорост че гумата да е постоянно в контакт с асфалта и да не изостава9при прекалено затворен) или отскача(при прекалено отворен).

Пружината влиае на ребаунда, защото колкото е по твърда, толкова повече бута окачването да се разтяга.
НО по-твърда пружина не значи по-добре!
Пружините държат окачвнето да е в работно положение, обикновено 1/3 от хода, така че да има мегдан да се свива и разгъва.
Прогресивната пружина пак не винаги е по-добра, тя ти се вива по-лено в началото на хода и по трудно в края, за да не "удари на твърдо"(bottom out), но пак зависи ти как предпочиташ се държи и да усещаш окачването.

Чефо, ако си ребаунда ти е на макс отворен и сложиш по-гъсто масло правиш две противоположни неща  Very Happy
А ако е на макс затворен с твоите скромни килограми, не дали как въобще ще работи.

Активен
Гост
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 14115


« Отговор #34 -: февруари 02, 2018, 14:28:03 »

Ще видиш, че като ги сложиш и покараш с тях ще си сигурен, че това са едни от най-добре похарчените пари за ъпгрейд за мотора. И е важно да запазиш вискозитета на маслото както е по менюъл, за да работи адекватно окачването.

Каква марка си поръча? Моите са Wirth от louis и като ги поръчвах бяха намалени на 100 евро.

Ето и снимка на която се вижда разликата между стоковата ми пружина и прогресивната.



Поръчах Hagon, английски, правят за Триумф.
Активен
Гост
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 14115


« Отговор #35 -: февруари 02, 2018, 14:40:00 »

Ко каза ко...брей, колко съм изпуснал че не вече не влизам чест във форума

Какво имаш редви че ребаунда е на максимум?Отворрен или затворен?

Ребаунда регулира е клапана през който минава маслото, когато се връща(разтяга) окачването. Настройва се според условията и препочитанията на водача, но кат оцяло идеята е след като се е свило окачването да се връща с такава скорост че гумата да е постоянно в контакт с асфалта и да не изостава9при прекалено затворен) или отскача(при прекалено отворен).

Пружината влиае на ребаунда, защото колкото е по твърда, толкова повече бута окачването да се разтяга.
НО по-твърда пружина не значи по-добре!
Пружините държат окачвнето да е в работно положение, обикновено 1/3 от хода, така че да има мегдан да се свива и разгъва.
Прогресивната пружина пак не винаги е по-добра, тя ти се вива по-лено в началото на хода и по трудно в края, за да не "удари на твърдо"(bottom out), но пак зависи ти как предпочиташ се държи и да усещаш окачването.

Чефо, ако си ребаунда ти е на макс отворен и сложиш по-гъсто масло правиш две противоположни неща  Very Happy
А ако е на макс затворен с твоите скромни килограми, не дали как въобще ще работи.



Дам, писал съм с гъза си, все едно сте ми в главата и знаете какво си мисля. Разбираемо не си ме разбрал. Предницата, както казах нама никакви настройки, та за нея няма какво да говорим. Шока има хидравлична врътка за прелоуд. При намален прелоуд вози уникално, плува над асфалта. Обаче при по-агресивна езда по неравност и завой задницата започва да сее отвратително, предницата държи. Като навих прелоуда на макс, задницата се втвърди и се кротна. Вози достатъчно меко. Ребаунда по памет беше затворен почти до край, но може и да греша. В момента задницата е стабилна, но не бих отказал малко повече мекота във возията, без да губя стабилност, разбира се. Смятам, че с повечко настройване ще подобря резултата. Единственото ми оплакване от предницата е, че при агресивно спиране се гмурка прекалено. Иначе си е супер стабилна. Добавените пружини подобриха това. Надявам се с прогресивните да е по-добре.
Активен
apollo11
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: TDM (900)
Публикации: 2898



Ел. поща
« Отговор #36 -: февруари 05, 2018, 14:09:52 »

https://youtu.be/XUNL_KtT0Qg
Активен
Гост
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 14115


« Отговор #37 -: март 26, 2018, 20:49:30 »

Да се похваля. Пристигнаха ми прогресивните пружини и току-що ги сложих на мотора. Cool За съжаление вали и не съм ги тествал.
Активен
Kris_inc
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha TDM 900
Публикации: 250



Ел. поща
« Отговор #38 -: март 27, 2018, 11:58:15 »

Да се похвалиш след първото каране. При Тайгъра имаше ли разлика в размерите между фабричните и прогресивните?
Активен
Гост
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 14115


« Отговор #39 -: март 27, 2018, 14:11:07 »

Минимална е разликата в размерите. Очаквах да е по-съществена. Surprised
Замерих ги точно и ги записах, но бележката е в работилницата, а аз съм в офиса сега, та някои размери ги давам по памет. Surprised

Общата дължина на тунинговите е със 7мм по-дълга.
Дебелината на телта е с 0,2мм по-дебела.
Външния диаметър на пружината е с 1,0-1,5мм по-голям. (цитирам по памет)
Разстоянието между широките витки е с 3мм по-малко. (цитирам по памет)
Разстоянието между тесните витки е с 2мм по-малко. (цитирам по памет)


 Да кажа две думи за пружините.
Някой хора смятат, че прогресивните пружини са просто по-твърди, но не е точно така.
Разлика между по-твърда пружина и прогресивна пружина има и то огромна. По-твърдата пружина си е по-твърда постоянно (относително), докато прогресивната е мека в началото на хода си и колкото повече се смачква толкова по-твърда става. Тоест обикновената по-твърда пружина вози винаги твърдо, както в началото на свиването, така и в края, докато прогресивната в началото вози меко и постепенно се втвърдява, докато стигне края, където е най-твърда.
Как се постига това?
Прогресивните пружини започват с тясна витка и завършват с широка, като междинните витки постепенно увеличават размера си. Тоест две еднакви витки няма. Това е перфектната прогресивна пружина, която е много сложна и скъпа за производство. Вместо това производителите разделят пружината на три, или четири сектора, като всеки сектор става с по-голямо разстояние между витките, тоест увеличават се прогресивно, но не с всяка витка, а с всеки 10 витки например. Обикновените, стокови пружини са с два сектора, широк и тесен, които дават някакъв ефект на прогресивност, но в малък диапазон, не в целия ход на пружината.


  Какво ми направи впечатление?
 Тези, тунинговите, които купих като прогресивни, са също с два сектора, като стоковите, не с три, не с четири. Surprised
Почетох малко в дебелите книги и там пише, че понякога прогресивност на пружината може да се постигне чрез различна термична обработка на отделните сектори на пружината.

Силно ме изненада факта, че тунинговите пружини се различават минимално от стоковите. Surprised Предполагам, че тези минимални разлики вероятно са достатъчни, а също така материала вероятно е различен, тоест по-твърд. Това добре, но те се продават за прогресивни, а витките им видимо не са като на прогресивна пружина. Дали не са постигнали прогресивността чрез различна термична обработка? Или просто ни взимат парите с обикновени малко по-твърди пружини, които уж били прогресивни? Very Happy
Това са размисли и страсти, без да съм врътнал дори 10м. пробно каране. И това ще стане.
« Последна редакция: март 27, 2018, 14:16:13 последно от ЧЕФО » Активен
Vladi4
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: 50сс, 150сс, 175сс, 250сс, 350сс, 750сс, 850сс и сега BMW R 1100 GS
Публикации: 1255

Директор на ветрови превал.


Ел. поща
« Отговор #40 -: март 27, 2018, 15:23:10 »

Африката, която карах на времето RD 07 беше последният модел от 750 кубиковите. Предницата и стандартно не се регулираше. Чувствах я малко твърда, и въпреки това чукаше в ограничителите, когато минавах през по-голями дупки. Реших, че ще я правя още по-твърда тая предница. От тефлон изработихме шайби мисля че 7 мм дебели и ги монтирах под капачките върху пружините. Предницата стана още по-твърда и спря да чука в ограничителите, но пък и возията на мотора стана направо отвратителна. Като на каруца.  Smile Тогава поръчах прогресивни пружини на WP. Пристигнаха пружините и ги разгледах. Не открих почти никакви разлики с оригиналните пружини на външен вид. Само няколко витки в края бяха малко по-гъсти. Всичко останало беше абсолютно същото, като дебелина и размер с оригиналните пружини, и даже външно цвета им беше абсолютно същият, както на оригиналните, един такъв, като на мляко с кафе.... Помислих си, че здраво съм се прекарал и съм изгорял с 200 лева, но нямаше как да ги върна тия пружини, така че ги монтирах на мотора. Very Happy И какво се оказа. Моторът започна да вози много по-меко и приятно, но и никога повече не чух да чука предницата в ограничителите без значение, през какви дупки минавах. Very Happy Та това е моят опит с прогресивните пружини на предното окачване.
« Последна редакция: март 27, 2018, 15:26:17 последно от Vladi4 » Активен
Гост
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 14115


« Отговор #41 -: март 27, 2018, 15:28:59 »

Ще излезе, че мойте предположения са вярни. Явно наистина разликата е в материала и различна термична обработка по дължината на пружината. Има логика. Много по-лесно е да играят с термичната обработка от колкото да навиват сектори с различна стъпка на витките.

Откачам от любопитство да разбера какъв е резултата. В края на седмицата го дават да се стопли и да не вали. Ще го тествам.
« Последна редакция: март 27, 2018, 15:32:51 последно от ЧЕФО » Активен
Гост
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 14115


« Отговор #42 -: март 31, 2018, 15:39:15 »

Тази седмица го тествах. Возията е много добра, мека, плавна, а при рязко спиране се гмурка по-малко. Определено е по-добре. Но се затруднявам да дам окончателен отговор, защото го пробвах буквално за две кръгчета. Трябва да покарам повечко. Мисля, обаче да сменя и маслото с по-гъсто, да видя какво ще стане.
Активен
apollo11
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: TDM (900)
Публикации: 2898



Ел. поща
« Отговор #43 -: юни 29, 2018, 13:52:04 »

Да събудя темата, поне Чефо да каже как е сега котето..
За протокола, смених маслото с 15-ка,но ефект нямаше.. затова на 2 пъти доливаш по малко масло - сега са с по 20мл повече във всеки кол и определено има разлика!
Чакам да се извали и да тествам тия дни..
Активен
VRSC Fan
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha FZ6N
Публикации: 1267


Fly or Die


Ел. поща
« Отговор #44 -: юни 29, 2018, 15:17:06 »

Чефо няма как да каже нещо..поне не в тоя форум.. Smile

А ти защо искаш да втвърдяваш предницата,нали се возиш а не се раздаваш по завоите? Няма логика...всъщност има само при агресивно спиране..няма за какво друго да я ползваш тая по твърда предница...освен да ти друса повече разбира се... Very Happy
Активен
Страници: 1 2 [3] 4   Нагоре
Изпечатай
www.MotoForum.bgКонцентратЗа начинаещия МоТо-Форумист!Тема: Настройка на ребаунда..

Отиди на:  

WebMoto.bg - борса за мотори, части, аксесоари, екипировка, гуми



Страницата е създадена за 0.276 секунди с 20 запитвания.