Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Изгуби ли регистрационния е-мейл?

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Страници: 1 [2] 3 4   Надолу
Изпечатай
Автор Тема: Настройка на ребаунда..  (Прочетена 4396 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
HondaPBR125
Nakamichi
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1042



Ел. поща
« Отговор #15 -: януари 29, 2018, 13:57:35 »

Като няма настройки на окачването - когато го купува човек мотора си преценява дали му харесва или не и след това цял живот или му харесва или не.
Като има всички настройки е като с новите и старите крушки: Преди време влизаш в магазина и купуваш крушка 70В или 100В - излизаш от магазина, прибираш се, завиваш си я и се кефиш. Сега отиваш и се започва - какъв вид цокъл е, лед, халогенна, енергоспестяваща. клас на енергоспестяване, колко пъти може да се пали и гаси, дали става за ключ с димер, колко вата, като колко вата свети, колко градуса и какъв цвят е светлината, колко градуса и е насочен лъча, на колко волта е, керамичен или пластмасов корпус, стъклена или пластмасова, какъв е материала на жицата...  Surprised  и на края уж си избрал най-доброто и се прибираш слагаш я обаче нещо не е в ред защото тази свети идеално като е пълнолуние, а като не е знаеш че има друга която е с друг цвят на светлината и тази мисъл те измъчва и измъчва и те съсипва
Активен
apollo11
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: TDM (900)
Публикации: 2785



Ел. поща
« Отговор #16 -: януари 29, 2018, 14:05:23 »

 Smile
Освен прелоуда,мога само рибаунд са пипам..
И май ще.го настроя на фабричните  и до там
Активен
Гост
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 14116


« Отговор #17 -: януари 29, 2018, 14:09:25 »

Като няма настройки на окачването - когато го купува човек мотора си преценява дали му харесва или не и след това цял живот или му харесва или не.....
Ами, не е баш така. Аз като купих триумфа страшно много го харесах и си го харесвам много и до ден днешен. Обаче като го покарах и му свикнах на особеностите открих, че предницата ми идва малко мекааа. При нормална езда нямам оплаквания никакви, а само при агресивно спиране ми потъва много. Сега, заради едни глупави пружини да продавам хубавия мотор ли? Че защо? Аз много си го харесвам. Surprised Не е ли по-разумно просто да си го настроя и да му се радвам още дълги години? Surprised Жалкото е, че няма настройки. Така се налага да го настроя по другия начин. Пак става, но малко по-трудно.

Активен
HondaPBR125
Nakamichi
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1042



Ел. поща
« Отговор #18 -: януари 29, 2018, 14:18:26 »

Taка е, Чефо, прав си. SV650 е така - мотор слънце, а в окачването некой японец се е изсрал и е завъртел тапите отгоре. Идеята ми е че няма златна среда при окачването и ако го настроиш така че да ти отговаря на теб, а не на пътя - всичко е точно, иначе има много които износят резбите от въртене и все са недоволни. Затова дадох и примера с крушките дето няма оправия с тях
Активен
apollo11
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: TDM (900)
Публикации: 2785



Ел. поща
« Отговор #19 -: януари 29, 2018, 14:25:45 »

https://youtu.be/SXDL_jREhEE

Само прелоуд и рибаунд отпред
Отзад има и компрешън
Активен
Skywlak
Георги
ниво 5
*****
Активен Активен

Мотор: Yamaha XJ 600 s Yamaha TDM 900
Публикации: 1863


бавно с усмивка :-)


Ел. поща
« Отговор #20 -: януари 29, 2018, 14:31:54 »

https://youtu.be/SXDL_jREhEE

Само прелоуд и рибаунд отпред
Отзад има и компрешън
FIFO е обеснил нещо такова в предната страница ;)
Активен
PULSE
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: KX250, BANDIT 1200, Aprilia Atlantic 500
Публикации: 494


Ел. поща
« Отговор #21 -: януари 29, 2018, 14:49:13 »

С въртенето на компресията при дадените ситуации съм съгласен, но защо ще въртиш рибаунд-а?
Мека предница(презавива в завой) - защото окачването се е смачкало и геометрията на мотора е променена и междуосието се е скъсено. Ако си настроил пружината правилно буташ само компресия. Ако ще натягаш и пружината тогава чак увеличаваш и рибаунд-а, запазваш компресията както е била или добавяш само при нужда след проба.
Защото натегната пружина -> по-бързо разгъване -> нужда от повече хидравлика да успокои хода.
Ако завъртиш всичко едновременно на някъде..... нищо не можеш да разбереш! Затова едно по едно.

Опитът ми показа, че не може едното без другото. Няма как стисна правия ход на вилката, и да очаквам че обратния няма да се повлияе. И говорим за съвсем премерени кликове - в стъпка от по 2-3 клика. Поне на кросовата моторетка.

При Бандита оправих меката предница с повечко и по-гъсто масло, фабрично вилката няма настройки, освен 2 белега за позиция в тройника. Шока го държа с по-натегната пружина, за да е стабилно при двойна езда. Като съм сам просто имам едно наум с излизането от завой.
Активен
FIFO
What happens in my garage, stays in my garage!
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: RR300 2t; SM 610ie ,ZX-12R; VTR 1000F; VFR 750RR; ZX-9R; EN 500; ZZR 250R; KMX 125R; LTZ 400; Pepe 50; REV3 270;
Публикации: 975



WWW
« Отговор #22 -: януари 29, 2018, 15:09:14 »

https://youtu.be/SXDL_jREhEE

Само прелоуд и рибаунд отпред
Отзад има и компрешън
Човече!
Предницата ти на TDM-a има натягане на пружината и компресия. Ребаунд - НЯМА!
Шока има и 3-те настройки.
Активен
FozY
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: www.sites.google.com/site/fozysite/home
Публикации: 921


R1200GSA; XVS650


WWW Ел. поща
« Отговор #23 -: януари 29, 2018, 15:33:21 »

Имаше не лоша статия тук: https://lifeatlean.com/motorcycle-tyre-wear-guide/

Цитат
Are the edges of the tread raised? – If you have a raised area on either the leading or back edge of the tread, this is a strong sign that rebound damping on the forks or shock is set either too fast or too slow. Usually if it’s on the leading edge rebound is too slow, and if it’s on the back edge it’s too fast.

By answering the above questions, you should be able to determine whether or not you have a suspension related issue.


от: "Полезни статии и съвети"
Активен
Kris_inc
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha TDM 900
Публикации: 248



Ел. поща
« Отговор #24 -: януари 29, 2018, 16:37:34 »


 За мой късмет в един от филмите на Кейт Код за настройването на окачването дадоха конкретен пример с Триумф Тайгър като моя и той потвърди, че предното окачване е твърде меко. Препоръча подмяна на пружините с тунингови, които са по-твърди. Така моите изводи бяха потвърдебни. Обаче нещо ми се досвидя да харча за нови пружини и реших първо да ги понапъна и да видя какво ще се получи.


Чефо, миналата година имах същите размишления, защото не ми гаресваше как потъва предницата на ТДМ-а, дори натегната почти на максимум. След известно умуване прежалих пари за прогресивни пружини и сега предното окачване е страхотно и много по-адекватно. Разликата между стоковата и афтърмаркет пружината е огромна - първо новата пружина освен по-дебела и твърда е и с 13 см. по-дълга от стандартната. в стоковото окачване съотношението между пружина и втулка беше почти 50/50, докато сега е пружина и само 3 см. втулка.
След един сезон каране с новата конфигурация мога да заявя, че тези пружини си заслужават всяка стотинка от цената като сега нито предницата потъва топкова силно, определено се връща по-бързо, като се подобри и скоростта на влизане в завой и поведението на мотора вътре в него.
Активен
Гост
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 14116


« Отговор #25 -: януари 29, 2018, 16:54:22 »

ЕЕЕЕЕ, какъв човек си ти бе? Сега, що ме вкарваш в разходи. Smile Smile Smile Ще видим, може и да поръчам едни. Трябва да видя какво има на пазара.

Ти каква марка пружини взе? От къде? Колко пари ги плати?
« Последна редакция: януари 29, 2018, 17:21:48 последно от ЧЕФО » Активен
apollo11
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: TDM (900)
Публикации: 2785



Ел. поща
« Отговор #26 -: януари 29, 2018, 17:33:19 »

Човече!
Предницата ти на TDM-a има натягане на пружината и компресия. Ребаунд - НЯМА!
Шока има и 3-те настройки.
Човече, така пише в менуала- rebound damping!!.. Very Happy няма за компресия
Както и да е..
« Последна редакция: януари 29, 2018, 17:35:57 последно от apollo11 » Активен
FIFO
What happens in my garage, stays in my garage!
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: RR300 2t; SM 610ie ,ZX-12R; VTR 1000F; VFR 750RR; ZX-9R; EN 500; ZZR 250R; KMX 125R; LTZ 400; Pepe 50; REV3 270;
Публикации: 975



WWW
« Отговор #27 -: януари 29, 2018, 17:57:09 »

Абсурд! И аз отварях мануал-а! Коя година е мотора?
Активен
HondaPBR125
Nakamichi
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1042



Ел. поща
« Отговор #28 -: януари 29, 2018, 18:02:09 »

Абсурд! И аз отварях мануал-а! Коя година е мотора?

я се стегни малко... не е нужно да отваряш нищо: при моторите винаги е така както са написали по-горе:
Нищо
Пружина
Пружина и rebound (разтягане)
Пружина, rebound и  compression (разтягане и събиране)
И вече разни тъпотии 9slow speed, high speed...

Само пружина и compression няма по моторите
Активен
FIFO
What happens in my garage, stays in my garage!
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: RR300 2t; SM 610ie ,ZX-12R; VTR 1000F; VFR 750RR; ZX-9R; EN 500; ZZR 250R; KMX 125R; LTZ 400; Pepe 50; REV3 270;
Публикации: 975



WWW
« Отговор #29 -: януари 29, 2018, 18:59:04 »

Верно съм объркал! Гледах ей тук и съм си доизмислил липсващите думички...


Сори!
Активен
Страници: 1 [2] 3 4   Нагоре
Изпечатай
www.MotoForum.bgКонцентратЗа начинаещия МоТо-Форумист!Тема: Настройка на ребаунда..

Отиди на:  

WebMoto.bg - борса за мотори, части, аксесоари, екипировка, гуми



Страницата е създадена за 0.157 секунди с 20 запитвания.