Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Изгуби ли регистрационния е-мейл?

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Страници: [1] 2 3   Надолу
Изпечатай
Автор Тема: Настройка на ребаунда..  (Прочетена 2206 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
apollo11
ниво 5
*****
Активен Активен

Мотор: TDM (900)
Публикации: 2613



Ел. поща
« -: януари 28, 2018, 18:03:54 »

Така..имам някакви познания за окачването и как работи то..
Всеки може да си натегне пружините според окачването, но с рибаунда е по-сложно..
Играл съм си с моите настройки, но аз карам предимно градско и туристически,та нямам много наблюдения за разликите..
Нека по-опитните да споделят повече инфо, като споменат мотора и стила на каране(както и защо са избрали съответната комбинция) за да научим повече ние незнаещите..

Задавам няколко основни насоки със следните въпроси
1. Терен/пътна настилка и степента на регулиране
2. Скорост
3. Тегло на мотора с/без товар
4. Степен на натягане на окачването и степен на рибаунд

П.с.
Смятам че ще се получи интересна и образователна тема

п.с.с.
Вижте,ако темата пак ще се осира,направо модератора да я заключва когато реши..
« Последна редакция: януари 29, 2018, 21:57:54 последно от ЧЕФО » Активен
Гост
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 14131


« Отговор #1 -: януари 28, 2018, 18:42:15 »

Аз Тайгъра го карам на максимален прелоуд, щот съм тежък и ребаунда ми е почти на максимум. Окачването е дългоходово и ако го отпусна започва да ми сее задницата. Предницата няма настройки и много се гмуркаше при агресивно спиране. Добавих допълнителни пружинки от клапани на Лада за малко прелоуд и това е. И маслото ще сменя с по-гъсто. Проблема се появяваше при агресивно каране по неравен път със завои, ставаше много гумен. Сега е добре.
« Последна редакция: януари 29, 2018, 08:37:44 последно от ЧЕФО » Активен
apollo11
ниво 5
*****
Активен Активен

Мотор: TDM (900)
Публикации: 2613



Ел. поща
« Отговор #2 -: януари 28, 2018, 18:57:29 »

Стария ми нямаше рибаунд,само отзад за натягане на пружината..
Слабата и мека предница я коригирах с гъсто масло 15в,вместо 10в и имаше осезаем ефект..
По-гъстото масло оказва голямо значение и на двете настройки - за хода на окачването и зА неговата скорост на работа..
Значи си натегнал рибаунда, т.е. си забавиш скоростта му на реакция..
Активен
ildivvy
Suzuki GSX 750 fen forever !
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Honda CBR600F4i Sport 07',Aprilia Pegaso 650ie 03'
Публикации: 3157



« Отговор #3 -: януари 29, 2018, 00:44:37 »

Не е съвсем така! "Компрешън"-а е реакцята при свиване на амортисьора,а "Ребаунд"-а е реакцията му на възстановяване! По-скоро колко трудно ще се свива и изправя при преминаване през неравности! Така,както го пишеш: "скороста му на реакция",не е точно/правилно! За самите настройки има доста писано и не е толкова просто! Основно зависи от килограмите,с които ще се натовари мотора! Първо се регулира "прелоуда",което е предварителния натяг на пружините,а след това другите две настройки! В твоя случай (тип мотор),пробвай да го направиш на "макс" и след това го отпускай по малко,докато ти хареса! Двете настройки "вървят" горе-доло заедно (те си и влияят една на друга,поради конструкцията на предницата)! Няма как да е правилно "компрешън" на "макс",а "ребаунд" на "мин" или обратното (то няма и логика)! При по-новите предници тип BPF (big piston fork),конструкцията позволява доста независими настройки,но правилните пак са с близки "стойности",ако мога така да се изразя!
Активен
FIFO
What happens in my garage, stays in my garage!
ниво 5
*****
Активен Активен

Мотор: RR300 2t; SM 610ie ,ZX-12R; VTR 1000F; VFR 750RR; ZX-9R; EN 500; ZZR 250R; KMX 125R; LTZ 400; Pepe 50; REV3 270;
Публикации: 963



WWW
« Отговор #4 -: януари 29, 2018, 10:17:57 »

Всъщност се започва с правилна настройка на пружината и/или правилната пружина
После се прави донастройка на компресията, в случай, че пружината има нужда от мааааалко асистенция при хода си надолу. Това в случай, че преминаваш през средния ход на окачването свободно, без съпротивление.
Чак тогава се прави настройка на рибаунд-а. Рибаунд-а го искаш максимално бърз, без да подскача..... не максимално натегнат!
Да слагаш по-гъсто масло и да натягаш компресията до край, говори за меки пружини.
Препоръчителното е да се започне от заводските настройки, а не от най-твърдите! Когато се стигне до крайни стойности в + или - ......нещо не работи както трябва.
Аз процедирам по следния начин:
1)Сменям маслото с предписаното.
2)Настройвам си прелод-а за да постигна определения SAG. На мен ми допада повече, когато се придържам към минималните стойности или малко по-твърдо. Това го правя защото ме мързи да донастройвам когато ще съм с багаж или 2-ри човек и мотора е по-тежък.
3)Настроивам компресия и рибаунд на заводските настройки.
4)Слагам една кабелна връзка на кола и правя тест с нормална скорост/ нормално спиране/ нормално ускорение по път с доста "вълнички" и неравности. Ако го чувствам добре и ако кабелната връзка е слязла с не повече от 2/3 от хода на окачването продължавам напред. Обикновенно добавям няколко клика компресия, защото съм около 90кг, а стандартните настройки са обикновенно за около 75кг. Знам че това се коригира с пружината, а не с хидравликата, но предварително вече съм натегнал пружината малко повече от нужното в предната стъпка! Затова само помагам леко с хидравликата, за да успокои хода на пружината!
5)Следващия тест е максимално спиране по същия неравен път. Тук гледам да използвам почти целия ход на окачването, без да стигам до края му! Донастройвам вече с малки промени компресия и ако се наложи малко прелоуд, докато при това спиране ми останат около 10% ход в резерв.
ПП Много често ми се случва, когато настройвам ребаунд - когато го настроя и си мисля че е ок, и върна един клик назад всъщност да стане по-добре...Ребаунда трябва да е максимално отворен, но да не ти пречи(Максимално отворен не като обсолютна стойност, а като максимално отворен без да подскача! Гледам да се въртя около средните стойности.)
Идеята е да позволиш на окачването да се възстанови и разгъне, за да може отново да има полезен ход и да посрешне следващата неравност!
Прекаленото натягане на рибаунд-а държи окачването смачкано долу, тогава ти се налага да добавяш още компресия и още прилод на пружината за да компенсира вече скъсеният си ход. Прекалено натегната пружина пък напъва още повече при разгъване.....и се получава един омагьосан кръг!

Така правя аз, не е задължително да е правилно!  Very Happy
« Последна редакция: януари 29, 2018, 10:25:09 последно от FIFO » Активен
Гост
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 14131


« Отговор #5 -: януари 29, 2018, 10:24:38 »

Ех, колко хубаво е да имаш всички настройки... Confused
Активен
HondaPBR125
Nakamichi
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1020



Ел. поща
« Отговор #6 -: януари 29, 2018, 10:29:31 »

Ех, колко хубаво е да имаш всички настройки... Confused

Ми не е, като няма настройки се качваш и караш  Smile
Активен
PULSE
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: KX250, BANDIT 1200, Aprilia Atlantic 500
Публикации: 479


Ел. поща
« Отговор #7 -: януари 29, 2018, 10:34:01 »

От опита ми с мотокроса мога да каже, че настройката на окачването е голям въртел. С мека задница не можеш да излезеш от завоя с твърда предница не можеш да влезеш в него, да не говорим за скок и приземяване. Докато нацеля всичко според профила на пистата съм имал не едно или две падания.

Общото положение от това, което съм научил(важи и за шосейни мотори):

Мека предница(презавива в завой) - кликерите се въртят към + на компресия и на ребаунд/вдигаш нивото на маслото във коловете
Твърда предница(недозавиване в завой)- кликерите се въртят към - на компресия и ребаунд/обезвъздушаване на маслото/сваляш нивото на маслото

Ако горното не помогне, трябват нови пружини според райдъра.

Задницата рита при спиране през неравности - увеличава се ребаунда.
Задницата е твърда(не захапва яко, поднася) при излизане от завой - прелоуда е много, сваляш компресията и ребаунда.

Ако изброеното не помогне, проблемът отново се лекува с пружини.

Активен
Гост
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 14131


« Отговор #8 -: януари 29, 2018, 10:36:00 »

Ми не е, като няма настройки се качваш и караш  Smile
Е, то аз тъй правя, ама не е оферта. Предницата ми идва мека, иска прелоуд и компрешън, а няма ни едното, ни другото, та се налага да добавям пружини, или втулки и да сменям масла и никога не мога да бъда сигурен какъв ще е резултата. Много тъпо.
Активен
FIFO
What happens in my garage, stays in my garage!
ниво 5
*****
Активен Активен

Мотор: RR300 2t; SM 610ie ,ZX-12R; VTR 1000F; VFR 750RR; ZX-9R; EN 500; ZZR 250R; KMX 125R; LTZ 400; Pepe 50; REV3 270;
Публикации: 963



WWW
« Отговор #9 -: януари 29, 2018, 10:36:40 »

Обикновенно когато имаш настойка за ребоунд имаш настройка и за компресия и за прелоуд на пружината!
Нивата на настройка вървят така:
1) Нищо  Smile
2) Имаш само прелоуд.
3) Имаш прелоуд и компресия.
4) Прелоуд, компресия и рибаунд.
5) Прелоуд, бърза компресия, бавна компресия и рибаунд
6) Някакви електронни настройки по модерните баш спортни мотори....които за мен са тъмна Индия и ми звучат по скоро като магия!
Активен
FIFO
What happens in my garage, stays in my garage!
ниво 5
*****
Активен Активен

Мотор: RR300 2t; SM 610ie ,ZX-12R; VTR 1000F; VFR 750RR; ZX-9R; EN 500; ZZR 250R; KMX 125R; LTZ 400; Pepe 50; REV3 270;
Публикации: 963



WWW
« Отговор #10 -: януари 29, 2018, 10:44:10 »

От опита ми с мотокроса мога да каже, че настройката на окачването е голям въртел. С мека задница не можеш да излезеш от завоя с твърда предница не можеш да влезеш в него, да не говорим за скок и приземяване. Докато нацеля всичко според профила на пистата съм имал не едно или две падания.

Общото положение от това, което съм научил(важи и за шосейни мотори):

Мека предница(презавива в завой) - кликерите се въртят към + на компресия и на ребаунд/вдигаш нивото на маслото във коловете
Твърда предница(недозавиване в завой)- кликерите се въртят към - на компресия и ребаунд/обезвъздушаване на маслото/сваляш нивото на маслото

Ако горното не помогне, трябват нови пружини според райдъра.

Задницата рита при спиране през неравности - увеличава се ребаунда.
Задницата е твърда(не захапва яко, поднася) при излизане от завой - прелоуда е много, сваляш компресията и ребаунда.

Ако изброеното не помогне, проблемът отново се лекува с пружини.
С въртенето на компресията при дадените ситуации съм съгласен, но защо ще въртиш рибаунд-а?
Мека предница(презавива в завой) - защото окачването се е смачкало и геометрията на мотора е променена и междуосието се е скъсено. Ако си настроил пружината правилно буташ само компресия. Ако ще натягаш и пружината тогава чак увеличаваш и рибаунд-а, запазваш компресията както е била или добавяш само при нужда след проба.
Защото натегната пружина -> по-бързо разгъване -> нужда от повече хидравлика да успокои хода.
Ако завъртиш всичко едновременно на някъде..... нищо не можеш да разбереш! Затова едно по едно.
« Последна редакция: януари 29, 2018, 10:57:38 последно от FIFO » Активен
HondaPBR125
Nakamichi
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1020



Ел. поща
« Отговор #11 -: януари 29, 2018, 11:05:37 »

...никога не мога да бъда сигурен какъв ще е резултата. Много тъпо.

A като нямаш настройки си караш...
Активен
Гост
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 14131


« Отговор #12 -: януари 29, 2018, 12:44:15 »

Ами, не е така. Ето, аз например нямам настройки, не ми харесва поведението на окачването и искам да го променя, а не са ми дали опция и това ме дразни. Ядосвам се и прибягвам до алтернативни методи. Тоест, пак не карам така и пак си постигам своето, но по много по-труден и непрецизен начин. Някой друг може и да се примири с липсата на настройки и да си кара така, но не и аз, мен ме дразни. Искам мотора да спи на пътя. Тоест, това, че нямаш настройки не значи непремено, че се примиряваш с това, поне не всеки.


П.П. Не пропускай момента, че аз съм много тежък и доста товаря окачването. Под мен и под теб мотора ще има доста различно поведение. Very Happy
« Последна редакция: януари 29, 2018, 13:24:52 последно от ЧЕФО » Активен
apollo11
ниво 5
*****
Активен Активен

Мотор: TDM (900)
Публикации: 2613



Ел. поща
« Отговор #13 -: януари 29, 2018, 13:13:52 »

В крайна сметка,където и колкото да чета,все стигам до -" пробвайте докато винхареса"
Аз затова писах да споделяте кой колко е натегнал предно и задно окачване на мотора ди( марка и модел).. А ако обясни и точно защо така го е настроил,ще е най-добре..
Активен
Гост
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 14131


« Отговор #14 -: януари 29, 2018, 13:39:13 »

Трудна работа. Малцина помнят настройките си. Аз не помня настройките на задното си окачване, освен, че прелоуда отзад ми е на макс. А на колко клика са ми ребаунда и компрешъна... Surprised
А и всеки ездач е с различни килограми и различен стил на езда. Не мисля, че събраната информация ще е приложима за други ползватели. Спорно е колко ще е полезна. Най-добре е да се чете и да се гледат такива клипчета, та човек сам да си настрои окачването както трябва.

https://www.youtube.com/watch?v=t4m4ahZLRMY

 За мой късмет в един от филмите на Кейт Код за настройването на окачването дадоха конкретен пример с Триумф Тайгър като моя и той потвърди, че предното окачване е твърде меко. Препоръча подмяна на пружините с тунингови, които са по-твърди. Така моите изводи бяха потвърдебни. Обаче нещо ми се досвидя да харча за нови пружини и реших първо да ги понапъна и да видя какво ще се получи.
Активен
Страници: [1] 2 3   Нагоре
Изпечатай
www.MotoForum.bgКонцентратЗа начинаещия МоТо-Форумист!Тема: Настройка на ребаунда..

News - MotoZone

Отиди на:  



Страницата е създадена за 0.221 секунди с 20 запитвания.