Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Изгуби ли регистрационния е-мейл?

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Страници: [1] 2 3   Надолу
Изпечатай
Автор Тема: Избор на супермото  (Прочетена 1139 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
thesentry33
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Мотор: Yok
Публикации: 9


« -: декември 05, 2017, 23:08:09 »

        Здравейте!Надявам се да съм улучил правилната тема.До момента опитът ми с двуколесни превозни средства се изрязява в управлението на 2 скутера Yamaha Maxster и Yamaha X-Max.Скутерите ми вършеха идеална работа за превоз в градски условия,но се преместих на нов адрес и дистанцията,която трябва да изминавам всеки ден,за да отида на работа се увеличи с 24км.Сумарно се получава 30км в едната посока.С X-Max изкарах около месец на пътуване,но съществуваха редица недостатъци.
         Притежавам и автомобил,но пътуването с кола през период Май-Септември ми съкращава живота значително.Реших да потърся друг мотор,който да пасне на нуждите ми.Качвал съм се на CBR600,GSXR1000,Husqvarna 125 2T беше с някакъв кит и приблизително 40кс. достигаше.Пистовите мотори някак си не ми паснаха.Сузукито определено не е моят мотор и едва ли това е мотор за всекидневно ползване.Мнението ми е същото и за Хондата.Измежду 3те Хъскито беше най-страшно откъм преживавяне.Адското ускорение,дори и при леко подаване на газ се вдигаше гумата.Според собственика дори и на 5та скорост можел да кара с вдигната гума.Така ли или не нз и не ме касае.Изводът е,че никой от тези мотор не притежава,нещо което търся.
         И така започнах да правя проучване какъв мотор ще е най-подходящ за пътуване на кратки дистанции и градски условия.След няколко дни четене из чужди форуми,стигнах до извода,че моторът трябва да е 4-тактов,супермото.Казвайки супермото имам предвид заводските супермотота,които са с по-голямо тегло,по-ниска мощност и тяга от истиските супермотота създадени за писта,по-рядка смяна на масло и филтри,а не на конкретни часове на работа.Бяха характеризирани в един от форумите като супермото-автобус и супермотота.Спрях се на следните модели - Yamaha XT660X, Suzuki DRZ400,KTM Duke 690,KTM 690 SMC, KTM LC4, Honda FMX 650(характеризиран като бавен и муден),Husqvarna SM 610,Husqvarna 570 TE.Бюджетът ми БЕШЕ около 6000 лева за мотора без такси и данъци,но това се промени и намаля значително до 4000 лева.Та започнах едно нова проучване.Мисля си за Dual Sport мотор,който да бъде трансформиран в супермото.Такива модели,които може би могат да се конветират са - Yamaha TT600, Suzuki DR650, Kawasaki KLR650,KLX650R.Както казах водя собствени проучвания,които може да са неверни и моля при грешка от моя страна да бъда поправен.Трети вариант е да търся мотори изпозлващи двигатели на японски производители с очаквания,че ще влизат в бюджета ми. Такива са Beta 400 и MZ Mastiff 660.Но как са те с надежността и пазарът на части.Всичко това води доста въпроси.

1.Възможно ли е да се намери мотор от списъка (Yamaha XT660X, Suzuki DRZ400,KTM Duke 690,KTM 690 SMC, KTM LC4, Honda FMX 650,Husqvarna SM 610,Husqvarna 570 TE, Beta 400, MZ Mastiff 660) влизайки във въпросния бюджет.
2.Възможно ли е конвертирането на мотор от 90те години(Yamaha TT600, Suzuki DR650, Kawasaki KLR650,KLX650R) в SM,така че да се доближава до търсената функционалност и външния вид да е приемлив.Намират ли се лесно части,китове и т.н. или ebay става приоритетен магазин.
3.Смятате ли,че съществуват по-добри варианти за мотор,който да се използва за всекидневно пътуване от изброените от мен.
4.Заслужава ли си да изчакам около година,за да увелича бюджета и да закупя нещо читаво.
« Последна редакция: декември 05, 2017, 23:10:24 последно от thesentry33 » Активен
ildivvy
Suzuki GSX 750 fen forever !
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Honda CBR600F4i Sport 07',Aprilia Pegaso 650ie 03'
Публикации: 3019



« Отговор #1 -: декември 05, 2017, 23:17:07 »

Изброените мотори са от различни поколения! Това не пречи изобщо де...! Според мен,в списъка спокойно можеш да добавиш Априля Пегасо 660,която е с двигателя на Ямаха! Говоря за това: https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=5&act=4&adv=51511971986448344&slink=5fs6pf и това: https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=5&act=4&adv=51507358416788238&slink=5fs6pf ! Ще останеш супер доволен! И стария,инжекционен модел става,но няма да е 100% в желаната от теб "конфигурация"! Не се занимавай с трансформиране! По-добре умно избиране и след това само каране! Със скутера би трябвало да се получават нещата... Защо го отказа?
« Последна редакция: декември 05, 2017, 23:19:20 последно от ildivvy » Активен
Grobarq
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Vърховен Транспортер и... червен...
Публикации: 4805


Толкова бавно,че да те видят!


Ел. поща
« Отговор #2 -: декември 05, 2017, 23:28:11 »

Изброените мотори са от различни поколения! Това не пречи изобщо де...! Според мен,в списъка спокойно можеш да добавиш Априля Пегасо 660,която е с двигателя на Ямаха! Говоря за това: https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=5&act=4&adv=51511971986448344&slink=5fs6pf и това: https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=5&act=4&adv=51507358416788238&slink=5fs6pf ! Ще останеш супер доволен! И стария,инжекционен модел става,но няма да е 100% в желаната от теб "конфигурация"! Не се занимавай с трансформиране! По-добре умно избиране и след това само каране! Със скутера би трябвало да се получават нещата... Защо го отказа?

Щом ще се хвалим моторите веднага хваля Хонда Трансалп 600сс Very Happy



Към автора, между другото говоря сериозно!
Мотор с който може ако решиш да караш 3 километра само из града до работата.И може след това да запалиш и да изкараш 300 до морето. И за двете дестинации е свръх удобен.

thesentry33 не си споменал да си се пробвал на някой от следните голи мотоциклети като Хонда Хорнет или Сузуки Бандит  например. Мисля че ще ти върши много по-добра работа и много по-дълго време от което да е супермото.
Надявам се цифрата 33 в никъде да означава че си на 33 години.
Само да споделиш колко си висок защото супермотото хич не е нисък мотор пък и килограмите колко са ти?

Активен
thesentry33
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Мотор: Yok
Публикации: 9


« Отговор #3 -: декември 05, 2017, 23:32:26 »

Отказах се след като познат ми разкава,че е имал възможност да тества макси-скутера на BMW.Разказва,че е бъкан с електроника,возията била супер,имало прилична тяга,но било просто скутер.И тези думи ме накраха,да се откажа от скутерите и да се науча да карам нещо различно.А и може би и мислкя,че изпускам много,когато приятелите карат моторите заедно,а аз не участвам.

Като визия не ми допадат.Но никога не съм имал възможността да ги тествам и да проверя как се чувствам на тях.На 24 съм, отскоро с А категория.Висок съм 190см х 80кг.
« Последна редакция: декември 05, 2017, 23:39:10 последно от thesentry33 » Активен
Alexander3dartwork
ниво 5
*****
Активен Активен

Мотор: CBF500 / Bros
Публикации: 1295



WWW
« Отговор #4 -: декември 05, 2017, 23:42:57 »

.Такива модели,които може би могат да се конветират

Конверсия с части 2-ра употреба ти е грубо 1000лв (може и повечко да иде) дали си струва сам решаваш...?

За мен Suzuki DRZ400 e единствения "интересен" мотоциклет от изброените. (но той май е най неподходящ за теб)

Принципно супермото-тата са доста скъпи като клас, и същественото им преимущество е че са много забавни "градски" ендурота... Но реално погедлнато ако ти харесва като клас (ендуротата), аз не виждам проблем да си се карат с техните капли и спирачки, просто няма да слагаш рошави гуми.

А ако няма да го тормозиш със задни гуми и прочие, може да зяпаш всякакви ендурота или голи (градски) мотоциклети.  Surprised

Гробаря не го слушай,  Smile Smile Транса е голям и сравнително тежък с висок център на тежеста мотоциклет. Но ако си 100-тина+ килограма може и да е точно твоя мотоцикелт  Surprised
Активен
thesentry33
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Мотор: Yok
Публикации: 9


« Отговор #5 -: декември 05, 2017, 23:52:08 »

За мен Suzuki DRZ400 e единствения "интересен" мотоциклет от изброените. (но той май е най неподходящ за теб)
Може ли информация,защо този е най-неподходящ.
Активен
evilution
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Suzuki
Публикации: 1863



« Отговор #6 -: декември 06, 2017, 00:00:39 »

Със супермото да тръгнеш да караш с приятели е леко задниконаказващо. За града е перфектен, както и всяко леко ендуро.
XT660/DR650/TT и други са с далеч по-комфортна седалка. Не знам колко те притеснява това, че предната гума е голяма. Слагаш едни гуми за асфалт и си ти.
« Последна редакция: декември 06, 2017, 00:05:15 последно от evilution » Активен
Alexander3dartwork
ниво 5
*****
Активен Активен

Мотор: CBF500 / Bros
Публикации: 1295



WWW
« Отговор #7 -: декември 06, 2017, 00:07:40 »

Може ли информация,защо този е най-неподходящ.

За разлика от всички останали "гюлета" това нещо е леко и пъргаво, останалите изброени от теб мотоциклети са по скоро тежки ендурота (казвам тежки на фона на DRZ-то, или онов 2-у тактовото дето си го пробвал) и понеже си писал че не ти харесва като усещане, затова написах че май е неподходящ за теб (изискванията ти)...

А иначе за мен това е единствения интригуващ мотоциклет от изброените....

А иначе Evilution е много прав, това не е мотор за 200+ км...  супермото е по скоро хулигански мотор за забавления и по къси градски разстояния.  Very Happy

едит:
XT660/DR650/TT и други са с далеч по-комфортна седалка. Не знам колко те притеснява това, че предната гума е голяма. Слагаш едни гуми за асфалт и си ти.
Точно

пс за мен XT660 не е типичното супермото понеже си натежава за този клас... (ама това е лично за мен де), ся ако си по едър и опитен може и да не ти е никъв проблем да се подиграваш с тоя мотор...
« Последна редакция: декември 06, 2017, 00:10:18 последно от Alexander3dartwork » Активен
evilution
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Suzuki
Публикации: 1863



« Отговор #8 -: декември 06, 2017, 00:15:09 »

DRZ400 и WR400 вървят много и са супер леки. Ама седалките им са по 4 пръста широки. По-големите 600/650/660 са по-тежички, с двигатели около 45 коня, ама са далеч по-комфортни. Ти си голямо момче, ще се справиш със 150 до 170кг мотор. С преходче от 150, 200км за един ден с приятели на седалка на SM пак ще се справиш, ама не е приятно.
Активен
thesentry33
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Мотор: Yok
Публикации: 9


« Отговор #9 -: декември 06, 2017, 00:29:29 »

С GSX1000 изпитвах трудности при бавно маневриране сред други превозни средства.Предполагам с пълен резервоар ще има 200кг.
Какво мнението имате относто следните мотори.
http://www.cars.bg/offer/m219437
http://www.cars.bg/offer/m224594
http://www.cars.bg/offer/m218122
http://www.cars.bg/offer/m225017
https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=5&act=4&adv=51509896739156651

От чуждестранните форуми разбрах,че купуването на какъвто и да е КТМ изисква доста дебел портфейл за поддръжка.Същото се отнасяло и за Хъскварна,но в леко намалена степен.
« Последна редакция: декември 06, 2017, 00:32:57 последно от thesentry33 » Активен
Grobarq
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Vърховен Транспортер и... червен...
Публикации: 4805


Толкова бавно,че да те видят!


Ел. поща
« Отговор #10 -: декември 06, 2017, 01:59:42 »

За разлика от всички останали "гюлета" това нещо е леко и пъргаво, останалите изброени от теб мотоциклети са по скоро тежки ендурота (казвам тежки на фона на DRZ-то, или онов 2-у тактовото дето си го пробвал) и понеже си писал че не ти харесва като усещане, затова написах че май е неподходящ за теб (изискванията ти)...







DRZ400 и WR400 вървят много и са супер леки.





Suzuki DRZ 400S караше колежката whitewater... Само да вметна Very Happy

thesentry33 Гледам че си си навил на пръста супермото та супермото и изобщо не се замисляш не вдяваш или не искаш да разбереш точно какво ти казваме и четиримата.
А той е-супермото е само за къси разстояния!
 Рано или късно ти ще се запознаеш с други мотористи които няма да карат само на 20 -30 километра из града, а ще искат да карат на 300- 500 извън града.
Тогава? Тогава ще се чувстваш страшно кофти защото повечето хора които карат супермото имат и друг мотор. И ти ще си останеш да си джиткаш из града А те ще отпрашат примерно до Търново.
За последен път се опитвам да те накарам да погледнеш практичното пък и по-евтино Honda transalp 600- 650, Априлия пегасо и от този род мотори които ще са ти удобни поради това че ти си доста висок ( даже си малко по-високи от мен) С тях ще можеш удобно да се придвижваш из града. Може да си сложиш куфар отзад в който да носиш някакъв багаж даже и странични куфари и ако решиш да запалиш да тръгнеш на където си искаш. Супермото  е просто една пейка. Пейка на която да поседнеш за малко.
Ти всъщност не си се качвал на трансалп и пегасо нали? Качвал си се на пистови машини които не са за теб поради това, че си висок да оставим настрана, че са доста мощни.
А на супермото поне качвали си се? Или просто си разбрал от някъде че е практичен? Говоря за по- сериозните от тези дето се заглеждаш.

Ще изглеждаш така:

http://cycle-ergo.com

« Последна редакция: декември 06, 2017, 02:06:59 последно от Grobarq » Активен
evilution
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Suzuki
Публикации: 1863



« Отговор #11 -: декември 06, 2017, 02:36:15 »

С GSX1000 изпитвах трудности при бавно маневриране сред други превозни средства.Предполагам с пълен резервоар ще има 200кг.
Какво мнението имате относто следните мотори.
http://www.cars.bg/offer/m219437
http://www.cars.bg/offer/m224594
http://www.cars.bg/offer/m218122
http://www.cars.bg/offer/m225017
https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=5&act=4&adv=51509896739156651

От чуждестранните форуми разбрах,че купуването на какъвто и да е КТМ изисква доста дебел портфейл за поддръжка.Същото се отнасяло и за Хъскварна,но в леко намалена степен.



С GSX1000 е нормално да изпитваш трудности при бавно маневриране. Всъщност не е трудно, ама не си свикнал. Жена ми кара мотор, който е с 30-40 кила по-тежък от GSX1000. Ти си момченце, все пак. FMX не тежи по-малко от GSX1000. За Хускварна не съм сигурен, че не е като КТМ с поддръжката. КТМ-a от тия, които си дал  на снимката е дроб сърма. Тоя клас мотори не ги познавам много, освен FMX-a. Знам, че е куц и е тежък, ама е здрав. Бетата 350 е супер, сигурно не е тежък, ама е мъничък и вероятно е по-бавен от FMX.
Активен
Grobarq
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Vърховен Транспортер и... червен...
Публикации: 4805


Толкова бавно,че да те видят!


Ел. поща
« Отговор #12 -: декември 06, 2017, 02:52:12 »

thesentry33 гложди ме един въпрос... АйТи ли си? Щото ако си...
Те старците тук ще сетят Smile Smile Smile От кой град си?
Активен
kitan
ниво 5
*****
Активен Активен

Мотор: изтребител
Публикации: 3508



Ел. поща
« Отговор #13 -: декември 06, 2017, 05:55:28 »

аз бих си взел нещо такова

https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=5&act=4&adv=51472300095206940&slink=5ftk2v

ама ако не си много сигурен как се кара мотор,май 400 кубиковият вариант ще е по-удачен


иначе хт660 и мт-03 са страхотни мотори за придвижване и за новобранци
Активен
FozY
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: www.sites.google.com/site/fozysite/home
Публикации: 896


R1200GSA; XVS650


WWW Ел. поща
« Отговор #14 -: декември 06, 2017, 08:53:20 »

1.1. Вземи си каквото ти е на сърце и бюджет.
1.2. Винаги ще намериш по-добрия над твоя €€ лимит.
2. Избирай с някой който има тех. грамотност.
3. Не слушай тези БСП


На изтребителя офертата е чудна.
Може леко да се разочароваш от СМ, щото да се кара гаменски иска много добри крос и шосейни умения.
Активен
Страници: [1] 2 3   Нагоре
Изпечатай
www.MotoForum.bgКонцентратЗа начинаещия МоТо-Форумист!Тема: Избор на супермото

News - MotoZone

Отиди на:  



Страницата е създадена за 0.368 секунди с 20 запитвания.