Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Изгуби ли регистрационния е-мейл?

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Страници: 1 [2] 3   Надолу
Изпечатай
Автор Тема: Здрав и надежден мотор?  (Прочетена 2924 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
spongi
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: стари мотори
Публикации: 1569



Ел. поща
« Отговор #15 -: октомври 24, 2017, 18:08:42 »

Не че нещо,  но аз ако продавам мотора и ми изкочиш с тези свежи идеи за компресии (  въобще няма да се занимавам,  както и друг продавач. Да му дойдат няколко такива за компресия. ... още повече че купуваш мотор набор на слънцето.

Е тва беше голяма простотия Smile ! Как ще купиш мотор без да мериш компресия  Smile ? Да се премери компресията е достатъчно да се свалят свещите и да завъртиш стартера, какво му е толкова сложното ? Това да не е дизелов автомобил ? Ако някой пък не ти позволи да премериш компресията, то на 100% означава, че нещо с мотора не е на ред, или много неща не са му в ред........ и ако купуваш мотор на старо и не ти позволят да мериш компресия, чао и заминавай, бягай на далече колкото и да ти бутат от обявената цена.

Това дали един мотор е здрав и надежден може да се определи и на пръв поглед. Ако мотора не е пребоядесван и е с оритиналната си боя, вероятността да е здрав и надежден е много голяма, ако си е и с оригиналните мигачи, огледала и ръкохватки, тази вероятност се покачва.....
Активен
Новак12
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha xj600n
Публикации: 319



Ел. поща
« Отговор #16 -: октомври 24, 2017, 18:59:23 »


Е тва беше голяма простотия Smile ! Как ще купиш мотор без да мериш компресия  Smile ? Да се премери компресията е достатъчно да се свалят свещите и да завъртиш стартера, какво му е толкова сложното ? Това да не е дизелов автомобил ? Ако някой пък не ти позволи да премериш компресията, то на 100% означава, че нещо с мотора не е на ред, или много неща не са му в ред........ и ако купуваш мотор на старо и не ти позволят да мериш компресия, чао и заминавай, бягай на далече колкото и да ти бутат от обявената цена.

Това дали един мотор е здрав и надежден може да се определи и на пръв поглед. Ако мотора не е пребоядесван и е с оритиналната си боя, вероятността да е здрав и надежден е много голяма, ако си е и с оригиналните мигачи, огледала и ръкохватки, тази вероятност се покачва.....
[/b]

това пък е още по-далече от истината - с повече мерак и ламерщина двигател се унищожава съвсем лесно, после можеш да си снимаш лъскавия мотор за фейса. и що непременно трябва да се мери компресия - къде си я гледал тая практика на живо Very Happy
Активен
HondaPBR125
Nakamichi
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1042



Ел. поща
« Отговор #17 -: октомври 24, 2017, 19:19:10 »

Това дали един мотор е здрав и надежден може да се определи и на пръв поглед. Ако мотора не е пребоядесван и е с оритиналната си боя, вероятността да е здрав и надежден е много голяма, ако си е и с оригиналните мигачи, огледала и ръкохватки, тази вероятност се покачва.....

Това значи, че всяка кола, всеки мотор от магазина ще са 100% здрави, но не, много хора си купуват чисто нова кола и берат ядове. Проверката на това онова е застраховка, но не предотвратява появата на проблеми. Всичко е на късмет с купуването на каквато и да е техника! Естествено е че ако е запазена е много по-приятно най-вече за окото от колкото да се вземе някой гроб който изглежда издъхнал отвсякъде.... и въпреки всичко има много случаи с мотори които ги дерат до пръсване по мотосъбори - години наред и такива които само пазят, карат полеко и само ремонтират.
Здрав и надежден мотор е мноооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооого относително.
Едни модели са здрави и надеждни (с някои изключения), други модели не са здрави и надеждни (с някои изключения) + много зависи кого питаш дали е доволен или не. Чувал съм мнения от: "Леле много съм доволен 1000000км не съм сменял маслото" до "много съм доволен - всяко лято давам по 1500лв за бутала и клапани и лагери, ама то си иска обслужване", както и "хич не съм доволен много ми е бавен, много ми е скучен, много се чупи, много е стар, много е грозен, много ми харчи, скъпи са му частите" и други...
Активен
kitan
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: изтребител
Публикации: 3983



Ел. поща
« Отговор #18 -: октомври 24, 2017, 19:46:46 »


Е тва беше голяма простотия Smile ! Как ще купиш мотор без да мериш компресия  Smile ? Да се премери компресията е достатъчно да се свалят свещите и да завъртиш стартера, какво му е толкова сложното ? Това да не е дизелов автомобил ? Ако някой пък не ти позволи да премериш компресията, то на 100% означава, че нещо с мотора не е на ред, или много неща не са му в ред........ и ако купуваш мотор на старо и не ти позволят да мериш компресия, чао и заминавай, бягай на далече колкото и да ти бутат от обявената цена.

Това дали един мотор е здрав и надежден може да се определи и на пръв поглед. Ако мотора не е пребоядесван и е с оритиналната си боя, вероятността да е здрав и надежден е много голяма, ако си е и с оригиналните мигачи, огледала и ръкохватки, тази вероятност се покачва.....
само да ти кажа че и на мен ако ми звъннеш с идеята да мериш компресията,ще се опитам културно да ти обясня че няма да стане.ако не се задавя от смях разбира се Smile Smile Smile Smile

а за тия глупости за външния вид,оригинални мигачи и тем подобни глупости,при пистовите мотори хич не важат например.
така гледайки мотор,вероятноста да си купиш нещо карано само на писта е огромна.даже и километрите ще са му малко Smile Smile Smile
Активен
VRSC Fan
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha FZ6N
Публикации: 1172


Fly or Die


Ел. поща
« Отговор #19 -: октомври 24, 2017, 19:50:46 »



Това дали един мотор е здрав и надежден може да се определи и на пръв поглед. Ако мотора не е пребоядесван и е с оритиналната си боя, вероятността да е здрав и надежден е много голяма, ако си е и с оригиналните мигачи, огледала и ръкохватки, тази вероятност се покачва.....
Това,че един мотор е лъскав,с ориг. боя не го прави здрав и надежден...Сигурно има и хора като мен,дето си боядисват моторите,изхвърлят оригиналните неща от тях и пак се грижат добре за машините.. Very Happy Искам да кажа,че няма някаква формула..нищо не е сигурно..покупката на мотор /както и много др неща/ в голямата си част е въпрос на късмет!Аз ако искам един мотор,няма да ме спре че е падано с него,че има счупени неща по него..чр боята му не била оригинална..Взимам го и си го правя какъвто ме кефи, и си свиркам през тва време  Very Happy
Активен
spongi
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: стари мотори
Публикации: 1569



Ел. поща
« Отговор #20 -: октомври 24, 2017, 19:51:33 »

[/b]това пък е още по-далече от истината - с повече мерак и ламерщина двигател се унищожава съвсем лесно, после можеш да си снимаш лъскавия мотор за фейса. и що непременно трябва да се мери компресия - къде си я гледал тая практика на живо Very Happy
Да, едно е снимките и фейса, друго е като видиш мотора на живо, нали ? Ако един мотор е с оригиналната боя, означава, че не е падано с него ! Ако едно МПС е карано душмански на 100% е падано и то няколко пъти, а в най-добрия случай, няма да е блъскано, а само осуркано по пътя......., но когато е блъскан, но на 100% рамата е крива и той е за боклука...... освен по-скъпите мотори над 10 000 лв. защото може да похарчиш някой лев за изправяне на рама и да спечелиш няколко хилки от горе, нали ? То моргите по европата останаха без мотори точно заради това!!!!! Хайде покажи някой "бегър" който е с оригинална боя, а ??? Можеш ли да покажеш нещо подобно ??? Колкото до практиката-задължително ли е да я видя "някъде на живо" ? Аз малоумен ли съм, за да не се сетя, че всеки втори продавач на мотори иска да ми вземе парите и да ме преебе, а после да каже - "Съжалявам, да си го пробвал ! " !!!!!!!!!!
« Последна редакция: октомври 24, 2017, 19:55:33 последно от spongi » Активен
HondaPBR125
Nakamichi
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1042



Ел. поща
« Отговор #21 -: октомври 24, 2017, 19:54:37 »

само да ти кажа че и на мен ако ми звъннеш с идеята да мериш компресията,ще се опитам културно да ти обясня че няма да стане.ако не се задавя от смях разбира се Smile Smile Smile Smile

...aма баш!  Smile

a и меренето на компресията е нож с две остриета. По клиповете в Ютюб всеки мери компресии, клечи, гледа, струва... но който не е брал ядове - не знае, че масларките с износен маслен сегмент като пропускат много масло и намажат компресионните сегменти кривят стрелката на манометъра от компресия и в същото време горят 2/100 ...масло
« Последна редакция: октомври 24, 2017, 20:03:37 последно от HondaPBR125 » Активен
spongi
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: стари мотори
Публикации: 1569



Ел. поща
« Отговор #22 -: октомври 24, 2017, 20:02:41 »

Това,че един мотор е лъскав,с ориг. боя не го прави здрав и надежден...Сигурно има и хора като мен,дето си боядисват моторите,изхвърлят оригиналните неща от тях и пак се грижат добре за машините.. Very Happy Искам да кажа,че няма някаква формула..нищо не е сигурно..покупката на мотор /както и много др неща/ в голямата си част е въпрос на късмет!Аз ако искам един мотор,няма да ме спре че е падано с него,че има счупени неща по него..чр боята му не била оригинална..Взимам го и си го правя какъвто ме кефи, и си свиркам през тва време  Very Happy
До някъде си прав, но не разбах дали искаш да кажеш, че аз греша и говоря глупости Surprised ? Колкото до 125 кубиковата хонда, ми става ясно, че ще се учиш от грешките си...дано не струват скъпо Smile, не, че аз или другите сме застраховани, но това което казвам е вярно..........
« Последна редакция: октомври 24, 2017, 20:07:56 последно от spongi » Активен
HondaPBR125
Nakamichi
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1042



Ел. поща
« Отговор #23 -: октомври 24, 2017, 20:16:47 »

До някъде си прав, но не разбах дали искаш да кажеш, че аз греша и говоря глупости Surprised ? Колкото до 125 кубиковата хонда, ми става ясно, че ще се учиш от грешките си...дано не струват скъпо Smile

в избора на мотор според мен няма правилен и неправилен подход. Всеки си подхожда според конкретният случай. Въпрос на късмет е, но има и хора които толкова много са мераклии на даден мотор, че го взимат и го правят и го карат и каквото ще да е - живеят с чувството че мотора е "няма втори такъв". Има други дето избират, избират, избират, избират и на края дори да са взели хубав мотор който е здрав започват - леле тука сълзи масо, леле трудно пали, леле, леле, леле, леле, леле има вибрации, леле нещо се чува в двигателя, леле касетата на съединителя ми трака, леле огъва ми се задната вилка... нема угодия.
Така, че ако хората знаят какъв мотор им трябва, за какво ще го ползват, защо купуват този конкретен мотор, защо търсят точно такъв модел.... и др... и най-важното - могат да си направят сметка за какво плащат, какво рискуват и могат ли да се справят с евентуални изненади и финансово и технически... няма да има никакъв проблем.
Но за съжаление повечето хора изобщо не знаят къде се намират и без значение дали е мотор, гадже, кола или сандвич - хвърлят се на нещо, после съжаляват, после на друго... или подръжката не им е по силите и мрънкят че им е скъпо защото сами не могат да се оправят и някой майстор ги дои всеки ден, или прекалено много конски сили вследствие на което им "излиза куче", или в дюнера им лютото не е по силите им и запотят челото... все нещо има.
Всички мотори са хубави, зависи какво искаш от него.
Докато хората ходят да си купуват цигари от аптеката и аналгин от нон-стопа - винаги ще са неудовлетворени.
Активен
spongi
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: стари мотори
Публикации: 1569



Ел. поща
« Отговор #24 -: октомври 24, 2017, 20:35:20 »

в избора на мотор според мен няма правилен и неправилен подход. Всеки си подхожда според конкретният случай. Въпрос на късмет е, но има и хора които толкова много са мераклии на даден мотор, че го взимат и го правят и го карат и каквото ще да е - живеят с чувството че мотора е "няма втори такъв". Има други дето избират, избират, избират, избират и на края дори да са взели хубав мотор който е здрав започват - леле тука сълзи масо, леле трудно пали, леле, леле, леле, леле, леле има вибрации, леле нещо се чува в двигателя, леле касетата на съединителя ми трака, леле огъва ми се задната вилка... нема угодия.
Така, че ако хората знаят какъв мотор им трябва, за какво ще го ползват, защо купуват този конкретен мотор, защо търсят точно такъв модел.... и др... и най-важното - могат да си направят сметка за какво плащат, какво рискуват и могат ли да се справят с евентуални изненади и финансово и технически... няма да има никакъв проблем.
Но за съжаление повечето хора изобщо не знаят къде се намират и без значение дали е мотор, гадже, кола или сандвич - хвърлят се на нещо, после съжаляват, после на друго... или подръжката не им е по силите и мрънкят че им е скъпо защото сами не могат да се оправят и някой майстор ги дои всеки ден, или прекалено много конски сили вследствие на което им "излиза куче", или в дюнера им лютото не е по силите им и запотят челото... все нещо има.
Всички мотори са хубави, зависи какво искаш от него.
Докато хората ходят да си купуват цигари от аптеката и аналгин от нон-стопа - винаги ще са неудовлетворени.
Който е искал да разбере какво казвам, ме е разбрал, на другите - хубава вечер и успех с избирането на "новите" мотори втора употреба......чао  Very Happy, то нали тези дето ги продават трябва да живеят........в царски палати на гърба на разбирачите, или подведените от тях Smile Smile Smile
Активен
kitan
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: изтребител
Публикации: 3983



Ел. поща
« Отговор #25 -: октомври 24, 2017, 20:49:09 »

Това,че един мотор е лъскав,с ориг. боя не го прави здрав и надежден...Сигурно има и хора като мен,дето си боядисват моторите,изхвърлят оригиналните неща от тях и пак се грижат добре за машините.. Very Happy Искам да кажа,че няма някаква формула..нищо не е сигурно..покупката на мотор /както и много др неща/ в голямата си част е въпрос на късмет!Аз ако искам един мотор,няма да ме спре че е падано с него,че има счупени неща по него..чр боята му не била оригинална..Взимам го и си го правя какъвто ме кефи, и си свиркам през тва време  Very Happy
+1

ми то било падано с него...е и?
не може ли да е оправен като хората?
аз гледам за опит за замаскиране на дефекти и най вече да ми е доста под цената,така и да излезе нещо,ще имам пари да си го оправя,а не да чупя пръсти що се счупи.
по мотора почти всичко е консуматив,та колкото по-необслужен,толкова ми е по добре.
ама от друга старана последните ми 2 мотора които продадох,бяха на обслужени на макс,седаш и караш.
чета от "специалисти" не купувай най-евтиния мотор,сигурно му има нещо.
аз имах 6 мотора,просто решавам да се отърва от единия и му набих близо 1000 лева под пазарната цена.е той и до ден днешен модела струва повече според БГ пазара.

абсолютно съм съгласен че няма универсална рецепта.съвети от тоя тип,са...пълни глупости
Активен
Grobarq
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Vърховен Транспортер и... червен...
Публикации: 5101


Толкова бавно,че да те видят!


Ел. поща
« Отговор #26 -: октомври 24, 2017, 23:17:14 »



 




Така, че ако хората знаят какъв мотор им трябва, за какво ще го ползват, защо купуват този конкретен мотор, защо търсят точно такъв модел.... и др... и най-важното - могат да си направят сметка за какво плащат, какво рискуват и могат ли да се справят с евентуални изненади и финансово и технически... няма да има никакъв проблем.

 




Абсолютната истина!
Все още има хора които си купуват пистови мотори за да са готини и да свалят мацки, а ги карат с 40% от възможностите им, други купуват големи чопъри за да са " като рокерите" само защото някой си карал този модел, без и най- малка представа как се поддържат. Резултатът?
Резултата е в продавалник още на края на сезона... ако оцелее...


Проблема е че няма компресия според майстора.Ремонта включва смяна на сегементи,ангренажна верига понеже е заминала,нова бензинова помпа и обслужване на главата(клапани вложки и тн) и всичко ще ми излезе 1500лв.И сега дилемата е дали да ги дам и поне да знам че имам перфектен мотор(стига ремонта да стане като хората) или да го пусна на части.Някой с мнение за да не пускам нова тема?

1500лв за ремонт???
Че той този мотор сигурно е толкова...
Добави още 500 и ще вземеш някоя пак дърта бангия, НО с по- голяма кубатура, която си заслужава да се поддържа.
Този го остави настрана и ако има вероятност следващата година- две да се видиш с 1500лв в страни го ремонтирай. НО само, ако ще го продадеш за 2000... аде 1800лв.
Другия вариант е на части, но пък тази кубатура... Surprised
Активен
spongi
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: стари мотори
Публикации: 1569



Ел. поща
« Отговор #27 -: октомври 25, 2017, 08:34:28 »

Чета и не вярвам на очите си Surprised ! Казвате, че мотор който е с оригинална боя, няма никаква вероятност да е зрав и надежден Smile Smile ? И казвате на колегата, че е по-добре за вземе по-евтиния мотор, от колкото този с нормалната цена за модела на пазара  Surprised ? А най-добре било да си тури главата в торбата, да даде кинтите, пък каквото взел, взел, вече е свикнал да кара барутници та от поредния няма да му дойде много ! Стига бе, не вярвах, че може да давате подобни съвети освен ако не искате да му продадете някой издънен цинков чайник който сте карали това лято Smile 
Активен
Koceto
алкохолът е единственият враг които обичам след моя Triumph
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: Triumph Daytona 955 i , Kawasaki KDX 220 R , Kawasaki KLF 300 Bayou
Публикации: 475



Ел. поща
« Отговор #28 -: октомври 25, 2017, 09:44:11 »

Spongi - относно компресията - не е дизелов двигател, но тук говорим за спортен мотор не за ретро машина или ендуро. Ти лично мерил ли си компресия или сменял ли си свещи на 1000 RR,  или ZX10 примерно?  Ти наясно ли си какво приключение с филтърни кутии,  радиатори,  спойлери и прочие е това? По добре мотора да,се продава разглобен да се мерят компресии и да се гледа дали и в коловете има масло.
При покупката на мотор фактор е и продавача. Когато срещу теб видиш един писюр няма как да е поддържал читаво мотор. Добър продавач е - водил история за части,  сервизни интервали,  документация за ремонти.
Активен
apollo11
ниво 5
*****
Активен Активен

Мотор: TDM (900)
Публикации: 2782



Ел. поща
« Отговор #29 -: октомври 25, 2017, 10:27:19 »

Ъъ,колко от вас пазят фактури за части и ремонти по колата/мотора?!
В крайна сметка,външен вид и звук на мотора(разбирайте двг) дават добра представа за техн.състояние..
Добро впечатление прави наличието на платен дснък и цяла ГО
Активен
Страници: 1 [2] 3   Нагоре
Изпечатай
www.MotoForum.bgКонцентратЗа начинаещия МоТо-Форумист!Тема: Здрав и надежден мотор?

Отиди на:  

WebMoto.bg - борса за мотори, части, аксесоари, екипировка, гуми



Страницата е създадена за 0.35 секунди с 20 запитвания.