Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Изгуби ли регистрационния е-мейл?

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Страници: 1 ... 4 5 [6]   Надолу
Изпечатай
Автор Тема: Полезни статии и съвети  (Прочетена 7512 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
ku4o
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Kawasaki ZZR1400
Публикации: 560



« Отговор #75 -: ноември 07, 2017, 22:49:10 »

 Китански за пореден път си ужасно прав,ама на мен не ми се занимава да споря, да убеждавам и да пиша толкова много. Много ти се кефя, че ти се занимава доста често да се бориш с вятърни мелници
Активен
kitan
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: изтребител
Публикации: 3854



Ел. поща
« Отговор #76 -: ноември 07, 2017, 22:54:21 »

Китански за пореден път си ужасно прав,ама на мен не ми се занимава да споря, да убеждавам и да пиша толкова много. Много ти се кефя, че ти се занимава доста често да се бориш с вятърни мелници
ако ти взема мотора и ти ще почнеш брат Smile Smile Smile Smile Smile

Активен
Oggie
Група Модератори
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Kawasaki Vulcan 2000 Classic LT
Публикации: 2367



« Отговор #77 -: ноември 17, 2017, 09:51:48 »

Едно доста добро обяснение на обратен завой и маневри при ниска скорост.



Активен
HondaPBR125
Nakamichi
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1020



Ел. поща
« Отговор #78 -: декември 12, 2017, 14:57:15 »

преди да се чудят начинаещите дали да си купят S1000RR или ZX14R, моля да погледнат това видео:
https://www.youtube.com/watch?v=MsX2rIZory0
Активен
Oggie
Група Модератори
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Kawasaki Vulcan 2000 Classic LT
Публикации: 2367



« Отговор #79 -: януари 10, 2018, 04:56:34 »

ЕКИПИРОВКА: ЧЕСТО СРЕЩАНИ НАИМЕНОВАНИЯ НА МАТЕРИИ, ВЛАКНА И ТЕХНОЛОГИИ
Източник: https://www.brannik.bg/blog/ekipirovka-chesto-sreschani-naimenovanija-na-materii-vlakna-i-tehnologii.html/

Предлагаме ви една статия в която може да се запознаете с някой от най-често срещаните наименования на материи, влакна и технологии, с който ще се сблъската при избора на екипировка.

Ripstop - Рипстоп (от англ. rip — разкъсвам, stop — спирам) е технология на тъкане при която нишките се усукват, така че подсилват структурата на плата и го правят по-устойчив на разкъсване. По време на тъкане, плътни подсилващи нишки се преплитат кръстовидно на равни интервали. Интервалите са обикновено от 5 до 8 мм. Това придава и специфичен вид на плата изтъкан по тази технология, чиято структура изглежда като разделена на малки квадратчета.

Големите предимства на технологията са съотношението на якост към тегло на плата и това, че малки разкъсвания и дупки не могат свободно да се разрастнат. Материи използвани при рипстоп тъкането могат да са памук, коприна, полиестер и полипропилен. Много често се използва и найлон, но само за основната подсилваща нишка.

Polar fleece (понякога и само fleece) - Поларният флийс е много лека, топлоизолираща, мека и мъхеста материя. Изработен е от вид полиестер, наречен полиетилен терефталат (PET). Той е хидрофобичен (но не и непромокаем), задържа вода по-малко от 1% от теглото си. Дори когато се намокри, запазва в голяа степен изолиращите си свойства. Може да се пере в пералня и съхне много бързо. Добра алтернатива е на естествената вълна за хора чувствителни или алергични към нея. Предпочитан е от планинари заради лекото тегло на материята. При контакт с огън не гори, а се разтапя. Обикновеният флийс не е ветроустойчив. Като минус може да се посочи, че затруднява изпарението на потта, но все пак, това е изолираща материя.

Thinsulate - Тинсулейт е микро тъкан, която се използва за топлоизолация при производството на специализирани дрехи и обувки. Ако се сравни с други изолационни материали, например полиестер, материята предлага изключително висока топлоизолация при два пъти по-тънка повърхност. Различните му разновидности са съставени от комбинация от полимери, като сред тях са полиетилен терефталат, полиетилен терефталат и полипропилен. Също може да включва и полиетилен терефталат-полиетилен, изофталат съполимер и акрил. Едно от основните предимства е високата степен на "дишане" и фактът, че практически никаква влага не достига до вътрешните слоеве на продуктите, произведени с вграден Тинсулейт.

Gore-Tex- Гортексът е една от най-разпространените климатични мембрани, изобретена още през 1978 година. Тя съвместява две основни характеристики: водонепромокаемост и "дишане". Тя е тънка и лека, но същевременно и много издръжлива. Има микропореста структура и е изработена от разтегнат поли-тетра-флуор-етилен (ePTFE). Върху 1 кв. см. от ePTFE има 1,4 милиарда пори. Тези пори са многократно по-малки от действителните размери на водните молекули. По този начин, водата в течната й форма (напр. дъжд или топящ се сняг) не може да проникне през гортексовата мембрана. В същото време, изпаряващата се пот се поема изцяло от мембраната и се "изхвърля" от вътрешната част на дрехата или обувката. Резултатът е, че мембраната едновременно "диша" и е непромукаема.

Cordura - Кордурата е 100% полиамидно найлоново влакно. За производството му се използват изчистени полиамидни фибри, които са неколкократно усукани. Тази технология прави влакното по-устойчиво при триене от обикновените найлонови влакна. Екипировката изработена от кордура се характеризира с изключителна здравина и издръжливост, като същевременно платовете запазват голяма еластичност.

Kevlar - Кевларът е  е органичен полимер, пара-арамидно влакно, устойчиво на влага и гниене. Влакната от този материал имат поразителни якостни качества. Проба от кевлар е до 5 пъти по-здрава от проба от стомана със същото тегло. Кевларът притежава и висока топлоизолраща способност и термоустойчивост. Благодарение на своите характеристики, кевлара често се прибавя към други материали с цел повишаването на различни техни качества. Качествата му го правят незаменим в производството на бронежилетки, военна екипировка и работни и защитни облекла. Използва се също и в автомобилостроенето, самолетостроенето и при производството на военна техника.

Hardshell - Най-общо, това е клас облекла (обикновено якета, но може и да е комплект от горнище и долнище) които са напълно ветро- и водоустойчиви. Използват се различни материи при изработката им, като качествените са с дишаща мембрана (например гортекс), позволяваща потта да се изпари. Те се използват винаги като най-горен слой дреха. Възможно е обаче, при много активна дейност изпаряването на потта през мембраната да се затрудни. Също така, за да се запазят по-дълго свойствата е нужно мембраната да се третира с почистващи и импрегниращи спрейове (съобразени с типа мембрана).

Softshell - Също клас облекла (най-често якета, но има и панталони). Те са силно дишащи, еластични и позволяват максимална свобода на движение. За разлика от хардшел материите, те са частично ветро и водоустойчиви (по-лек дъжд или сняг). Оптимално задържат телесната топлина по време на активна дейност. Разнообразието от софтшел материи е доста голямо и съответно има разлики по отношение на изолационните свойства, водоустойчивостта, разтегателността на материята и други техни характеристики. Характерно за всички тях е, че са силно олекотени. Като цяло имат висока износоустойчивост, което ги прави подходящи и за ежедневна употреба. Софтшел якетата могат да се носят като най-външен слой дреха или като междинен изолационен слой.


 
Активен
ss_mitko
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Мотор: Kawasaki-ER5; Kawasaki-Z750
Публикации: 24



Ел. поща
« Отговор #80 -: януари 29, 2018, 20:13:57 »

Как да купим първия си мотоциклет – ръководство
By Mr King Last
 
Какво трябва да знаеш предварително, преди да купиш първия си мотоциклет? За какво внимателно да гледаш при оглед на мотор втора употреба? Какъв тип мотоциклет да избереш?
"Четири колела возят тялото, две колела возят душата"



Мотоциклетите не са като автомобилите – те са символ на мъжественост, дават по-различно усещане, истинско преживяване.
Те изискват особени умения, сериозен умствен ангажимент и управление на риска. На мотоциклета не може да пийвате кафе, да пишете смс или да се реете из мислите си докато карате, удобно подпрени на една страна – така, както го правите в автомобила. Но може да се почувствате свободни! Ще се почувствате живи! На мотоциклета сетивата ви са в червената зона, готови да бият “Тревога” във всеки един момент, докато животът ви зависи само от 2 малки точици каучук, които ви свързват за земята.
Моторите са неразривно свързани и с популярните мъже.

Стив Маккуин на един от любимите си мотоциклети

Стив Маккуин бил известен с любовта си към мотоциклетите: в края на 70-те, колекцията му наброявала над 100 машини. Марлон Брандо гордо яздил своя Триумф в The Wild Ones, а Че Гевара де ла Серна не слизал от любимия си Нортън.
И независимо дали избираме мотоциклета, защото ще ни направи по-умни (това е научно доказано от изследване на университета Tohoku в Япония), по-мъжествени или просто да се забавляваме, железните кончета са неизменна част от живота на мъжете – тръпка оставаща за цял живот. И ако току ще сте взели категория А, усвоили сте координацията, баланса и присъствието на духа, но пък имате огромна дупка в джоба, в следващите редове ще намерите най-важното, което трябва да знаете, преди да си купите първия мотоциклет.
1 Размер на двигателя


Това не е последния ви мотоциклет, това е първия! В тази връзка не се хвърляйте още в началото на големите кубици. Важно е да знаете, че по-големите кубици не означават непременно по-бърз мотор. Една прецизно настроена машина може да остави далеч зад себе си по-мощен мотоциклет.
2 Изпускане на мотора
Повечето нови ездачи изпускат първия си мотор, обикновено при маневриране с ниска скорост – просто падат като талпи. Има 2 подхода към този проблем. Първият е да си купите мотор втора ръка, който няма да е скъпо да се ремонтира ако го изпуснете. Вторият е да си купите по-лек и по-лесно управляем мотоциклет, с който е по-малко вероятно да паднете от място (т.нар. пистарки са доста трудни за управление при маневриране с ниска скорост).
3 Тегло на мотоциклета
Ако ще карате предимно в интензивен трафик при натоварената градска среда, в която непрекъснато се получава старт-стоп ситуация, помислете за по-лек мотор.
Някои изглеждат малки, но всъщност са изключително тежки: най-малкият модел на Harley-Davidson Iron тежи около 550 lbs. Най-малкият модел на Moto Guzzi ретро V7 Класик има малко по-малък двигател, но това не е оправдание да тежи цели 150 кг по-малко. Среднотежките спортни мотоциклети, като например Honda CBR 600 RR са още по-леки.
Бележка: обърнете внимание на теглото на мотоциклета, когато го купувате. Някои от тях ще показват теглото на мотора “сух”, т.е. без бензин, масло и антифриз, докато други показват теглото му “мокър”, готов за езда. Единственият начин да се уверите, че мотоциклетът няма да ви е прекалено тежък е като го изпробвате лично.
4 Дестинация

Ако ще използвате мотоциклета предимно за кратки пътувания, спортните мотори са доста подходящи. Зареждате с бензин, доза бърз адреналин и сте на работа, без да са ви се откачили ръцете (който кара пистарка на дълги разстояния знае за какво говоря). Ако правите дълги турове, спортните мотоциклети в стил “мотор за фаца и кафенце” не са особено подходящи, тъй като ще изтощят ръцете ви. При тях разположението на тялото е изнесено напред към вилката и силно наклонено надолу, заради което китките ви ще трябва да поддържат повече от телесното ви тегло. С две думи – центърът на тежестта ви е изместен към ръцете.
За разлика от това, при т.нар. “туръри” или по-градски стил мотори като Сузуки “Бандит” по-изправената позиция на тялото ще отнеме от натоварването на китките и драстично ще увеличи нивото на комфорт. Ако развивате високи скорости наличието на предно стъкло ще направи карането още по-удобно.
Това разбира се не означава, че трябва да карате грозен мотоциклет: турърите и американските круизъри са изключително удобни за дълги разстояния.
Ако ви харесва стила Euro, BMW, Ducati и Triumph създават страхотно изглеждащи и изключително качествени туринг машини.
5 Ширина на машината

Ако ще карате в интензивен трафик ще прескачате от лента в лента между колите. Това означава езда в тесни пространства между бавно движещи се или почти спрели автомобили – често срещано явление в повечето страни в Европа.
Затова бърз (и донякъде рискован) начин да съкратите времето за пътуване е да си вземете сравнително тесен мотоциклет, на който алтернатора и цилиндрите не стърчат половин метър встрани.
Мотоциклетите среден капацитет (около 650cc) обикновено са машини с един цилиндър и са идеални за градска езда промушвайки се между останалите участници в движението. Скутери като Vespa също са страхотен избор. От друга страна, мотоциклетите с голям капацитет (особено боксеровите двигатели с цилиндри близнаци) и с дисаги отстрани определено не са удобни за градско шофиране.
P.S. Ако ви трябва бърз превоз до магазина и обмисляте закупуването на мотоциклет, по-добре забравете за това.
6 Височина на седалката

Harley Iron 883 е пример за ниска височина на седалката – около 25 инча. А машината  Kawasaki  KLR650 или KTM enduro са с много по-високо разположение на седалката – около 35 инча. Ако не стъпвате и с двата крака на земята спирайки на светофара, ще имате проблем при опитите си да държите мотора изправен.
Ако той е с високо седло, но сравнително лек, може и да се оправите със стабилизацията му. Ако пък е тежък и пръстите ви едвам докосват земята, всеки път, когато спирате ще преживявате наистина стресиращи моменти. Затова избирайте внимателно и проверете дали моделът, на който сте се спрели има възможност за регулиране на седалката ако не ви е по мярка.
 7 Паркиране
Къде ще паркирате мотора си? Щом веднъж си вземете такъв, бързо ще осъзнаете, че това е изненадващо важен фактор, който много хора забравят! Двата големи проблема тук са кражбата и козметичните повреди. Може да намалите възможността за кражба до известна степен чрез най-различни мерки, въпреки, че никак не е трудно да бъде вдигнат мотоциклет – натоварен в бус и отнесен – точно за 60 секунди. Ако използвате мотоциклета в градски условия ще използвате обществени парко места, където има риск някой да ви го надраска, да ви бъде изтръгнато огледалото или по-лошо, да ви го съборят. Не позволявайте на подобни възможности да разбият сърцето ви, когато става въпрос за първия ви мотоциклет, затова – купете си употребяван.
8 Къстъм мотоциклет или чопър

Чопърите изглеждат яко, но изобщо не са подходящи за пръв мотоциклет – колкото по далеко стои предната гума, толкова по-трудно се завива. Старите военни мотоциклети с кош, които определено са атракция, особено ако си сложите и военна каска от Втората световна война също не стават за начало на ездаческите ви асфалтови приключения.
И при двата вида мотоциклети управлението е тегаво за начинаещ – завиват трудно в тесни пространства, обръщат се лесно, поддържат се тежко. Разстоянието между предното и задно колело е друг фактор:
Късата колесна база като тази при машината модел Agusta Brutale Dragster е проектирана така, че да отговоря адекватно на къси и резки движения на ездача. Това го прави страхотен за къси разстояния, но упорит за по-дълъг път. И обратно – дългото междуосие е страхотно за дълги преходи. Затова е важно да решите какъв вид ще бъде вашето каране, за да изберете подходящ модел, който ще ви е удобен.
9 Екипировка
Част от удоволствието от мотоциклетите е превръщането на машината във ваше лично заявление, ваша емблема, символ. Част от цялото това преживяване разбира се е екипировката. Тя е и сериозен разход, който трябва да имате предвид – глупаво би било да си купите мотоциклет и да не ви останат средства за добър екип. Уверете се, че каската е с добро качество, а екипът ви предлага защита и комфорт. Не забравяйте и ботушите – изключително важна част от оборудването, която често се пренебрегва.
Те трябва да са достатъчно здрави и удобни, особено ако сте начинаещ. Облечете се добре, защото от това зависи както живота, така и доброто ви самочувствие, яздейки машината.
10 Оглед на мотоциклет – какво трябва да гледате внимателно:

-Рамата – боядисвана ли е и не само тя. Добре огледайте закътаните места дали няма следи от пребоядисване – вече ги реставрират много добре, затова гледайте наистина внимателно.
-Вижте номера на рамата – при Хонда например след десетата цифра е годината на производство.
-Погледнете тръбите зад кормилото – ако са малко изгорели, това ще ви подскаже, че мотора е каран плавно, но ако са изгорели доста, определено мотоциклета е настъпван сериозно.
-Предницата не трябва да е мазна – да изпуска масло от коловете.
-Веригата – Ако може да пробвате мотоциклета, обърнете внимание на превключването на скоростите и дали веригата издава странни звуци докато превключвате. Нормално е първият път да удари малко по-силно, но след това превключването трябва да става плавно.  Хода на веригата при поклащане да не е повече от 2, максимум 3 см и да не е суха, почистена ли е? Обърнете сериозно внимание на този елемент!
-Обърнете внимание на алтернатора – боядисван ли е, ужулен ли е, да не е пукнат.
-Спойлерите – оригинални ли са или са направени от смола?
-Проверете опашката – ако е възможно, отстранете обвивката (спойлера) на опашката и вижте металната ѝ част. Често, при обръщане или по-сериозно падане тя може да се счупи (характерно за пистарките).
-Светлините – проверете дали всички работят – фарове (къси, дълги), мигачи. Ако сте начинаещ вижте дали има мигачи отзад. Често пистарките нямат, а това може да създаде опасности на пътя.
-Клаксонът – ако сте начинаещ задължително трябва да работи
-Казанче спирачна течност – ако е мътна, станала на боза това говори за немарливост на продавача
-Ауспуха – бръкнетне в него. Там не трябва да е мазно, трябва да има само сухи черни сажди, но не и масло.
-Вдлъбнатина на спирачните дискове – не трябва да са много вдлъбнати (ръбът да не е голям). При накладките се гледат нарезите ако липсват, значи са за смяна. При пистовите мотори например, често предните дискове са т.нар. плаващи дискове, което означава, че е нормално да имат луфт. Гледайте обаче този луфт да не е прекалено голям.
-Гумите – нокътят ви трябва да се забива лесно, все едно е камъче на пътя.
-Предното окачване се тества като седнете на мотора, натиснете спирачката и започнете да го клатите – поклащането трябва да се усеща меко, без да издава излишни звуци.
-Задното окачване се проверява по следния начин: като е на степенка мотоциклета, наклонете го на една страна, докато задната му гума остане във въздуха. Докато го държите така, с едната ръка разклатете задната гума – ако издава звуци, щрака и има луфт, значи нещата не са добре – лагерите са разбити. След това, в същото положение го хващате и за шарнира – и тук не трябва да има луфт.
-При оглед мотоциклетът не трябва да е топъл! Преди да го запалите, уверете се, че не е пален, преди да отидете на оглед. Ако продавачът го е подгрявал това е сигнал за проблем!
-Пробно каране – ако имате опитен познат, вземете го със себе си и го помолете да пробва мотора. Кажете му да го кара няколко метра без ръце – ако върви направо, всичко е точно. Ако не издава странни звуци също.

Аксесоари за смяна: най-често ще ви се наложи да смените следните неща при мотоциклет втора употреба: масло (въздушен и маслен филтър), накладки, антифриз, гуми, верига с преден и заден пиньон (зъбчатките), смяна на маслото в предницата (+ семеринги), предни и задни лагери.

Съвет: ако сте начинаещ, обърнете сериозно внимание на сигурността.
Може да поставите мотоциклета си модулатор за фар, който ще даде допълнителна сигнализация на участници в движението, че сте наблизо. Това е устройство, чрез което фарът ви примигва през деня и така повече няма да сте невидим за останалите.

Добре знаем как се чувствате, когато трябва да изберете първия си мотоциклет – вълнувате се, представяте си как ще разцепвате вятъра, мощта на двигателя, погледите на момичетата, завистта на момчетата.
НО, постарайте се да изберете първата си машина по-малко с въображението си и повече с разума си – доколкото е възможно!
И помнете: това, че някога сте се возили на “Нинджата” от 92 на братовчед си, не означава, че сте готов да яхнете модерен, зареден със 170 конски сили мотор. Когато става въпрос за първия ви железен жребец няма причина да си вземате много мощен, защото кривата на обучение е твърде стръмна, за да се пускате безразсъдно по нея.

Финални препоръки за купуването на мотоциклет
"Ако искаш да бъдеш щастлив за ден – пий. Ако искаш да бъдеш щастлив за година – ожени се. Ако искаш да бъдеш щастлив за цял живот – карай мотор"


Активен
kitan
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: изтребител
Публикации: 3854



Ел. поща
« Отговор #81 -: януари 30, 2018, 07:20:54 »

въпреки някои несъответствия,тоя път поне не само пистарките са насрали,а си го отнесоха и чопърите Smile Smile Smile Smile Smile

според мен,ще е доста полезно и някакви средни цени да се сложат и пробег на консумативите +-,че така останах с впечатлението че лагерите на задната джанта са нещо страшно за смяна,а по късно е дадено като консуматив за смяна след покупката

доста неща по тия мотори са консуматив,та според мен,такива статии само объркват новобранците.доста от тях решават,че могат и сами да направят огледа,което само по себе си е смешно
Активен
Oggie
Група Модератори
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Kawasaki Vulcan 2000 Classic LT
Публикации: 2367



« Отговор #82 -: февруари 16, 2018, 20:45:48 »

Могат ли 20- и 30-годишните да спасят мотоциклетната индустрия?
Източник: http://meteo-ride.com/могат-ли-20-и-30-годишните-да-спасят-мотоци/

Анализът на Кайл Сток, чийто превод на български поместваме по-долу, се отнася за американския пазар на мотоциклети. Но тенденциите, разбира се, са много сходни с тези на европейския пазар. Затова смятаме, че материалът ще представлява интерес не само за производителите и търговците на мотоциклети, но и за всички свързани с мото индустрията, както и за цялата любознателна и любопитна мото публика.

Автор: Кайл Сток

Докато все повече застаряващи мотоциклетисти окачват кожените якета на закачалките, Harley-Davidson и Honda започват да залагат на по-малки и по-достъпни мотоциклети за новото поколение.

За Фед Пачеко пътят от любопитството към моторите до това действително да стане моторист се оказва доста дълъг.

Преди много години, малко след като пристига от Венецуела в Тексас, Пачеко се вози на Suzuki Boulevard, мотора на чичо си. Няколко години по-късно решава да изкара курсовете за мотоциклетист, за да получи книжка, макар все още да не е готов да стигне докрай. Но когато през ноември Honda пускат своя нов Rebel 500, 27-годишният младеж се хвърля с главата напред.

„Вманиачих се по него, ако трябва да бъда честен”, казва Фед. „Мото сезонът наближаваше и си помислих – какво пък, може би не е чак толкова откачено!” Пачеко открива един от първите Honda Rebel на пазара в едно представителство в Ню Джърси, отива в магазина и плаща на място 6800 долара. Моторът все още бил в кашона си.

С началната си цена от 6000 $, Rebel 500 на Honda е насочен към по-млади мотористи, които купуват мотоциклет за първи път.

Honda Rebel е последното попълнение във върволицата нови байкове, проектирани за начинаещи мотористи – почти всяка компания в индустрията се впусна да направи такъв. Те са по-малки, по-леки и по-достъпни в сравнение с почти всичко останало в магазина и вероятно не биха изглеждали не на място през 60-те, когато при карането на мотор по-важно е било карането, а не моторът. Освен това те са стръв за милениалит
А също така те представляват индустриалният еквивалент на кризата на средната възраст. Мотоциклетните продажби в САЩ отбелязаха своя пик през 2006 г. с 716 268 осъществени сделки и бързо започнаха да буксуват. Когато дойде рецесията, пазарът направо се срина. Продажбите на мотоциклети паднаха с 41 процента през 2009 г. и с още 14 процента през следващата година, според данните на Motorcycle Industry Council (Съвета на мотоциклетната индустрия). Това изобщо не изненадва, като се има предвид състоянието на икономиката по това време – мотоциклетът е символ на неблагоразумен харч, който може да се окаже труден за финансиране дори на един здрав кредитен пазар. Дори сега, когато капиталовият пазар бележи исторически устрем и американската автомобилна индустрия регистрира най-добрата си година, посетителите в мотоциклетните магазини продължават да са малко. През 2016 г. американските потребители са купили 371 403 нови мотоциклета, приблизително половината в сравнение с десетилетие по-рано.

Към това трябва да добавим и бомбата със закъснител, заложена от възрастовия фактор. През 2003 г. само около една четвърт от мотоциклетистите в САЩ са 50-годишни и по-възрастни. До 2014 г. те вече представляват половината от всички райдъри. Пазарът разчита на демографска група, която вероятно ще може да си купи най-много още един мотор.

Изведнъж се оказа, че производителите на мотори отчаяно се нуждаят от нови ездачи и погледът им е обърнат с надежда към милениалите. Тяхната група не само е по-голяма от тази на представителите на поколение Х, но освен това те имат по-висока прогнозна жизнена стойнос
Street 500 на Harley-Davidson бързо превърна академиите за мотоциклетисти на компанията във възможност за осъществяване на  продажби.

Около 2010 г. производителите на мотоциклети направиха голяма стратегическа промяна на фокуса: вече не Sturgis[3] бе важен, а Coachella[4]. Трябваше им нещо яко, което да покажат на заможната, квази-хипстър музикална сцена, нещо много по-различно от хромираните чудовища с дебели роубари, които бръмчат из Южна Дакота. „Всички се опитват да направят едно и също”, казва Лий Едмъндс, маркетинг мениджър в Honda. „Осъзнават, че имат нужда да привлекат повече хора на входното ниво.”

Harley-Davidson поведоха атаката, може би защото доминират американския пазар за големи мотоциклети и имат най-много за губене. Между 2006 и 2010 г. броят на мощните Харлита, регистрирани в САЩ падна почти наполовина. От 2000 г. насам компанията провеждаше академии за начинаещи мотоциклетисти, но се наложи също така бързо да поръча на инженерите си да проектират и истински мотоциклет за начинаещи.

Street 500 се появи на пазара през 2013 г., като напомня традиционния Харли по същия начин, по който един куотърбек от колежанската лига прилича на нападател от NFL. Двигателят му, със скромните си 500 кубика, няма да накара никой в Дейтона Бийч да си обърне глава след него, нито ще разбуди някой в предградията. Седалката е сравнително ниско и цялата машина може да бъде придобита за малко под 7000 долара. Street 500 бързо се превърна в стандартно оборудване в училищата за мотористи на Харли, които изкарват 65 000 нови мотоциклетисти на година.

„Необходимо бе да сме по-адекватни към градската среда”, казва Ануп Пракаш, директор по продажбите в САЩ на Harley-Davidson. „Преди да се появи Street, ние определено си знаехме и вярвахме, че много ездачи ще започнат с друга марка.”

Долу-горе по същото време Kawasaki пусна на пазара своя Ninja 300, поопитомена версия на прочутия си спортен байк. Той има същото излъчване на ядосана оса, макар и с много по-малък двигател, както и цена – 5000 $, като за 300 $ отгоре можете да си вземете и с ABS.
През 2014 г. Ducati се включи в надпреварата за привличането на начинаещите ездачи със своя Scrambler, възраждайки модел, който последно са произвеждали през 1974 г. Съвременната версия по същество представлява 803-кубиков двигател, пакетиран по шест различни начина – от изчистен “Classic” до нейкид кафе рейсър. Като Ducati насърчава купувачите да къстамизират своя Scrambler с допълнителни елементи.

„Наричаме го гол мотоциклет”, казва Джейсън Чинок, главен изпълнителен директор на Ducati за Северна Америка. „С него представяме на пазара един мотоциклет, който носи усещане за носталгия, но също и намек за по-простия начин, по който се подхождаше към карането на мотоциклет през 70-те.”

Година по-късно BMW представи своя G 310 R, изчистена 160-килограмова версия на известните туристически мотори. Антиблокиращите спирачки са стандарт и с цената си от 4750 $, той излиза по-евтино от поръчков салон от овча кожа в „опушена бяло” за някой от седаните на BMW от 7-ма серия.

Базовата версия на BMW G 310 R струва 4750 $ и включва антиблокиращи спирачки за по-безопасно пътуване.

И накрая Honda изкараха своя Rebel, по който Пачеко толкова си паднал. Пачеко е съосновател на маркетингова фирма в Манхатън, наречена Hungry Studio – работата му е да знае какво символизира една марка и какво изразява един продукт. В края на краищата един мотоциклет на Honda се оказал по-подходящ за него от Harley-Davidson-а, на който се е учил да кара. „Не ми се струваше просташки и изтъркан, струваше ми се изискан”, пояснява той. „И определено бях сигурен, че рекламата им е насочена към хора като мен.”

Не се бъркайте, статистиката на тези мотори е далеч от прекрасна. Маржовете на печалбата са много по-големи при нещо от рода на Honda Gold Wing F6B, 380-килограмов локомотив, чиято цена започва от 20 500 $. Но това издуто двуколесно няма да спечели много уважение там, където паркира Пачеко в Манхатън, отчасти защото тези, които си купуват подобни големи круизъри, бързо сменят крайпътния бар с голф игрището.

Kawasaki Versys X 300 – поредният от серията мини-адвенчъри на пазара

Но проблемът с това внезапно обръщане на индустрията към по-младите потребители е, че може би то се случва твърде късно. Години напред изглеждаше твърде лесно просто да се правят по-големи, по-мощни байкове. „Те ставаха по-сложни, по-скъпи и по-страховити”, казва Едмъндс от Honda. „Много дълго производителите имаха възможност да се занимават само с това, защото пазарът на бейби бумърите бе огромен.”

Чинок от Ducati нарича това „надпреварата с конските сили”.

Междувременно новата порода малки байкове бързо се превърна в най-обещаващата част от бизнеса. Между 2011 и 2016 г. продажбите на мотоциклети с двигатели по-малки от 600 куб. см. са се увеличили с 11,8%, докато по-големите, по-мощни мотори достигат увеличение от едва 7,4%.

В първата година от пускането на Scrambler на пазара Ducati са продали 15 000 броя – 28% от целия им бизнес. „Тези мотоциклетисти не възприеха Scrambler като своето влизане в света на Дукати, а като нещо напълно ново”, споделя Чинок. „Една от тези бизнес грешки, които приемаш с охота.”

В същото време Harley-Davidson имат ново маркетингово мото: девет мотоциклета за под 12 000 $. Пракаш, маркетинговият им директор, ги е разбил на 6 $ на ден. Вместо да пиете лате, купете си мотор!

Превод: Милена В. Иванова

Източник: www.bloomberg.com
Активен
ildivvy
Suzuki GSX 750 fen forever !
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Honda CBR600F4i Sport 07',Aprilia Pegaso 650ie 03'
Публикации: 3158



« Отговор #83 -: февруари 17, 2018, 19:52:04 »

Чопърите ми проличат на Кавасаки "Елиминатор"! "Длъчки",ниски,малък раб.обем...
Активен
NikDaPhreak
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Балкан М1, Kawasaki VN15, Suzuki LA650, Балкан С2
Публикации: 1624



« Отговор #84 -: февруари 18, 2018, 11:00:28 »

Чопърите ми проличат на Кавасаки "Елиминатор"! "Длъчки",ниски,малък раб.обем...
Това е щото не си виждал оригиналния Харлей 500 а живо. Прилича на pocket bike. Буквално. Не мога да кажа дали е колкото Балканче 50 или е по-малък, защото нямаше Балканче наоколо. Не го подкарах, но не ме и повлече да подкарам 500. Седнах отгоре му обаче. Правен е за юноши и девойки от околоението на прадядовците и прабабите ни... Като гледам как всяко следващо поколение е по-едро, просто ми идва трудно да си представя сегашните юноши върху това детско моторче. По думите на един от механиците се произвежда в Индия. Това не е нужно да е лошо, просто е по-крехко от по-големите си събратя. Впечатленията ми са от представителството в Бон от преди вече 2 години и половина, но не вярвам да са се променили много рязко нещата в точно тази фирма.
Активен
didodoc
ниво 2
**
Неактивен Неактивен

Публикации: 61



« Отговор #85 -: февруари 25, 2018, 16:20:43 »

https://www.youtube.com/watch?v=9eFNcbltDnM
Активен
HondaPBR125
Nakamichi
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1020



Ел. поща
« Отговор #86 -: февруари 25, 2018, 21:52:55 »

Harley Street не знам колко е голям, но е грозен и недоклепан все едно китайци са го правили преди 10г, без да е имало друг мотор от който да копират.
Активен
Страници: 1 ... 4 5 [6]   Нагоре
Изпечатай
www.MotoForum.bgКонцентратЗа начинаещия МоТо-Форумист!Тема: Полезни статии и съвети

News - MotoZone

Отиди на:  



Страницата е създадена за 0.477 секунди с 20 запитвания.