Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Изгуби ли регистрационния е-мейл?

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Страници: 1 [2] 3 4 ... 6   Надолу
Изпечатай
Автор Тема: Полезни статии и съвети  (Прочетена 8747 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
Oggie
Група Модератори
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Kawasaki Vulcan 2000 Classic LT
Публикации: 2442



« Отговор #15 -: юни 08, 2017, 16:18:44 »

КАК ДА КАРАМЕ МОТОЦИКЛЕТ В ЛОШО ВРЕМЕ
Източник: http://skorost.info/wp/Как-да-караме-мотоциклет-в-лошо-време/

Когато предприемете пътешествие с мотоциклет трябва да сте подготвени за капризите на времето. Често се налага да карате при силен дъжд, буря, мъгла, че дори и сняг (ако сте примерно на обиколка из Алпите). Тук са събрани някои ценни съвети за управлението на мотоциклет при лошо време. Източник на информация е холандският сайт lazymotorbike.eu, специализиран в съветите към мотоциклетисти.

СИЛЕН ДЪЖД
Първият проблем при силен дъжд е, че трудно ще останете сухи. Когато имате спираща вятъра яка около врата, подпъхната наполовина под якето, тя ще отведе водата под него и ще намокри всичко, с което сте облечен отдолу. Също така водата може да влезе в ръкавиците ви от ръкавите или от панталоните в обувките, когато са по-къси. Ако пък не сте си взели пълната водоустойчива екипировка става още по-лошо.

Наистина водоустойчива
Трябва да се уверите че екипировката ви, освен да е направена от гарантирани от производителя непромокаеми материали, ви е идеално по мярка.

Например да проверите дължината на панталоните си, маншетите на ръкавите как ще защитят ръкавиците от намокряне и т.н. Докато в по-студените месеци вероятно ще пътувате с топъл и водоустойчив костюм, то вероятно през лятото ще заложите на нещо, което не е водоустойчиво, като кожен костюм, например. В такъв случай е добре да се снабдите с допълнителни дъждобрани, специално за мотоциклетисти както за горната, така и за долната част на тялото. Те обикновено са найлонови и съвсем компактни, като лесно се побират в багажа ви.

Хлъзгаво
Мокрият асфалт не е задължително хлъзгав, особено в „белите“ държави. У нас пък доста често е обратното – дори и сухият е хлъзгав. При хубав асфалт, повечето мотоциклетисти могат да карат на мокро, също както и на сухо, защото на обществените пътища те рядко карат на предела на възможностите на мотоциклета и гумите си. Но за съжаление има много места с некачествен асфалт, прах и т.н., когато става много хлъзгаво при дъжд и трябва да се научите да ги разпознавате:

Първи дъжд от дълго време

Ако дълго време е било сухо, то бъдете сигурни, че при първия дъжд ще бъде много хлъзгаво.

Това се дължи на факта, че по повърхността на асфалта се събират много прах, мръсотия, масла от автомобилите и т.н., за които е необходимо повече време да бъдат отмити от дъжда. В първите часове се образува т. нар. от българските шофьори „кашичка“ върху платното, която е хлъзгава почти колкото лед. Видите ли образуване на пяна по платното, наострете вниманието си. Най-опасно е непосредствено преди светофарите. Там винаги има повече неотмито масло и трябва да сте много внимателни при потегляне и още повече при спиране на такива места.

Какво можете да (не) видите
Друг проблем при дъжд е, че може да не видите как точно изглежда повърхността на пътя, има ли дупки, неравности и т.н. Вземете пак участъците пред светофарите – на сухо виждате, че в средата на лентата асфалтът е по-тъмен от капалото от колите масло. При дъжд обаче това не се вижда.

Кръпки
Ремонтите на платното се извършват с битум. Виждали сте черните ивици по платното. При силен дъжд обаче те могат да останат скрити от погледа ви. Проблемът е, че битумните ивици могат да бъдат много хлъзгави, особено за спортни мотоциклети и гуми. Ако се случи да се подхлъзнете на тях, се опитайте да не се плашите и да запазите самообладание (вярно, че е лесно да се каже и по-трудно да се направи). Най-вече се опитайте да не реагирате с резки движения. Просто задръжте газта равно отворена и изчакайте мотоциклетът сам да си намери баланса след преминаването през ивицата.

Други хлъзгави петна
Другите най-популярни хлъзгави участъци от пътя при дъжд са тези, на които има маркировка. Особено направената от пластмаса (например при пешеходните пътеки и велоалеи), но боята също е доста по-опасна от мокрия асфалт. Маркировката е по-лесно видима при дъжд от останалите опасности, освен това е лесно предвидима къде може да я има, така че просто се опитвайте да я избягвате. Когато има участък от пътя в ремонт и се преминава от едно платно на движение в друго, имайте едно на ум, че старата маркировка може да е боядисана в черно и да не се вижда, както и че може да има нова временна.

Аквапланинг

Всеки, който е попадал с кола в аквапланинг би искал да знае дали това е възможно да му се случи и с мотоциклет. Аквапланинг се получава когато на пътя има толкова вода, че гумите не са способни да я изтласкат настрани и между тях и асфалта остава слой вода. Тогава те не достигат до асфалта, а се носят по водата. За щастие когато сте с мотоциклет рискът от аквапланинг е много по-малък, отколкото когато шофирате кола. Причината за това е, че гумите на мотоциклетите са кръгли вместо плоски, каквито са на колите, което означава, че имат много по-голяма способност да изтласкват водата встрани. Но все пак риск от аквапланинг има. Ако някога забележите, че оборотите започнат да се покачват много бързо, то веднага редуцирайте скоростта. Ако пък залитате към тунинговането на мотоциклета с по-широки гуми, защото ви кефи как изглеждат, не забравяйте, че те повишават риска от аквапланинг.

Визьор
Когато визьорът ви не е чист, при дъжд задържа дъждовните капки, вместо те да се отичат по него.

Те имат ефекта на множество деформируеми лещи, пречупват светлините от автомобилите и уличните лампи и като цяло много влошават вашето зрение. Затова поддържайте визьора си винаги чист и полирайте повърхността му. Предлагат се специални вакси за полиране след почистване, но преди да преминете към употребата им, ги изпробвайте в някой от ъглите на визьора. Ефектът им е, че само с периодично завъртане на глава се отървавате от водата по визьора.

БУРЯ

Останете вкъщи
Кога е ок да карате мотоциклет по време на буря и кога е по-добре да си останете у дома? Отговорът е лесен – винаги е по-добре да си останете вкъщи. Лошото е, че може да се случи бурята да ви хване на път.

Останете отпуснати и свободни
Ако ви се случи да карате през буря, ще се чувствате така сякаш трябва да напрегнете всичките си сили и всеки мускул от тялото си, за да се борите с поривите на вятъра, задържайки мотоциклета си на пътя. Но обратно на рефлекса, трябва направите точно обратното – да отпуснете мускулите си колкото можете. Причината за това е, че когато главата, ръцете и краката ви следват освободени поривите на вятъра, те обират силата му и не се превръщате в своеобразно „платно“, което да прехвърли тази енергия върху мотоциклета и така да влияе на курса му. Когато тялото ви е стегнато, всеки порив ще се пренася директно върху кормилото, насочвайки мотора накъдето си иска, изваждайки го от правилния курс.

Как да се движим в права линия
Може и да ви звучи странно, но мотоциклетът ви може да се движи направо от само себе си. Помагайте му, прилагайки следния трик:

Разперен крак

Когато направите това за пръв път по време на буря ще бъдете изненадани от ефекта.

Ако вдигнете коляното си от страната, от която идва вятърът и отпуснете мускулите на крака си, вашият мотоциклет ще поддържа перфектна права линия. Ефектът е направо объркващ, особено ако сте свикнали да прибирате плътно до мотора всички крайници, за да не ги отнесе вятърът. Как е възможно това? Както можете да си представите, разпереният ви крак ще действа като платно когато вятърът духа под ъгъл към мотоциклета ви. Ако вятърът идва отляво, това означава, че с крака си забавяте лявата част на мотора. В същото време вятърът го духа надясно и двете сили се уравновесяват, а моторът поддържа правата линия.

Издухан встрани
Както видяхме карането на право по време на буря не е чак толкова трудно. Но когато бурният вятър е в комбинация със силен дъжд и преминете през хлъзгав участък като маркировка например или разминаване с камион, може да се случи така, че да бъдете издухани встрани в даден момент. Неприятният ефект от издухването настрани също се компенсира с разперването на коляното.

Спри

При всички случи обаче е най-добре да потърсите подходящо място за спиране докато бурята премине и след това да продължите по пътя си.

МЪГЛА

Нямате светлини за мъгла
Голям проблем при плътна мъгла е, че не разполагате със светлини за мъгла. Това означава, че много по-често трябва да надничате в огледалата си за автомобили, които не съобразяват скоростта си със зрителното си поле напред, т.е. шофьорът кара с по-висока скорост отколкото позволява видимостта му да възприеме адекватно ситуацията на пътя.

Визьор
Друг проблем е, че мъглата образува хиляди малки капчици върху визьора ви. Ръкавици с влакнеста кожа на левия показалец са доста полезни в такава ситуация. Както разбира се и правилата за чистотата на визьора, за които стана дума при дъжда.

Жълти очила
Разбира се, при мъгла трябва да свалите слънчевите си очила. Ако разполагате с очила с жълти стъкла обаче те ще ви помогнат да виждате по-добре в мъглата, отколкото с просто около. Затова ако редовно пътувате на дълги разстояния с мотоциклет, винаги имайте под ръка едни жълти очила.

Замръзнала мъгла
Особен е случаят когато има мъгла и температурата е под нулата. Върху визьорът ви ще се образува замръзнал слой, който няма да може да изтриете. Това важи и за пътя, а в комбинация със замръзналия визьор, няма да успеете да видите къде асфалтът е чист и къде има лед. Това са едни от най-подходящите условия да си останете вкъщи.

СНЯГ
Застигнат от виелица
Зимата и мотоциклетизмът рядко се засичат, но винаги може да се случи така, че на прибиране от дълго пътешествие или прекосяване на планинска верига да ви изненада снеговалеж.

По принцип карането на мотор на сняг е възможно и дори не е чак толкова трудно. Просто трябва да сте много „нежни“. Опитайте се да завивате без да променяте нищо в ездата си – без да спирате (особено интензивно) преди завоя и без да ускорявате след него. Преценете така скоростта си, че да завивате без да се налага да използвате спирачките или да променяте подаването на газ. Също така не бутайте волана при завиване (контразвиване), а плавно премествайте тежестта на тялото си.

Отъпкан от коли сняг
Когато снегът от пътя не е бил изринат и е отъпкан от колите става много различно, тъй като той е много хлъзгав. Най-голямата опасност идва от това, че за колите подобни условия не са толкова опасни, следователно и тяхната скорост е много по-висока от вашата. Но тъй като и за тях е хлъзгаво, те ще го установят чак когато дойде време за спиране, а това може да е много неприятно, когато карат залепени зад вас.

Визьор

Снежинките полепващи по визьора са още по-голяма пречка пред зрението ви от дъжда и мъглата. За съжаление обаче нямате повече опции, освен да поддържате визьора си чист и полиран.

НА ТЪМНО
Не се вижда нищо

Ездата на тъмно е трудна първите пъти – в началото имаш чувството, че не виждаш нищо. Особено ако се натъкнете на път без маркировка и отразители по мантинелите. При нощното шофиране на мотоциклет трябва да започнете да обръщате внимание на други аспекти от пътя – посоката на маркировката, споменатите светлоотразители, стълбовете за електричеството и др. Те могат да ви насочат до някъде какво ви предстои. Карането при такива условия обаче има и своите предимства. В определени моменти вие виждате повече, отколкото през деня. Примерно ще видите, че се задава кола, много преди да видите самата нея по светлините, които проблясват в тъмното. Ако това се случи на отсечка със завой, ще можете да го огледате благодарение на фаровете на колата.

Слънцето зад вас


Когато слънцето залязва зад гърба ви, вие имате чудесен изглед към всичко напред. Това обаче не се отнася за автомобилите, които се движат срещу вас, които най-вероятно изобщо не ви виждат. В подобен момент е много важно да светнете фара (у нас сме си приели, че дългите светлини на светло са допустими и препоръчителни за мотори). Когато пък вие карате срещу слънцето, винаги имайте едно на ум за водачи, които са забравили фаровете си и са особено трудно забележими на пътя.

Тъмно и дъжд

Когато карате на тъмно и вали особен проблем са фаровете на насрещните автомобили, които ви заслепяват, а капките допълнително размазват картинката. Опитайте се да гледате встрани от насрещните фарове. За поддръжката на визьора да не повтаряме. Оглеждайте добре пътя и всички останали превозни средства на него и съобразете скоростта си при разминаване с миговете, в които ще карате на сляпо.

Отражения от знаци
Тук би помогнало, ако превключите фара на режима на дневните светлини при преминаването покрай светлоотразителни пътни знаци. Така ще предотвратите заслепяването и миговете на „черна дупка“ след знака.
Активен
HondaPBR125
Nakamichi
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1042



Ел. поща
« Отговор #16 -: юни 08, 2017, 21:10:29 »

Нещо не видях да пише за шарената сянка ...която е най-опасна
При сняг, при дъжд, при дупки, при пясък, при всичко което се вижда - човек намаля скоростта, заобикаля, предприема нещо, но при шарена сянка всичко става еднакво и обикновено става тепанье...
Активен
Oggie
Група Модератори
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Kawasaki Vulcan 2000 Classic LT
Публикации: 2442



« Отговор #17 -: юни 08, 2017, 21:18:48 »

То има и друг вариант - да влезеш с тъмни очила в тунел. Висша форма на руска рулетка. Един път го играх това и вече комбинацията очила + визьор на каската съм я отписал завинаги.
« Последна редакция: юни 08, 2017, 21:20:48 последно от Oggie » Активен
apollo11
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: TDM (900)
Публикации: 2780



Ел. поща
« Отговор #18 -: юни 08, 2017, 22:01:52 »

,ба, редовно влизам с очила(тъмни) в тунели..докато се усетя,вече съм ги минал!
Активен
Grobarq
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Vърховен Транспортер и... червен...
Публикации: 5101


Толкова бавно,че да те видят!


Ел. поща
« Отговор #19 -: юни 08, 2017, 22:18:28 »

Ако го бях прочел това за очилата и тунела преди 2-3-4 години щях да ви се учудя доста, тъй като карах денонощно с тъмни очила както съм си на профилната снимка тук...То и тя е нощна... Но егенето рязко си каза думата и станах простосмъртен- не виждам в тъмното Smile В тунели е изключено да карам с тъмен визьор.Даже късите тунели преди Бачково ме тормозят. Ако се случи да карам нощем, пъпля с около 60км/ч... Smile
На окото му трябват няколко секунди да се пренастрои от светло на тъмно ( мисля, че е доста индивидуално за всеки човек) както и обратно.Затова аз вдигам визьора в секундата в която влизам в тунела. Поне малко зеницата се е настрила за по- тъмно
Това за шарената сянка е много вярно! Особено при по-висока скорост всичко е еднакво сиво.А ако се случи слънцето да залязва срещу вас- нищо не се вижда...
Активен
Oggie
Група Модератори
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Kawasaki Vulcan 2000 Classic LT
Публикации: 2442



« Отговор #20 -: юни 08, 2017, 22:26:43 »

Не си спомням точно случката, беше отдавна. Карах с една опън фейс каска но с огромен визьор до брадичката и бях сложил обикновени слънчеви очила отдолу. Имаше доста трафик мисля на първият тунел след София в посока Варна някакъв следобеден час. Влязох в тунела и пълен мрак сигурно съм изминал поне едно 50+ метра без да виждам абсолютно нищо.
Активен
Grobarq
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Vърховен Транспортер и... червен...
Публикации: 5101


Толкова бавно,че да те видят!


Ел. поща
« Отговор #21 -: юни 08, 2017, 23:27:08 »

Ако го бях прочел това за очилата и тунела преди 2-3-4 години щях да ви се учудя доста, тъй като карах денонощно с тъмни очила както съм си на профилната снимка тук...То и тя е нощна... Но егенето рязко си каза думата и станах простосмъртен- не виждам в тъмното Smile В тунели е изключено да карам с тъмен визьор.Даже късите тунели преди Бачково ме тормозят. Ако се случи да карам нощем, пъпля с около 60км/ч... Smile
На окото му трябват няколко секунди да се пренастрои от светло на тъмно ( мисля, че е доста индивидуално за всеки човек) както и обратно.Затова аз вдигам визьора в секундата в която влизам в тунела. Поне малко зеницата се е настрила за по- тъмно
Това за шарената сянка е много вярно! Особено при по-висока скорост всичко е еднакво сиво.А ако се случи слънцето да залязва срещу вас- нищо не се вижда...


Да уточня;
Имам в предвид тъмния, слънчевия визьор или очила кой като иска го нарича.
Пробвайте в някой тунел в секундата в която пресичате входа му.
Активен
dirtlego
Ducater
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: Ducati Diavel; Harley-Davidson Night Rod; Yamaha FZ1N; Yamaha FZ8; Honda Hornet
Публикации: 477



« Отговор #22 -: юни 09, 2017, 09:05:08 »

При адекватно осветенеи тунели няма никаква драма да си караш с тъмен визьор, но ако не са, вдигаш  преди тунела, няма друг начин.
Активен
kitan
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: изтребител
Публикации: 3981



Ел. поща
« Отговор #23 -: юни 09, 2017, 09:46:46 »

Не си спомням точно случката, беше отдавна. Карах с една опън фейс каска но с огромен визьор до брадичката и бях сложил обикновени слънчеви очила отдолу. Имаше доста трафик мисля на първият тунел след София в посока Варна някакъв следобеден час. Влязох в тунела и пълен мрак сигурно съм изминал поне едно 50+ метра без да виждам абсолютно нищо.
на тоя тунел и на мен щяха да ми сложат кръста.той нямаше осветление,а иначе си бях с нормален визьор.точно като теб,един слънчев следобяд влетях в него с 200+ и първоначално изпаднах в шок.набих кучките чак до 70 и махнах визьора,пуснах дълги.после имало война по пътищата Surprised
всъщност има,ние срещу пътищата.

за горната статия половината от нещата не са за пистови мотори,чак ме събра яд да я чета
Активен
Oggie
Група Модератори
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Kawasaki Vulcan 2000 Classic LT
Публикации: 2442



« Отговор #24 -: октомври 30, 2017, 21:14:02 »

Как да караме мотор през есента
Източник:https://bmm.bike/poleznosti/bezopasnost/kak-da-karame-motor-prez-esenta


Есента дойде и хубавите дни за каране на мотор стават все по-малко. Знаем, че заради това много от нас са тъжни, но да не бързаме да стопираме мото сезона 🙂 . Е, да – не е толкова топло, колкото през лятото. Но пък да погледнем откъм положителната страна – няма да изгорим от слънцето 🙂 .

Всеки сезон има своите плюсове и минуси при карането на мотор. Затова, ако за есента се подготвим както трябва, ще можем подобаващо да се насладим на есенните мото разходки. Но да не се подлъгваме по безоблачното небе или пък по топлото за сезона време. А да осъзнаем неизбежната реалност на падащите и падналите листа и температури. И философски да приемем, че светлата част на деня е доста по-къса.

И така… как да караме мотор през есента? Готови ли сме за среща с “познатите непознати”, част от които ни съпътстват и през останалите сезони?

Как да караме мотор през есента - листата

Листата на пътя
Падналите сухи листа могат да успешно да замаскират всякакви дупки и неравности на пътното платно. Мокрите листа пък са хлъзгави – на тях можем да се натъкнем на по-сенчестите участъци. Есента е приказно красива с цялата палитра от топли багри. И ние сме се качили на мотора си, за да ѝ се насладим максимално. Но нека да бъдем внимателни с резките смени на времето. В непознатите местности да караме с повишено внимание.

По-кратката светла част на деня
Ако много обичаме да караме, ще ни се наложи да караме и в тъмната част на денонощието. Затова да отделим няколко секунди и да проверим дали и как работят фара, стоп-а и мигачите на нашия мотор. Трябва да носим светлоотразителна екипировка с висока степен на видимост. Всичко това има една-единствена цел – на пътното платно да бъдем максимално вѝдими.

Ко̀сите слънчеви лъчи
През есента слънцето е по-ниско. Лъчите му падат косо и много често ни заслепяват (освен ако не гледаме на север). Пък и дърветата се оголват и често се редуват сенчести и слънчеви участъци. А, когато караме мотор през есента, това е и неприятно, и разсейващо.

Дивите животни
Ако обичаме да караме по не-чак-толкова-оживени пътища, трябва да бъдем особено внимателни с дивите животни. И най-вече с елените. Доказано е, че през есента стават най-много сблъсъци с тези иначе благородни животни. В България елени има и в планинската, и в равнинната част на страната. Трябва да сме нащрек и на разсъмване, и на стъмване.
oggie Едно допълнение от мен - дивите прасета. Имал съм близки срещи с глиган с трофейни размери за щастие с колата! Каруците без светлини по тъмно, мисля че всички се сещаме какво се случва....

Студените гуми
Гумите на туристическите мотоциклети са по-подходящи за студено време. Но тези на пистовите мотори не са. Те са направени от по-мек каучук, който се държи добре в топло време, защото им осигурява подходящото сцепление с пътната настилка. Когато времето е студено, гумите на пистовите мотори стават твърди и сцеплението изчезва.

“Замръзналите” мотористи
Студът ни уморява. И може да ни нанесе много повече поражения, отколкото умерената употреба на алкохол. Дори и да сме с добра екипировка, дори и да ни е топло, околната температура ни влияе – при това недобре. Да, най-вероятно, докато караме мотора си, няма да забележим колко сме се изморили. Но когато спрем, умората ще ни налегне с пълна сила. Затова е важно да пием много течности и редовно да спираме за почивка.

Неподходящата екипировка
Ей сега ще се навлечем подобаващо – със сто ката дрехи! И така ще се спасим от температурните промени… Да, ама не! Защото, ако се навлечем и заприличаме на близък роднина на Дядо Коледа 🙂 , автоматически ще забавим реакциите си. А и по-бързо ще се изморим. Затова да използваме термобельо. Или пък екипировка с подгряване, което е истински страхотно изобретение.

Замръзналият път
Сутрешните студове покриват пътя с един тънък, но много опасен заледен филм. И вероятността машината ни да поднесе е доста голяма. А вечер пък, когато температурите са паднали, трябва да сме внимателни с мостовете и усойните участъци – те първи се заледяват. Дори и да пътуваме само през светлата част на деня, ако караме мотор през есента в планината, също трябва да си отваряме очите на четири!

Малкото мотористи по пътищата
Шофьорите на автомобили и без това често казват, че не ни виждат. А сега, когато е есен, съвсем няма да ни виждат. Ако през лятото сме били внимателни, сега трябва да сме (поне) два пъти по-внимателни. И да сме по-видими за останалите участници в пътното движение.

Изолацията
Обичаме да караме по живописни малки пътчета, нали? Прекрасно! Само че с настъпването на есента тези пътчета стават все по-пусти. Все по-пусти или откровено неработещи стават и любимите ни крайпътни заведения. Затова нека бъдем внимателни, когато тръгваме на път. Да помислим за разхода на гориво, за това къде ще можем да хапнем и/или пък да преспим.

Така че нека да караме мотор през есента с удоволствие, но и с разум. Защото този сезон е много красив. Но е и опасен за нас – мотористите.

Източник: lizjansen.com

Превод и адаптация: BMM
Активен
Skywlak
Георги
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha XJ 600 s Yamaha TDM 900
Публикации: 1858


бавно с усмивка :-)


Ел. поща
« Отговор #25 -: октомври 30, 2017, 22:40:53 »

Сухите листа носят и други опасности със себе си ;)
А студените гуми както се разбра от други теми били мит Smile Smile Smile Smile
Активен
kitan
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: изтребител
Публикации: 3981



Ел. поща
« Отговор #26 -: октомври 30, 2017, 22:48:04 »

листата,сухи и мокри си носят като на лед

Студените гуми
Гумите на туристическите мотоциклети са по-подходящи за студено време. Но тези на пистовите мотори не са. Те са направени от по-мек каучук, който се държи добре в топло време, защото им осигурява подходящото сцепление с пътната настилка. Когато времето е студено, гумите на пистовите мотори стават твърди и сцеплението изчезва.


а за това неам думи просто мекия каучук става твърд а твърдия омеква като стане студено.нема логика,ма пък е чудесна предпоставка да се изпокараме
Активен
Oggie
Група Модератори
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Kawasaki Vulcan 2000 Classic LT
Публикации: 2442



« Отговор #27 -: октомври 30, 2017, 23:58:15 »

Според мен на всички гуми им се влошават качествата в различна степен в студа. По-скоро туристическите гуми ще дадат по-добри резултати спрямо полуслик примерно. Предполагам някой ще може да го обясни по-нАучно но това което аз забелязвам по обиковенните си шосейни гуми е че на студено мотора не е толкова стабилен в завой и са по-склонни към блокаж при екстремно спиране (нямам ABS). Особено се усеща като замръкнеш на път. На обяд когато слънцето е пекло върху асфалта и на здрачаване, просто се усеща, че мотора не захапва пътя по същият начин.
Активен
kitan
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: изтребител
Публикации: 3981



Ел. поща
« Отговор #28 -: октомври 31, 2017, 00:14:35 »

единствено на проливен дъжд съм съгласен че полуслика е по-зле  и в неразринат сняг,просто защото няма грайфер и не може да изхвърля водата,ама това при скорост доста над разрешената

а сега,есента дори през деня трябва да се кара с едно наум с всякакви гуми,защото просто асфалта е студен и сцеплението е доста по малко от лятото.колкото и да загрееш гумата,каквато и да е тя,като е студен асфалта си носи и това си е.
вечер и сутрин си е направо...само за мъже Smile
Активен
Skywlak
Георги
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha XJ 600 s Yamaha TDM 900
Публикации: 1858


бавно с усмивка :-)


Ел. поща
« Отговор #29 -: октомври 31, 2017, 07:57:57 »

Масово хората не си проверяват гумите при смяна на температурата. Това също е от голямо значение.
Имам познат който кара от мотори от мноооого отдавна......е ходих аз с неговия мотор да му надуя гумите щото той цяла година нямаше време Smile ( цяха с 1 атм надалу от нормите)
Активен
Страници: 1 [2] 3 4 ... 6   Нагоре
Изпечатай
www.MotoForum.bgКонцентратЗа начинаещия МоТо-Форумист!Тема: Полезни статии и съвети

Отиди на:  

WebMoto.bg - борса за мотори, части, аксесоари, екипировка, гуми



Страницата е създадена за 0.354 секунди с 20 запитвания.