Мерси за честитката. Ще се опитам да дам малко светлина по финансово-транспортно-организационните въпроси.
Започвам с това, че нямам никакъв опит със закупуване на МПС от чужбина. За пръв път ми е и скочих леко в неизвестна за мен материя.
Мотора го харесах от обява в Mobile.de. Цената беше приемлива, на фона на други такива машини. За моя радост продавачът се оказа немец, частно лице (чист немец, не турчин балканец или подобен)и говореше приличен английски.
Проведохме два - три разговора по телефона, обясни ми че машината има пълна сервизна история, пазена е, няма катастрофи или падания, всичко и е ОК, качваш се и тръгваш.
След кратък размисъл му звъннах и му казах, че на 29-ти май съм при него в Хамбург и най-вероятно ще взема мотора. Оня остана като гръмнат. (почна да пита ама как така, това е много път, ама ако не ти хареса и тем подобни)
И така, самолет, влак и се озовах в едно предградие на Хамбург, където продавачът ме чакаше на гарата. Разходите за път до Хамбург в моя случай излезнаха около 300 Евро, плюс 50 Евро за хотел в Кьолн. (летях до Кьолн с Райън Ер, а на другия ден сутринта хванах влака за Хамбург)
Видях моторетката и тръгнах да я карам. Не ми хареса луфта на задния спирачен диск - блъскаше яко. Исках да се убедя, че това не е фаталнои да минем през сервиз. Взехне мотора и отидохме в най-близкия сервиз за мотори, където са специалисти по БМВ. Двама техници гледаха луфта на диска, караха мотора и накрая казаха, че този диск ще си блъска заради луфта, но няма проблем и да карам. Пари за инспекцията не са ми искали. Речено - сторено. Спазарих леко цената (с немец пазарлъка е почти невъзможен, но все пак открих дефект). Броих му парите и после стъпките а следните:
- написахме договор за покупко-продажба (Kaufvertrag). Той е необходим за сваляне на мотора от отчет в Германия, а после и за регистрация в България. Не е необходимо да е нотариално заверен.
- сваля се немския номер на мотор (соственика си го сваля сам)
- със сваления номер се отива в тяхната служба за отчет на МПС (KFZ). Моторът се отписва от отчет.
- направих си застраховка и зелена карта за 5 дни - струваше 80 Евро
- направиха ми нов малък талон на мое име и взех жълт временен номер с 5 дни валидност - 20 Евро.
- такса за обработка на документи: 8 Евро
ВАЖНО: Тъй като аз нямах опит, в последствие разбрах, че с въпросния жълт номер може да имам проблеми в Унгария и Сърбия. Правилният начин е да се вземе червен транзитен номер, който важи навсякъде, не ти създават проблеми и е по-скъп. Предполагам заради кофти комуникация между мен и служителите (а немецът ми превеждаше на английски) стана развален телефон и ми дадоха този жълт номер.
- монтирахме временния номер на мотора
Документите, които взех с мен са:
- голям и малък зелен талон
- документ за валиден TUV (тяхното ГТП)
- договора за покупко-продажба
- застраховката със зелената карта
Оттам наатакък - газ към България. Доста се притеснявах именно заради жълтия номер и се надявах унгарците или сърбите да не ни свалят номера на границата.
Слава Богу, всичко мина нормално. На Унгаро - Сръбската граница без проблеми - само гледаха личните карти. После на Сръбско - Българската сърбите гледаха само лични карти, а нашите записаха и номера на мотора. Проблеми нямах.
На следващия ден отидох в КАТ София да регистрирам мотора. Необходимите документи за КАТ са:
- ГО (трябва да се направи предварително)
- договора за покупко продажба
- големия и малък зелен талон
- за да не вися по опашки платих 100 лв. на един от регистраторите там, който уреди всичко много бързо.
Като си плащаш на човек в КАТ - той движи всичко. Обикаля с документите, попълва ги, сваля транзитния номер, монтира новия.
Еко такса не се плаща.
Дотук документално всичко е ОК. Остана техническата част...
Вчера отидох в сервиз и се оказа, че задният спирачен диск е за смяна. Поръчах нов - страва към 220 Евра.
Общо взето остана смяната на диска и обслужването.
Първо честито за мототетката и за смелостта да я докараш на ход!
Второ 110°са си напълно нормални. Много чопъретки имат сложен датчик за маслото и често се виждат над 120°.
Трето:
Абсолютно съм съгласен!
И четвърто, наистина ще е интересно на всички да обясниш кое, къде, как и т.н. се случи за да докараш мотора до БГ.
Хубави ще е и да споделиш къде какви пари си дал. Диагностиката в сервиза колко струваше и колко време отне?
И накрая колко излезе всичко?
П.П.Сега се закачам с беемвистите, но през '99г бях закачил от списание "Мотомания" плаката на BMW R1200C на стената над главата ми

Тогава мислех, че няма да го видя никога на живо...