Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Изгуби ли регистрационния е-мейл?

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

www.MotoForum.bgКонцентратЗа начинаещия МоТо-Форумист!Тема: Начинаещият моторист и... Каскадите
Страници: [1] 2 3 ... 13   Надолу
Изпечатай
Автор Тема: Начинаещият моторист и... Каскадите  (Прочетена 89488 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
Red Raven
Почетен член
ниво 3
******
Неактивен Неактивен

Мотор: 2012 Kawasaki Z1000
Публикации: 154


53473802
WWW
« -: юли 26, 2006, 19:40:49 »

Каменго... Преди 4 години, които сега ми се струват цяла вечност, за първи път прехвърлих крак през една от детските си мечти - първия ми мотор (Honda Hawk NT650). Направих го импулсивно, без предварителна подготовка и информиран избор, без да осъзнавам че това което направих тогава, завинаги ще промени живота и мирогледа ми. Около седмица след моята покупка, на паркинга на работата ми се запознах с един колега, които също се оказа че е моторист. Днес, близо 80,000 безаварийни километра по-късно, осъзнавам че дължа
целия си опит, здраве, тренировка и живот на първите съвети на този човек, който е 60 години, кара от 18 годишен и все още пътува с жена си на дълги разстояния на старото си GPZ1100. Той ме въодушеви да приема мотора не като атрибут на показност, а като предизвикателство за самоусъвършенствуване на ездаческите си умения. С течение на времето, километрите и опита, това въодушевление премина в начин на живот, даже и религия, ако щеш Smile. Моето пожелание към всеки начинаещ моторист е да има щастието да срещне ментора, които имах аз....

Мотора е любов или омраза...от първи поглед. Няма средно положение, защото двете колела са като женска лъвица. Тя не търпи несигурност или страх в партньора си, не прощава грешки - наказва ги безмилостно и се подчинява и вслушва само в този, който е уверен (не самоуверен) в себе си. С мотора се общува само с добър тон и уважение. Покани го нейно и плавно и той ще литне. Пришпори го, като самозабравил се казак, и ще те подхвърли. Пусни му кръв ("навий масура", "каскади", "wheelie" и т.н.) и той рано или късно ще те издебне в момент, когато си спокоен, отпуснат и неподготвен и ще ти сервира цялото си недоволство, по подобаващо брутален начин. Начин нездравословен както за теб, така и за твоя джоб. Парите са си пари. Днес ги има...утре не. Белезите по колената и ръцете зарастват. Даже може и да се посмееш и да ги покажеш на приятелите, като доказателство за собствената си глупост. Счупванията и сътресенията на мозъка остават с теб цял живот. Преди да успееш да се обърнеш и изведнъж 18-годишното гадже на приятеля ти, въодушевена от последната ти хлапашка изява, те пита "Кой набор си?" и чувайки отговора повдига вежди, избухва в смях и изтърсва "Ебаси мамата! Jurrasic Park!". И на тебе не ти остава нищо друго освен да гледаш и да примигваш тъпо, усещайки пулсирането и болката във всяка "каскадна" травма по вече застаряващото си тяло. Трудно е човек да мисли за тези неща, особено когато "летиш със 160, фара сочи небето, муцуната се клати нагоре надолу, мотора да реве под тебе, а сърцето е в гърлото" Smile. Но, разбира се, всеки прави избори в рисковете, които поема. А безспорно, карането на мотор е предварително обмислен и претеглен риск, спрямо собствените възможности и обстоятелствата на движението. Не е доказателство за безсмъртие или "висши умения" и всяка глупост, извършена с желание за показност е подпечатано свидетелство за моментно (дано да не е постоянно) малоумие.

Един моторист кара за себе си. Не за другите, не затова как изглежда в чуждите очи, не защото към него е насочен обектива на фотокамера, увековечаваща поредното му "геройство", а просто защото се чувства спокоен, осъзнава собствените си възможности и умения и базирано на тях се намира в пълен контрол на машината.

Мотора има 2 колела, не защото едното трябва да е постоянно във въздуха, а защото по предназначение и дизаин е напълно стабилен на 2. Които се интересува от каране на задна/ предна гума определено може да го направи по-разумно като си намери работа в градския цирк, където няма нужда от шлем, единствената екипировка която се изисква са грамадни червени обувки, бял грим и червен топчест нос, а публиката е много по-голяма и ентусиазирана.

Подготвката на начинаещия моторист започва вкъщи, пред такива досадни работи като правилник за уличното движение и книги като "Proficient Motorcycling" на David L. Hough... Като малко размисъл за потенцялни ситуации, застрашаващи безопасността на моториста. Като технически преглед и поддръжка на мотора. Времето прекарано в зяпане на "stunt" филми и опити за подобни "геройства" с нищо не допринася за усъвършенствуването в управлението на мотора.

Моя съвет... Приеми мотора сериозно. Не като играчка, защото той не е, а като първи стъпки на новороден. Погледни под лъскавата му повърхност, която по принцип е фокус на всеки позьор и страничен наблюдател. Под тази повърхност се крие цял свят, неповторим и уникален, но резервиран само за хората решили да заменят кръвта си с бензин, дробовете си с въздуховод и сърцето си - с двигател. Научи се да ходиш и ще се научиш и да тичаш и да скачаш. Прояви търпение. Не бързай. Мисли, а не реагирай. Които пробва да скача преди да се е научил да ходи, си чупи краката. Които мисли и предусеща...оцелява.

За останалите поствали по темата...Мисли преди да дадеш съвет на начинаещ. Мисли не за себе си и за собственото си его и показност, а за неговата безопасност. Може би наистина си "майстор", "каскадьор" и "stunter". Вероятно имаш опит. Но човека които пита за съвет, няма такъв. Той се учи да ходи, а не да кара "умерено със 140-160 максимум". Не го подвеждай, защото "меренето на ауспуси" е мимолетно, но необмисления, прибързан съвет може да се превърне в чувство за вина за цял живот...да не дава Господ. Corvus Rutilus egressus...
Активен
Romeo
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Публикации: 297



WWW
« Отговор #1 -: юли 26, 2006, 20:00:47 »

Предлагам горното мнение да бъде отделено от модераторите в отделна, заключена тема която да стои на челно място в раздела "За начинаещия моторист!"
Активен
TALIBAN 1
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Публикации: 352


UpOnOne™ [ВАРНА]


« Отговор #2 -: юли 26, 2006, 20:55:31 »

Цитат на: Romeo
Предлагам горното мнение да бъде отделено от модераторите в отделна, заключена тема която да стои на челно място в раздела "За начинаещия моторист!"

И АЗ СЪМ ЗА . Браво red raven
Активен
AF1
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Публикации: 27



WWW
« Отговор #3 -: юли 27, 2006, 01:49:52 »

Браво за чудесното мнение на Red Raven.
Активен
tzssv
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha YZF-R6 RJ03
Публикации: 4570



Ел. поща
« Отговор #4 -: юли 27, 2006, 07:58:13 »

Този път не съм съгласен на 100% с Рейвъна. Остават 1-2%. Става въпрос за личното решение на всеки от нас как да си кара мотоциклета. На мен например не ми харесват дългите преходи на мотор. Предпочитам автомобила - по-удобен, по-сигурен, повече място за багаж, независимост от атмосферните условия, мога и да поспя в него...
Не ми хареса сравнението на стънтовете с цирк. Рейвъне, не знам какво работиш, но явно не си цирков артист. Това е работа като всяка друга и то много интересна и забавна. Забавляваш и другите хора (публиката). Това е единственото общо м/у цирк и стънт с мотор - докато се забавляваш сам правиш същото и за другите.
Разсъждаваш по уникален и мъдър начин. Много си умен. Обаче всички съзнаваме опасността при изпълненията. Чувството на овладяване на ново измерение в управлението на мотоциклета е уникално за нас "циркаджиите". Най-интересното е, че докато се учех да правя "глупости" станах много по-уверен в управлението и на път, и в завой, и навсякъде по всякакъв начин. Факт. Едни стават хора, други винаги си остават маймуни, едни стават банкери, адвокати, лекари...., други, като нас, някакви смешни  жалки  нещастни  пубери, на които им е забавно цирковото изкуство на мотоциклет.
За останалото ти свалям шапка. Винаги ме "кефиш", както се изразяваме тук в нашата Родина.
Активен
Neuromancer
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Публикации: 111


86305040
Ел. поща
« Отговор #5 -: юли 27, 2006, 09:49:07 »

Гарго, с всеки пост ме кефиш все повече и то не само заради дарсловото ти, но и защото цялата ти философия за мотоциклетите съвпада с моята. Всеки път като прочета нещо такова го разпращам на приятели.
Чакам следващия Smile
Активен
Plamen
Red Brigades
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Публикации: 370


26990304
« Отговор #6 -: юли 27, 2006, 09:57:13 »

tzssv, не си прав според мен. Стънт-а е 100% показност, гъзария и циркаджийщина(в лошия смисъл на думата). Дали има стънтери, които правят изпълненията си сами(без да има зяпачи и семкаджии), може би само докато се научат....
Всеки, който прави тия изпълнения е, за да се покаже пред околните (всички други обяснения са заблуждаване и самозалъгване).
Активен
Ganjaman
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: 2007 Yamaha FZ1 1000, 2003 Suzuki DRZ-400
Публикации: 835



« Отговор #7 -: юли 27, 2006, 11:01:41 »

Пламене, всеки който има мотор, цели някаква показност. В различна степен наистина. Общо взето целият ни живот е една показност. Примерно що си купуваш яки дрехи - за да ги покажеш, или телефон, или каквото и да е. Така е и със стънтовете. Някои ги правят за да впечатлят някого, други за да се усъвършенстват и пак да впечатлят някого. Не можеш да избягаш от общественото мнение, трябва да се съгласиш. Думата "респект", която е любима на много хора тук, произлиза точно от тази показност, която проявяваме пред хората, които искаме да респектираме. Колкото до "гъзария", тя е мръсна дума, с която обиждаш колегите стънтери, а те са способни момчета.
Активен
tiko
ниво 2
**
Неактивен Неактивен

Публикации: 51


RSV 1000 Mille

167923042
« Отговор #8 -: юли 27, 2006, 11:24:58 »

Евала Red Raven!!!  Mad  Не баркаите "гъзарите" с мотористите едните са се обзавели с бърз и мощен нов мотор и всяка вечер са по заведенията ,за да го показват ,а за вторите мотора е живота биха се дали и последните пари за бензин и глъдка ветрен въздух! За съжаление първите се увличат прекалено бързо по високите скорости и каскадите без да са подготвени за тях! Не мога да съдя "гъзарите" това си е техен избор ,но бих апелирал към тях "Забавете темпото момчета, за да има време"!
Активен
radoi4o
rookie..."2012"
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Публикации: 387


eat,sleep,STUNT!!!


WWW
« Отговор #9 -: юли 27, 2006, 11:38:12 »

stunta му е майката и нищо общо с газариата ...газарите спират с опитите когато се научат да карат на задно колело....

-ето едно клипче на което же4е имам три месеца каране и окло 2000-3000км....но понеже по цел ден цикла Филми със Стънт изпалнениа....

http://store2.data.bg/dreadyy/PogledniTOVA/


...сега имам доста повече трикове от филмчето и нито един неми е на задна гума... докато "Гъзетата" на Бояна само на задна и стига толкова....а има толкожа щури изпалнениа дето чакат някой да се научи и да ги показва на останалите и те да го последват...или поне такова е посланиети на Филмите който гледам....
Активен
radoi4o
rookie..."2012"
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Публикации: 387


eat,sleep,STUNT!!!


WWW
« Отговор #10 -: юли 27, 2006, 11:43:39 »

Цитат на: Plamen
tzssv, не си прав според мен. Стънт-а е 100% показност, гъзария и циркаджийщина(в лошия смисъл на думата). Дали има стънтери, които правят изпълненията си сами(без да има зяпачи и семкаджии), може би само докато се научат.... Някои наши колеги дори пускат и филмирани изпълненията си. Каква е според теб причината?! (просто се замисли ако е необходимо)
Всеки, който прави тия изпълнения е, за да се покаже пред околните (всички други обяснения са заблуждаване и самозалъгване).



-хахаха ти май нищо не разбираш.....хахаха....стунта е по-високо ниво на контрол върху машината ....ти си нежен...аз лично докато тествам некой трик се чуда каде да се скриа за да нема хора като теб отстрани и да викат : -виж го тоя немали да падне накрая... Sad    това че нети се отдава незначи че другите като се катерат по моторите си го прават за да ти вземат гаджето което седи до теб ама гледа мен с утворена уста...например...а можеби завиждащ щото другите го могат а ти НЕ....кой знае ??? -това е моч анализ на твоето написано???

- а това че хората филмират направното от тях Surprised  може да е за да се видат от страни как изглежда и да се усаваршенстват ...не мислиш ли...???
Активен
radoi4o
rookie..."2012"
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Публикации: 387


eat,sleep,STUNT!!!


WWW
« Отговор #11 -: юли 27, 2006, 12:20:15 »

хахаха...

-чак сега когато отдели време и прочетох написаното от RED RAVEN ...разбрах че мойте постове са излишни в опит да накарам някой да разбере нещо , нещо което явно неможе....


-а ти RED RAVEN ,имаш стил на "Войн", личи по написаното от Теб...!!!
-бих искал да те познавам... Confused
Активен
Краси
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Публикации: 359


39387995 krasi.kara@bulgaria.com krasi_kara@yahoo.com
« Отговор #12 -: юли 27, 2006, 13:50:59 »

Нарочно ли пишеш толкова неграмотно?
Активен
radoi4o
rookie..."2012"
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Публикации: 387


eat,sleep,STUNT!!!


WWW
« Отговор #13 -: юли 27, 2006, 17:17:07 »

-а ти мнение по ТЕМАТА...??? Confused  Confused  Confused
Активен
Red Raven
Почетен член
ниво 3
******
Неактивен Неактивен

Мотор: 2012 Kawasaki Z1000
Публикации: 154


53473802
WWW
« Отговор #14 -: юли 27, 2006, 18:20:40 »

Да поясня...Моя първи пост беше написан в отговор на друга тема, започната от Каменго. Ето я тук:

http://new.moto.zonebg.com/forum/viewtopic.php?t=10254

tzssv...Преди да вземе решение как да кара мотоциклета си, един начинаещ моторист трябва да се научи да кара мотоциклет. Да го управлява, да е в контрол, да добие сигурност в това което прави...Сигурност, която почива не на самонадеяност и фалшиво убеждение в безсмъртие, а на трезва мисъл, анализ и...безопасен, практически опит. Личното решение за това дали ще си "стънтер" или не, идва след това. Защо? Защото, един истински стънтер работи върху своите умения в затворен полигон, а не прави своите каскади по улицата, търсеики всеобщо признание за "скромните" си умения, като същевременно се превръща в заплаха за своята и обществената безопасност. Защото, един истински стънтер носи пълна SMX екипировка и шлем, а не дънки, тениска и очила. Подбора и подготовката на неговия мотор са съобразени с неговото предназначение - обикновено лек, лесно управляем стандарт или супермото (а не "100+ коня пистара"), с допълнителни степенки/ дръужки, голям заден пинион (неподходящ за уличнo каране) и т.н. Една от най-големите стунт легенди - Christian Pfeifer и неговите мотори са прекрасен пример за това. За да овладееш мотора в "ново измерение", трябва първо да си се научил да го караш по първоначалното му предназначение - на две колела, със скорост съобразена с обстоятелствата и безопасността на заобикалящите те. Мисля, че ще се съгласиш с мен, че преди да се научиш да скачаш, трябва да се научиш да ходиш и да тичаш. Затова и фокуса на един начинаещ моторист трябва да е в началните му стъпки, а не в стремежа да завоюва вниманието на другите. Когато истинския стънтер събужда възхищението на публиката, той не го прави съзнателно. Той е съсредоточен в това което прави, сляп за ококорените очи и глух за аплодисментите. Той се намира на "дваидесет хиляди левги под морското равнище", в един свой свят на пълен контрол, концентрация и спокойствие където публиката наблюдава само страничните ефекти на развихрилата се стихия под морската повърхност...

Ganjaman...Да продължа мисълта си, адресирайки твоите коментари. Лесно е за всеки зрител да се подведе по показността на тези стунт изпълнения, видимо извършени с лекота. Сериозния моторист и стънтера в това число, не се интересува от това как изглежда в очите на хората около него. Неговата цел е не да изглежда безсмъртен, велик и недостижим. просто да осъществи нещо което си е поставил за цел. присъствието на публиката е чисто и просто нещо странично. Затова в някои отношения, каскадите имат сходство с пистата. Много начинаещи са прехвърлили крак през мотора, поради естетични или чисто примитивни подбуди. Защото подсъзнателно наистина желаят да се изложат на показ. Да откраднат малко от това възхищение в очите на публиката отправено към съсредоточения в действията си опитен стънтер. Което си е една съвсем разбираема първоначална подбуда...

Но тук говорим не за истински майстори, а за начинаещи мотористи...за нашите по-малки, по-неопитни и даже бъдещи "братя и сестри". Всякакъв род "каскади" за начинаещия, са еквивалент на бебешки порив за слизане по стълбите при положение, че краката не са нито достатъчно здрави, нито достатъчно дълги за стъпалата. Да не говорим за честата липса на баланс и самонадеяност Smile. Какво е нашето задължение към по-неопитните? Същото като при прохождащите. Хващаме ги за ръцете и бавно и полека ги направляваме по пътеката на безопасността и сигурността, като постоянно мислим и проверяваме "правотата" на собствените си разбирания...

Радойчо...Уважението към себеседника или опонента налага най-малко внимателното прочитане на всичко написано преди това по темата. Прибързания коментар е признак, както на липса на задълбоченост, така и на опит. Ще се съглася с Пламен, че тези които филмират изпълненията си рядко го правят за да се самоусъвършенствуват, иначе нямаше да има толкова много "стунт" филми за продан. След като си твърдо убеден че "стънта е по-високо ниво на контрол върху машината", тогава мисля че ще се съгласиш че не е за начинаещи. Аз съм в състояние да разбера твоето възхищение и вътрешно убеждение по отношение на каскадите. Надявам се, че ти от своя страна си в състояние да проявиш разбиране не толкова към мен, колкото към хората които токущо за се качили на мотора и правят първите си стъпки в един свят, колкото красив и безгранично въодушевяващ, толкова и опасен и безкомпромисен към неопитните и нейнформираните. Мисля, че е задължение за всеки един от нас да направи нещо за тях. Макар и да има различия помежду ни, нас ни обединява една кръв, една страст и една религия - тази на двете колела. Тя жигосва душата моториста завинаги, отличава го навсякъде по света и го превръща в паладин на човешкия копнеж за свобода, неподправена емоция и стремеж към недостижимото. Леко и безаварийно...както на всички начинаещи, така и на опитните. Corvus Rutilus egressus...
Активен
Страници: [1] 2 3 ... 13   Нагоре
Изпечатай
www.MotoForum.bgКонцентратЗа начинаещия МоТо-Форумист!Тема: Начинаещият моторист и... Каскадите

News - MotoZone

Отиди на:  



Страницата е създадена за 0.246 секунди с 20 запитвания.