Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Изгуби ли регистрационния е-мейл?

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

www.MotoForum.bgЗа ФорумаМнения, предложения, съветиТема: Туристическа vs Пистова каска
Страници: [1] 2 3   Надолу
Изпечатай
Автор Тема: Туристическа vs Пистова каска  (Прочетена 5064 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
Skywlak
Георги
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha XJ 600 s Yamaha TDM 900
Публикации: 1863


бавно с усмивка :-)


Ел. поща
« -: април 20, 2017, 10:04:34 »

Здравейте,
Преди време имаше нейде писано за каските за писта че били по-специални.
Нямали очила за да са по-здрави
Не били отваряеми модуларни - за да са по-здрави
Модуларните като цяло били по-шумни, но пък по-удобни

Въпросът ми е по-скоро за зрително поле, аеродинамиката и другите разлики

Та,

Какви са разликите между туристическа и пистова каска ?
Активен
evilution
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Suzuki
Публикации: 1979



« Отговор #1 -: април 20, 2017, 10:36:14 »

Нямам представа какво им е удобното на модуларните каски. Комфорта за мен зависи много от шума. По-тежки са. Карането с такава каска с вдигната брадичка опъва главата дори при сравнително ниски/градски скорости. Някое по-едро насекомо може да те свали от мотора с 40, ако те шибне в окото/лицето. Има и туристически каски с вградени слънчеви очила, без да са модуларни. Пистовите също не са от най-безшумните. Аеродинамиката и зрителното поле мисля, че е по-скоро до модел каска.
Активен
PULSE
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: KX250, BANDIT 1200, Aprilia Atlantic 500
Публикации: 494


Ел. поща
« Отговор #2 -: април 20, 2017, 11:33:25 »

Имам и двата типа каски:

модуларна(Каберг):
+ слага се/маха се по-лесно, вграден очила, сваляем подбрадник(практично за студено и топло време), опция за вграждане на блутут, нося я отворена единствено докато заключа гаража и си плащам на бензиностанцията, ако караш туристически мотор предоставя отлично зрително поле и при изправена стойка се обтича една идея по-добре
-шумна, по-тежка, по-обемна, не става за скорости, колкото си по-приведен толкова по-зле виждаш.

нормална каска(Шои/Айрох)
+ става за високи скорости, по-тиха, по лека, по добър зрителен ъгъл при приведена позиция
-трябва да мъкна плаки за силно слънце или пък за каране по тъмно, някак си каската е по-плитка(при по изправена стойка в студеното се духа на врата)
Активен
FozY
ниво 5
*****
Активен Активен

Мотор: www.sites.google.com/site/fozysite/home
Публикации: 921


R1200GSA; XVS650


WWW Ел. поща
« Отговор #3 -: април 20, 2017, 12:15:27 »

.... Карането с такава каска с вдигната брадичка опъва главата дори при сравнително ниски/градски скорости. Някое по-едро насекомо може да те свали от мотора с 40, ако те шибне в окото/лицето. ...

Да, но само ако мотора не е туристически тип. По-високата слюда елиминира горното.

п.п. Може да се кара само с пуснати очила. Повечето имат опция pinlock.
Активен
ivobivo
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: 2001 Suzuki GSX-F 750
Публикации: 415


КАСКА оставена на пътя означава "СПИРАЙ И ПОМАГАЙ"


WWW Ел. поща
« Отговор #4 -: април 20, 2017, 14:26:42 »

Жорка, не си спомням на теб или на брато ти давах за малко да покара с моята Schuberth C3, но се надявам да е усетил разликата - аз бих я сменил само за Schuberth C4
Иначе за мен е идеалната каска - тиха, никакъв драг, прилично вентилирана и теглото и от 1550 грама не се усеща изобщо. Да отворена не можеш да я караш, но пък като спирам на бензиностанция за малко или искам да пия вода само си я отварям.
Карал 2000 km с full face X-Lite X702 и мога най-отговорно да заявя, че е много по-зле от C3 - нищо, че е с 6 клапи за въздух и е с 200 грама по-лека
« Последна редакция: април 20, 2017, 14:28:14 последно от ivobivo » Активен
Skywlak
Георги
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha XJ 600 s Yamaha TDM 900
Публикации: 1863


бавно с усмивка :-)


Ел. поща
« Отговор #5 -: април 20, 2017, 14:50:50 »

Жорка, не си спомням на теб или на брато ти давах за малко да покара с моята Schuberth C3, но се надявам да е усетил разликата - аз бих я сменил само за Schuberth C4
Иначе за мен е идеалната каска - тиха, никакъв драг, прилично вентилирана и теглото и от 1550 грама не се усеща изобщо. Да отворена не можеш да я караш, но пък като спирам на бензиностанция за малко или искам да пия вода само си я отварям.
Карал 2000 km с full face X-Lite X702 и мога най-отговорно да заявя, че е много по-зле от C3 - нищо, че е с 6 клапи за въздух и е с 200 грама по-лека
На мен я дава, но аз тези плюсове не ги усетих.
Но въпросът ми е по-общ
Активен
evilution
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Suzuki
Публикации: 1979



« Отговор #6 -: април 20, 2017, 15:32:50 »

Да, но само ако мотора не е туристически тип. По-високата слюда елиминира горното.

п.п. Може да се кара само с пуснати очила. Повечето имат опция pinlock.

Абе и моя е туристически тип, даже единия е с по-голяма дограма от стандартната. Ама си духа.
Активен
Новак12
ниво 4
****
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha xj600n
Публикации: 320



Ел. поща
« Отговор #7 -: април 20, 2017, 15:57:21 »

Аз се включвам в темата,,

Карам спорт-турист - до сега със затворена пистова каска - мисля че марката няма никакво значение в случая.
От доста време обаче исках отворена каска - тип за чопър - без подбрадник. Подариха ми приятелите за рождения ден.
Още не съм си карал мотора с нея по стечение на обстоятелствата, но .. лично на мен ми харесва идеята защото скоростта се усеща много по различно,  ръмженето на двигателя се чува много по-яко и въобще ездата се усеща много по-жива! Най добрия варянт е да си имаш и двата типа шлем - според случая  Very Happy
Сега мисля и на приятелката си да взема такава, е така за кеф!   Very Happy

Със здраве!
Активен
Oggie
Група Модератори
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Kawasaki Vulcan 2000 Classic LT
Публикации: 2449



« Отговор #8 -: април 20, 2017, 17:47:27 »

Здравейте,
Преди време имаше нейде писано за каските за писта че били по-специални.
Нямали очила за да са по-здрави
Не били отваряеми модуларни - за да са по-здрави
Модуларните като цяло били по-шумни, но пък по-удобни

Въпросът ми е по-скоро за зрително поле, аеродинамиката и другите разлики

Та,

Какви са разликите между туристическа и пистова каска ?
Все пак за очилата трябва да има място за конструкцията, която отнема от материала за протектора. Може би това е логиката. Аз до сега не съм случил на каска с добре реализирани очила - все някакви кусури излизат. Относно здравината има логика фулфейса да е по-здрав от модуларната ако са на един и същи бранд правени от един и същи материал при сходен външен дизайн. Все пак модуларната е много по-сложна. Единственият за мен плюс на модуларната каска е при груповите карания. Просто не ти се налага да сваляш каската за да говориш с някой а и можеш да си пиеш бирата докато караш .... добре де водата  Smile Това последното е колкото незначително толкова и много важно при дълги карания. Ако караш ден след ден по цял ден ти трябва много вода особено в жегите. Говорим за минимум 3 литра. При мен е над 5. Просто лятото в жегата умората те съсипва. В един момент буквално започваш да губиш съзнание а вечерта си толкова пребит че дори съня не е качествен. Аз съм си купил един Камелбак и навирам мундщука за пиене през подбрадника на фулфейс каската. Малко е неудобно докато караш с една ръка да освободиш кранчето и да докараш маркуча до удобна за пиене позиция а една модуларна каска такива дертове няма. Ако намериш къде да си държиш бутилката си пиеш като пич в движение и не се занимаваш с никакви такива сложнотии
Активен
VRSC Fan
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Yamaha FZ6N
Публикации: 1177


Fly or Die


Ел. поща
« Отговор #9 -: април 20, 2017, 18:23:51 »

Здравейте,
Преди време имаше нейде писано за каските за писта че били по-специални.
Нямали очила за да са по-здрави
Не били отваряеми модуларни - за да са по-здрави
Модуларните като цяло били по-шумни, но пък по-удобни

Въпросът ми е по-скоро за зрително поле, аеродинамиката и другите разлики

Та,

Какви са разликите между туристическа и пистова каска ?

Разлики има..каските за писта нямат очила и не са модуларни не за да са по-здрави,/щото така излиза,че туристическите не са/ а за да са по-леки  Very Happy Пак поради тази причина са направени от карбон или композитни материали на основата на карбон или кевлар или и двете..Тъй като се карат с висока скорост са проектирани във въздушни тунели,визьорите са по-различни, по-дебели,често с различна дебелина в средата и в края  Very Happy Не зная дали са шумни/ниога не съм имал ориентирана за писта каска/но с тази скорост едва ли са тихи  Very Happy

Аз лично харесвам леки каски фул фейс,и поради тази причина съм избрал за следваща каска Shark Race-R Pro Carbon която е точно каска за писта..
Активен
apollo11
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: TDM (900)
Публикации: 2785



Ел. поща
« Отговор #10 -: април 20, 2017, 18:38:24 »

Аз пьк ведньж сьм карал с фулфейа и ме хвана клаустрофобията..
Фен сьм на модуларните каски - просто са по-универсални!
Като такива, разбира се са сбор от компромиси..за един са шумни, за друг тежки, за трети с по-слаба защита.. в крайна сметка всичко опира и до класа на сьответните каски които сравняваме.
Брат, не разбра ли, няма безшумна каска..то и в колите децибелите са от порядька на 65-80, а каските свалят до 85 децибела..при скорост до 65 мили (от сайта на шуберт)
Слагаш тапи зА уши или чакаш каската на сена с умните джаджи за шумоподтискане..
Активен
Oggie
Група Модератори
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Kawasaki Vulcan 2000 Classic LT
Публикации: 2449



« Отговор #11 -: април 20, 2017, 18:50:08 »

Относно подтискането на шума преди време рових доста и попаднах на нещо интересно и се чудя дали може да свърши работа реално.
Bose Noise Cancelling Earbuds on a motorcycle
Активен
Grobarq
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Vърховен Транспортер и... червен...
Публикации: 5107


Толкова бавно,че да те видят!


Ел. поща
« Отговор #12 -: април 20, 2017, 21:17:48 »

Аз също съм с Шуберт С3. Да може би е маалко по- шумна. Но
1. Мога да карам със закопчан модул, но с вдигнат визьор само по слънчевите и цайси, тъй като са доста твърди и големи. Едва ми се вижда върха на носа.
2. За кратки спирания бензиностанции, банкомати, разговор с колега и т. н., само отварям модула.
3. Става и за каране с отворен модул, но не с високи скорости. Аз съм с ниска слюда ( то коя ли слюда може да ме скрие  Smile)
4. Ориентирах се към модуларна защото вече съм с очила и ми писна да ги свалям и слагам всеки път. А ако спра и да зареждам...
5. Има още един маалък минус, доста по- обемна е. Аз съм XL размер и в куфъра няма място за втора каска.
6. Ако ти е адска жега, вдигаш модула и продължаваш макар и с по- ниска скорост, но не спираш  да се придвижваш.


Абе много са ви нежни вратлетата беее.. Тежка била модуларната, като, че ли чувал с камъни ще носите не кило и половина Smile
Активен
Rossen_Bossen
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: RST1000 Futura
Публикации: 2850



« Отговор #13 -: април 20, 2017, 21:43:37 »

Относно подтискането на шума преди време рових доста и попаднах на нещо интересно и се чудя дали може да свърши работа реално.
Bose Noise Cancelling Earbuds on a motorcycle


Нали баш тука, във форума, се разбра за едни доста интересни тапи за уши, дето хем подтискат шума, хем не заглушават, за дискотеки и озвучители нещо бяха. Скъпички, ама за многократна употреба...
Активен
Oggie
Група Модератори
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Kawasaki Vulcan 2000 Classic LT
Публикации: 2449



« Отговор #14 -: април 20, 2017, 22:19:05 »

Това съм го пропуснал. Може ли някакъв линк ако някой се сеща къде е ?
Активен
Страници: [1] 2 3   Нагоре
Изпечатай
www.MotoForum.bgЗа ФорумаМнения, предложения, съветиТема: Туристическа vs Пистова каска

Отиди на:  

WebMoto.bg - борса за мотори, части, аксесоари, екипировка, гуми



Страницата е създадена за 0.121 секунди с 20 запитвания.