Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Изгуби ли регистрационния е-мейл?

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Страници: 1 [2] 3 4 ... 7   Надолу
Изпечатай
Автор Тема: Съвет за мотор  (Прочетена 15722 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
cobalt
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Мотор: нямам
Публикации: 7


« Отговор #15 -: февруари 08, 2017, 15:01:29 »

На 30 съм Smile ... тук бая изчетох и всеки ми казва - купи си каквото ти е кеф за да свикнеш и на курсовете ще ти е лесно. Смятам да изкарам първо А категорията и след това да си закупя ... писах тук защото на картинки всички са ми еднакви. Исках да видя някой да ми препоръча може би по-голям и по удобен и може би не толкоз нервен като за първи мотор . Сега гледах и Хонда ТРАНСАЛП също е в този стил. Допитвам се защото всеки вика вземай голям мотор.... 1000, но мен една идея ме е страх понеже, никога не съм карал никакъв.
Исках да се допитам до вас за да може да свия малко диапазона на моделите... много са а някак си не мога да тръгна супер на сляпо да си търся... исках да се огранича до няколко модела 2-3-5 може би и вече тогава да реша. Питах най-вече защото съм "голям" .... иначе знам, че на каквото и да се кача няма да има проблем... Smile
Активен
ildivvy
Suzuki GSX 750 fen forever !
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Honda CBR600F4i Sport 07',Aprilia Pegaso 650ie 03'
Публикации: 3167



« Отговор #16 -: февруари 08, 2017, 15:14:49 »

TDM850-900...?
Активен
mendi
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Honda XL 500 R - бивш; Yamaha TT 600 S - бивш; Suzuki DR-Z 400; Yamaha TDM - бивш; BETA 350
Публикации: 1066


Ел. поща
« Отговор #17 -: февруари 08, 2017, 15:16:44 »

По - голям не винаги значи по удобен.
Аз примерно от миналата година съм с ТДМ 850, мотора е супер но с радост бих се върнал на нещо леко 600 - 650 кубика. Тежък ми е. Но всичко си е до индивидуалното усещане. Трябва да покараш поне 3 - 4 различни мотори от различни класове като кубатура и мощност за да видиш кое ще ти пасне най много. Аз лично съм минал през 400, 500, 600 и 850сс и това което научих е, че най комфортно си е с 600. Просто съотношението тегло/мощност ми пасва най много.
На други пък 600 им е малко и скачат на хилядарки. Всичко е много индивидуално така че е трудно да се дават съвети така през монитора на компа.
Активен
NikDaPhreak
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Балкан М1, Kawasaki VN15, Suzuki LA650, Балкан С2
Публикации: 1624



« Отговор #18 -: февруари 08, 2017, 15:27:41 »

Пича е 195см. 120кг и килограмите на Варадерото няма да са му никакъв проблем, да не говорим, че няма да го носи на гръб. Това е много приятен и лесен за каране мотор, 98 коня не можеш да ги сравняваш с тези на хорнет, защото момента е по голям. Варадерото е перфектен първи мотор за него специално. Има и други подходящи мотори.
Така погледнато и Голдуинг може да си вземе за първа машина. Аз съм и по-дребен и по-кльощав, пък се справям с 450те кила сухо тегло.
На 30 съм Smile ... тук бая изчетох и всеки ми казва - купи си каквото ти е кеф за да свикнеш и на курсовете ще ти е лесно. Смятам да изкарам първо А категорията и след това да си закупя ... писах тук защото на картинки всички са ми еднакви. Исках да видя някой да ми препоръча може би по-голям и по удобен и може би не толкоз нервен като за първи мотор . Сега гледах и Хонда ТРАНСАЛП също е в този стил. Допитвам се защото всеки вика вземай голям мотор.... 1000, но мен една идея ме е страх понеже, никога не съм карал никакъв.
Исках да се допитам до вас за да може да свия малко диапазона на моделите... много са а някак си не мога да тръгна супер на сляпо да си търся... исках да се огранича до няколко модела 2-3-5 може би и вече тогава да реша. Питах най-вече защото съм "голям" .... иначе знам, че на каквото и да се кача няма да има проблем... Smile
Изкарай курса. Там ще те качат на нещо малко докато посвикнеш да се крепиш на 2 колела на права отсечка, а може би и на някой от елементите и после ще те метнат на голяма машина, като за А категория. Направи сравнение между двете като твое лично усещане и с коя от двете ще ти е по-лесно да се научиш да караш и оцеляваш по улиците, а не на полигона. Конските сили и кубатурата са нещо много относително. Виж, килограмите особено с нулев опит са разликата между изтърван мотор и удържан мотор. Ще се начетеш на мнения да започнеш с по-малка кубатура и с по-лек мотор и като добиеш опит да смениш с по-голям. Ще прочетеш и много мнения, че не е никакъв проблем да започнеш директно с 1000 кубика пистарка. И двете са верни. По-лесния път да се научиш да караш е да започнеш с по-лека машина. Значително по-трудно е да юркаш 1000 кубикова пистарка по остри завои, особено ако нямаш никакъв опит. Тежката машина след първото изпускане или удържане на косъм на място ще те шашка и в завоите много повече от леката. Мощните мотоциклети имат по-широка задна гума, което налага по-голямото накланяне на мотоциклета в завой при еднаква скорост, спрямо по-малките. Това също е фактор в научаването. Да, с 1400 кубиково кавазаки, разпилено до 1800 и 400 коня на правата няма да имаш стигане (ако се научиш да се крепиш отгоре му, разбира се), но какво ще направиш като дойде първия завой и не уцелиш правилната предавка? 400те кончета ще се запънат и задната гума ще блокира. Останалото всеки може да си го представи.
Има и друга една теория, която също е много вярна - изкарваш категорията, слагаш някаква сума в джоба и отиваш да гледаш мотори. Сядаш на няколко различни типа мотори - от чопър през леко и тежко ендуро, туристи, спорт-туристи до пистови. Вярно, че нямаш опит, но ако поседиш 5 или 10 минути докато разпитваш продавача за самия мотор с единия крак на степенката и с ръце на кормилото, ще добиеш поне минимална представа дали този тип мотор изобщо може да ти е удобен или още на 3тата минута започва някъде нещо да ти създава дискомфорт. След като се ориентираш горе-долу кои 2 или 3 типа мотори са ти удобни, опитай да подкараш поне 3-4 от всеки тип и доколкото е възможно различни марки и модели. Това започна да звучи като подготовка за дисертация, но ако се прицелиш правилно вероятно след 1 ден в дупнишко ще си постигнал почти всичко от горното. На финала според финансите и проведените експерименти си избираш коя машина ти е най на сърце. Имай предвид 2 дреболии - не качвай да возиш втори човек поне 100тина км (бих написал много повече, ама ти сам ще усетиш кога си готов след първите 100тина км) и внимавай да не си повярваш, колко добре караш.
Активен
cobalt
ниво 1
*
Неактивен Неактивен

Мотор: нямам
Публикации: 7


« Отговор #19 -: февруари 08, 2017, 15:34:00 »

Да разбирам какво имаш предвид. Знам, че е люхичко човек да пита такива работи, но не знам нищо за моторите и сега стартирам и най-вече ми беше интересно понеже жена ми и тя ще е с мене с въпросния мотор.... затова се ориентирах кум "хонда трансалп" каточели в момента ми е той така.... на сърце Smile не знам принципно ми се иска да е по лекичък за да мога да го удържам по-лесно .... но знам ли.
Активен
apollo11
ниво 5
*****
Активен Активен

Мотор: TDM (900)
Публикации: 2626



Ел. поща
« Отговор #20 -: февруари 08, 2017, 19:04:43 »

С трансалпа ще си доволен!само 54 коня е, но доволно ще те вози по и извьн пьтя с любимата..
Имам познат, който след трансалпа искаше варадеро 1000, а скочи на бмв 1150рт и е още по-довелен..като изключим кормилото.7
Ако си се спрял на трансалп, гледай да не е с черния двг, че е лаком за масло фабрично!
П.с.
Голите мотори са ми слабост на мен, имах тскьв, но сега карам пластмасов турист..
Активен
Grobarq
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Vърховен Транспортер и... червен...
Публикации: 5039


Толкова бавно,че да те видят!


Ел. поща
« Отговор #21 -: февруари 08, 2017, 19:13:06 »

Не бих препоръчал Варадеро за първи мотор на никой,колкото и да е висок и тежък човека. Дори и на Любо Ганев.ТДМ-а също е под въпрос. Пак поради високия си център на тежестта.
Всички вие ги давате за пример,карали сте ги,но сте имали някакъв ( дори минимален) опит. За човек който се качва за първи път на подобен добитък ще е трудно.
Варадеро не съм карал. Качвал съм се да усетя стойката. Имах ТДМ 850. До нас има охраняем паркинг и автомивка. Един ден оставих ТДМ да ми го измият,а аз в кафето следях какво се случва. По едно време пича реши нещо да го измести ( познаваме се) докато стигна до него вече го буташе.
Спря и вика "Бе кво е тва чудо,баси кютюка... Аз оня ден едно Варадеро мих
...тоя уж по- малък не трябва ли да е по- лек. И двата нямат местене,как ги карате?"

NikDaPhreak много подробно е обяснил защо не е добре новак да се хвърля на големи и мощни мотори.

Да разбирам какво имаш предвид. Знам, че е люхичко човек да пита такива работи, но не знам нищо за моторите и сега стартирам и най-вече ми беше интересно понеже жена ми и тя ще е с мене с въпросния мотор.... затова се ориентирах кум "хонда трансалп" каточели в момента ми е той така.... на сърце Smile не знам принципно ми се иска да е по лекичък за да мога да го удържам по-лесно .... но знам ли.


Аз от скоро съм с Трансалп 600. Имам 118км  Smile Smile на него. Просто го взех преди да се застуди. Тъй както казах съм карал ТДМ (стойката е близка) бях изненадан колко маневрен и повратлив е Трансалпа. Само 201кг е. Срещу 228 на ТДМ и 255 на Варадеро. Да с наполовина конете на Варадеро е,само 50. Но достатъчни да те возят на всякъде по света. Спокойно ще вози теб,жена ти и багаж. Достатъчно голям мотор е!Перфектната крайсерска скорост е 90-110км/ч. Това е и идеалната скорост за българските пътища.
А да не забравяме и ограничението на закона  Very Happy
Само да допълня 187см и по времето когато карах ТДМ бях към 112-14 кг.
Та ти си смятай кое и как,но наистина е добре да се качиш на повече мотори.
Тук има един колега от 1-2г, с твоите габарити и отгоре някой сантиметър и кило,а кара Хорнер 900 бил му удобен...

Активен
bocmana77
ниво 3
***
Неактивен Неактивен

Мотор: honda XL 700
Публикации: 195


Ел. поща
« Отговор #22 -: февруари 08, 2017, 19:16:15 »

Аз карам Транс и ще ти споделя някои впечатления.Първо положителните-изключително удобен и подходящ за по дълги преходи,няма изтръпване на ръце,няма вятър,приемлив разход,добър фар при нощно каране,маневрен.Сега и отрицателните-5 скорости(не че е проблем), малко си е тежък,също е и по тромав.
Активен
Oggie
Група Модератори
ниво 5
*****
Активен Активен

Мотор: Kawasaki Vulcan 2000 Classic LT
Публикации: 2372



« Отговор #23 -: февруари 08, 2017, 19:28:04 »

Съвети от форума за първи мотор и да получиш няма да ти свършат работа. Човек ако се захваща с моторите трябва да има в главата си ясна представа върху какво иска да се види. Никой няма идея какво харесваш. Всеки харесва различен тип мотори и се интересува от тях. Съответно такъв човек би ти дал съвет но след, като си се спрял на 2-3 модела и търсиш мнение. За моторите изобщо на цвят и размери няма как да стане, то дреха да беше пак нямаше да получиш смислен отговор. Иди първо си изкарай категорията да имаш законно право да управляваш мотор по обществените пътища. През това време си събери някаква начална екипировка. Ако ти е влязла мухата в главата за това време ще си се снабдил с нужната информация и ще имаш ясна идея. Пак заповядай тук има достатъчно хора каращи всеки тип мотори, които ще ти дадат нужната информация. Дотогава всеки ще пише според настроението си разни коментари и нито един няма да ти свърши работа. 
Активен
spongi
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: стари мотори
Публикации: 1536



Ел. поща
« Отговор #24 -: февруари 08, 2017, 19:50:07 »

Колега, сигурно имаш познати и приятели които имат мотори, направи по едно две кръгчета с техните мотори и си вземи такъв който ти е най-удобен. Сигурен съм, че за по едно кръгче ще се намерат и колеги от форума които ще ти дадат техните мотори за да усетиш един или друг мотор........мисля, че само от външния вид, без да си го карал един мотор, няма как да разбереш дали ще ти е удобен, но се свиква. Имам приятел, строен като мен - 172 см. и кара БМВ К 100, на мен ми е супер неудобно, стъпвам на земята, но на пръсти /не на нокти/ и не ми е комфортно, но на него не му пука....та за това ми беше приказката, дали ще ти е удобен...
Активен
kitan
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: изтребител
Публикации: 3856



Ел. поща
« Отговор #25 -: февруари 08, 2017, 23:49:48 »

Човека още нищо не е казал, вие тръгнахте с рогата напред. Купи си мотор който те кефи на външен вид и не чети форуми.
Ако питаш хората тук трябва да минеш през 50 кубика - 3 години, 125цц 5 години, 250цц 18 години .... и т.н. ....  Surprised Surprised
не го засилвай с тия мощни 50 кубика...първо скейборд,после ролери и...


автора,купи си кво ти харесва че като тръгне поддръжката и като погледнеш кво лайно са те накарали да си купиш,щото бил добър за първи мотор ми е мъка за теб Smile Smile Smile Smile Smile


аз ти препоръчвам две ямахи
едната е мт03,ма не оная 300кубиковата
и хт600р и хт660х

май станаха три

ааааа и не вози никой.ще отрепеш жена си.
ако те дразни нещо,земи си гсхр1000

Активен
Grobarq
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: Vърховен Транспортер и... червен...
Публикации: 5039


Толкова бавно,че да те видят!


Ел. поща
« Отговор #26 -: февруари 09, 2017, 00:23:09 »


 




 Smile Smile Smile Smile Smile Smile




Активен
Гост
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 14131


« Отговор #27 -: февруари 09, 2017, 01:38:49 »

На това му се вика свирка по милост.
Ооо, горкичкия, кара сузуки. Хайде една бърза от съчувствие. Такива са жените съжалителни и милозливи. Smile
Активен
kitan
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: изтребител
Публикации: 3856



Ел. поща
« Отговор #28 -: февруари 09, 2017, 18:53:59 »

На това му се вика свирка по милост.
Ооо, горкичкия, кара сузуки. Хайде една бърза от съчувствие. Такива са жените съжалителни и милозливи. Smile
ич не ми дреме от какво е

важното е че кат кажеш гсхр и не може да и го извадиш от устата Very Happy Very Happy

ти кат кажеш триумф,най много да каже и моя сутиен е такъв Smile Smile Smile Smile
не завиждай
Активен
Rossen_Bossen
ниво 5
*****
Неактивен Неактивен

Мотор: RST1000 Futura
Публикации: 2841



« Отговор #29 -: февруари 09, 2017, 20:14:18 »

При Априлия ми е ясно - щом си е купил "трошлив мотор", значи е паралия мъж, аре една бърза...

За Кавазаки не ми е ясно? 😂
Активен
Страници: 1 [2] 3 4 ... 7   Нагоре
Изпечатай
www.MotoForum.bgЗа ФорумаМнения, предложения, съветиТема: Съвет за мотор

News - MotoZone

Отиди на:  



Страницата е създадена за 0.298 секунди с 20 запитвания.